llefstad Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Hei, jeg har netopp anskaffet meg en dell latitude d420 og har tenkt å være bevisst på hvordan jeg bruker batteri/lader. Hva er best for batteriet, lade helt opp og trekke ut laderen, gå tomt, lade på nytt? Eller er det best å bruke laderen/strømforsyningen så mye som mulig? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) langsiktig tror jeg ikke det spiller noen rolle, det finnes fordeler og ulemper både med å ha 100% ladet som standard og å lade den helt ut, les her: http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_ion_b...y#Disadvantages se også avsnittet "Guidelines for prolonging Li-ion battery life" under Endret 27. juli 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Alle bærbare bruker Lithium-ion, eller Lithium-polymer batterier, slike batterier skal aldri lades helt ut, noe den innebyggde elektronikken beskytter mot. Siden det heller ikke kan overladdes, kan du bare la strømforsyningen/ladderen stå i hele tiden når du er hjemme. Hvis du vil spare støm (og det vil du?), drar du ut støpsele i veggen når du ikke bruker maskina. Du kan lese mer om Lithium baterier her, og her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå