Chasin Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 Et gammelt hus i nabolaget... Vad tycks? Er litt fersk på dette... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 Pent og trygt. Et takknemlig motiv som man nesten ikke kan gjøre noe galt med, hvis man har et minimum av kunnskaper. Det har du, så oppgaven har du løst. Det er ikke videre spennende, men helt greit i sin genre. Jeg synes derfor ikke det passer helt den kunst-presentasjonen du gir det. Da tenker jeg på rammen. Den er diskret og enkel nok, men i dette tilfellet ville jeg ha droppet den helt. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 Syns den gule bøtta på trammen ødela litt. Ellers et greit og "stødig" bilde Lenke til kommentar
LucidNightmare Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 Syns den gule bøtta på trammen ødela litt. Ellers et greit og "stødig" bilde 6570054[/snapback] Jeg synes ikke bøtta på trammen ødela. Den får bare huset til å virke mer levende.. Jeg elsker bildet! Kunne godt tenke meg å bo der ^^ Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 Oooops... Så ikke bøtta selv før nå... Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 De fuglehusene gjør denne plassen til en ypperlig plass for 'an late night location'. Ta bildet på kvelden og du har den perfekte plassen for en 'horror movie'. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 Jeg sliter med de fullstendig utbrente skyene, ellers et pent motiv. Dette kunne også fungert i en litt mer antikk versjon. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 Likte huset. Det har historie, jeg ser at det er påbygget flere ganger. Ellers så ser det ut som noen bor der nå, blomster i blomsterkassen og den gule bøtta utenfor. De to fuglekassene gjør også bildet litt mer levende. Det jeg ikke likte var utbrente skyer, men det ødelegger ikke. Lenke til kommentar
maritimeD70 Skrevet 28. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2006 Fint motiv med gress på marken og taket. Dersom du ønsker en kunstnerisk verson så er det en sak. Derimot om du ønsker å vise virkeligheten arkitektonisk så er det en fotografisk utfordring. (noe som gjør foto ennå mere interesant) Dette krever som oftest noe spesial utstyr . Objektivet forskyver perspektivene mye . Om du benytter større avstand og zoom vil dette hjelpe noe. Har selv slitt med dette en stund. Man kan rette opp persktivet noe med software. Her har jeg gjort et forsøk i PS2 \Filter\Distort\lens correction\vertical perspective. Skal man benytte denne funksjonen må utsnittet være "romslig" pga. den relativt store croppingen som må til etter operasjonen. Har med vilje ikke croppet mit forøk så man ser hvor mye perspektive er forskjøvet. Her kan du lese mere om hvordan man kan få bedre resultater.Starting Architectual Photography I'll misquote Donald Rumsfeld when I say, 'You go take pictures with the glass you've got.' Have fun. Lenke til kommentar
jlw Skrevet 28. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2006 Fin bild. Men jag gillar inte molnen som ser utfrätta ut. :-) Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2006 Takker for gode tilbakemeldinger. Bildet ble tatt nært for å få det perspektivet med vilje. Dette pga bakgrunn jeg ville skjule med huset. Det kan se veldig fordreid ut, men huset er faktisk ganske skjevt i virkeligheten. Mange snakker om utbrente skyer? Hva menes med det? Er som sagt fersk... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 28. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2006 Utbrente skyer betyr at det ikke ligger noe mer "bildeinformasjon" igjen i skyene. De her rett og slett helt hvite. Vi kan ikke se noe tekstur i skyene bortsett fra omrisset. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 28. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2006 Jäkla snyggt bilete. Neida, jeg forstår godt at du tok det bildet der. Og jeg er også enig med Lucid Nightmare. Dette er den sorten hus jeg drømmer om å bo i. Men men. Jeg må innrømme at jeg ikke har sett på bildet i stor versjon før nå nettopp... Og da la jeg også merke til de utbrente skyene. Jeg vil anta at et uv-filter eller polariseringsfilter ville ha gjort dette bildet et par hakk bedre. Litt trist at den utbrente delen av skyene får innvirkning på det furu-treet i bakgrunnen. Og som det også ble nevnt, som horrorfilm-hus hadde det vært ekstremt bra. Prøv om du kan luske i nærheten av det huset senere på kvelden. Gjerne litt før solnedgang, eller når det er tåkete... Lenke til kommentar
Bjoernstad Skrevet 28. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2006 Flott bilde! Jeg som resten syns skyene er for utbrente, ellers har jeg lite å utsette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå