skyhawk Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Har satt sammen en ny PC til dama, kjøpte nytt gf-kort og harddisk på nettet. Harddisken ser ut til å ikke virke som den skal, så jeg skal bytte den. På SHG står det ingenting om hvem som betaler frakten, er det sånn at jeg som kjøper skal betale frakten for en defekt vare de har sendt meg da? Det er ikke logisk.. Isåfall, skal det sendes som Norgespakke, eller hva? Shg har ikke skrivd en skitt om dette på hjemmesidene dems. Håper/takker for svar Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Du kan sende som Norgespakke ja, men pakk den inn ordentlig! Du skal få refundert frakten du betaler til! Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Har satt sammen en ny PC til dama, kjøpte nytt gf-kort og harddisk på nettet.Harddisken ser ut til å ikke virke som den skal, så jeg skal bytte den. På SHG står det ingenting om hvem som betaler frakten, er det sånn at jeg som kjøper skal betale frakten for en defekt vare de har sendt meg da? Det er ikke logisk.. Isåfall, skal det sendes som Norgespakke, eller hva? Shg har ikke skrivd en skitt om dette på hjemmesidene dems. Håper/takker for svar 6569471[/snapback] Infoen du søker står under handelsvilkår-reklamasjonsrett på shg siden. Du betaler for retur. (I utgangspunktet ihvertfall) Ha en fin dag. Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 OK, takker for svar! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 For retur av defekt vare har du krav på å få refundert frakten. For retur på angreretten må du dekke frakt tilbake til butikken selv. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Jeg returnerte et defekt kamera til MPX nå i uken, og fikk en mail om at det var bare å oppgi kontonummeret mitt så skulle de refundere portoutgiftene. De (2-3) store og seriøse nettbutikkene i Norge har forlengst skjønnt at en slik praksis lønner seg i lengden. "Alle" kan selge varer på internett. Det er når du får problemer med produktet at du ser hvem du ønsker å handle mer med i fremtiden... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Har satt sammen en ny PC til dama, kjøpte nytt gf-kort og harddisk på nettet.Harddisken ser ut til å ikke virke som den skal, så jeg skal bytte den. 6569471[/snapback] Er du sikker på at harddisken "ikke virker som den skal"? Hva er symptonene? (Også greit å få oppgitt harddisketype. produsent, operativsystem og evt. servicepacks). Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Har satt sammen en ny PC til dama, kjøpte nytt gf-kort og harddisk på nettet.Harddisken ser ut til å ikke virke som den skal, så jeg skal bytte den. 6569471[/snapback] Er du sikker på at harddisken "ikke virker som den skal"? Hva er symptonene? (Også greit å få oppgitt harddisketype. produsent, operativsystem og evt. servicepacks). 6571522[/snapback] Ja. Jeg har beskrivd feil og hvordan jeg har testa den til SHG. Harddisken hang seg i Windows installasjonen flere ganger, var treg i Windows, andre ganger sto den bare stille under bootinga og gjorde ikke noe mer. Prøvde å legge inn Windows på nytt 2-3 ganger på to forskjellige maskiner, forskjellige Sata kabler.. Det meste egentlig, men fremdeles er den ustabil, henger seg, andre ganger finner den ikke harddisken. Jeg vet ikke om det kommer av at harddisken er en SATA2-disk og hovedkortene jeg har testa det på er SATA1, men det sto klart og tydelig at harddisken var bakoverkompitabel, dessuten har jeg også prøvd å sette jumperen bak på harddisken ned til SATA1, men det virka ikke heller.. EDIT: Maxtor DiamondMax 10 160gig harddisk. Win XP med SP2 integrert Kom heller fram til at vi bare selger harddisken og kjøper ny på Datakjeden istedet, for jeg aner ikke om SHG finner feilen, eller det kan bare hende at den sier at harddisken kun er SATA2 kompitabel, og da skal dem ha 400kr i testgebyr... Endret 28. juli 2006 av skyhawk Lenke til kommentar
Lyskryss Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Jeg fikk ikke refundert fraktutgifene mine på et defekt skjermkort fra komplett. Spurte ikke etter dette, men om loven er slik burde vel dette være standard prosedyre? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Disken er bakoverkompatibel ferdig med det. Uansett hva SHG skulle finne på å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå