Gå til innhold

Et forlatt sted

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pent og trygt. Et takknemlig motiv som man nesten ikke kan gjøre noe galt med, hvis man har et minimum av kunnskaper. Det har du, så oppgaven har du løst.

Det er ikke videre spennende, men helt greit i sin genre. Jeg synes derfor ikke det passer helt den kunst-presentasjonen du gir det. Da tenker jeg på rammen. Den er diskret og enkel nok, men i dette tilfellet ville jeg ha droppet den helt.

Lenke til kommentar

Fint motiv med gress på marken og taket.

Dersom du ønsker en kunstnerisk verson så er det en sak. Derimot om du ønsker å vise virkeligheten arkitektonisk så er det en fotografisk utfordring. (noe som gjør foto ennå mere interesant) Dette krever som oftest noe spesial utstyr . Objektivet forskyver perspektivene mye . Om du benytter større avstand og zoom vil dette hjelpe noe. Har selv slitt med dette en stund. Man kan rette opp persktivet noe med software. Her har jeg gjort et forsøk i PS2 \Filter\Distort\lens correction\vertical perspective. Skal man benytte denne funksjonen må utsnittet være "romslig" pga. den relativt store croppingen som må til etter operasjonen.

Har med vilje ikke croppet mit forøk så man ser hvor mye perspektive er forskjøvet.

Her kan du lese mere om hvordan man kan få bedre resultater.Starting Architectual Photography

I'll misquote Donald Rumsfeld when I say,

'You go take pictures with the glass you've got.'

Have fun.

post-82258-1154065010_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takker for gode tilbakemeldinger. :) Bildet ble tatt nært for å få det perspektivet med vilje. Dette pga bakgrunn jeg ville skjule med huset. Det kan se veldig fordreid ut, men huset er faktisk ganske skjevt i virkeligheten.

Mange snakker om utbrente skyer? Hva menes med det? :hmm: Er som sagt fersk... :roll:

Lenke til kommentar

Jäkla snyggt bilete.

Neida, jeg forstår godt at du tok det bildet der. Og jeg er også enig med Lucid Nightmare. Dette er den sorten hus jeg drømmer om å bo i. Men men. Jeg må innrømme at jeg ikke har sett på bildet i stor versjon før nå nettopp...

Og da la jeg også merke til de utbrente skyene. Jeg vil anta at et uv-filter eller polariseringsfilter ville ha gjort dette bildet et par hakk bedre. Litt trist at den utbrente delen av skyene får innvirkning på det furu-treet i bakgrunnen. Og som det også ble nevnt, som horrorfilm-hus hadde det vært ekstremt bra. Prøv om du kan luske i nærheten av det huset senere på kvelden. Gjerne litt før solnedgang, eller når det er tåkete...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...