Skilpadde Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Jeg flytter på folkehøyskole til høsten, og har kommet til at jeg trenger et digitalkamera. Jeg vil ha det så billig som mulig, men det bør ikke suge sånn helt. Jeg vet fint lite om fotografering og kameraer, så derfor tenkte jeg at jeg skulle spørre dere eksperter. Noen forslag? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Spørs hvor mye penger du vil legge i det. Du får nå Nikon Coolpix L4 til 995 kr, dette er en 4 mpx med god optikk. Ellers får du Nikon Coolpix P2 til under 2000 kr enkelte steder, dette har også god optikk og wifi i tillegg. Ellers har du jo Ixus 55 til rett over 2000 kr. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Gode forslag fra Wildbill her. Jeg regner med at når du skriver billig, så er det mer i retning av 1000 kr du tenker på. Da er nok Nikon L4 uslåelig. Skal du likevel trekke strikken til over 2k, så synes jeg at du skal se på Fuji F11 i tillegg til P2. De er begge to relativt gamle modeller nå, og derfor har de blitt satt kraftig ned i pris. Når man tar i betraktning at de kompakte digitalkameraene ser ut til å ha stagnert i utviklingen i det siste, så har det ingenting å si om kamera er en 05 eller 06-modell. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Og som alltid, legg av litt penger til minnekort og bæreveske. Forskjellige kameraer bruker forskjellige typer minnekort. Sandisk og Lexar er to gode minnekortmerker. Av vesker kan du kjøpe nesten hva som helst, alt er bedre enn ingenting. Men Lowepro er et merke jeg selv er stor tilhenger av. Endret 27. juli 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå