Gå til innhold

Kjøp av ny bærbar, bør jeg vente?

Anbefalte innlegg

Tenkte meg nye bærbar så snart den nye prosessoren Merom kom men ser ut som jeg bør vente ekstra lenge.

Grunnen er så klart Windows Vista og grafikkort med støtte for DirectX10.

De sier at Vista kreve mye maskinkraft, tror dere den minste av Merom-prosessorene på en maskin med 1 Gb RAM vil vise svakheter ved kjøring av Vista?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har aldrig hørt om MEROM prossesorer, men jeg tror ikke det skal være noe problem og kjøre vista, nei :)

6569780[/snapback]

Merom er vel bærbarversjon av Core 2 som kommer om noen uker.

Leste en artikkel om at en Vista-installasjon krever ca 12 Gb av harddisken som er ca 10 ganger mer enn en XP-installasjon. Da er vel sikkert krevet til maskinvare økt litt også :whistle:

Lenke til kommentar
Å kjøpe det siste av det siste er ofte dumt og dyrt i dataverden.

Spørsmålet er hva du skal bruke den til. Det er ikke vits å legge 30 000 i en bærbar du skal spille minesveiper med og surfe på nettet med.

6569811[/snapback]

Hvis det gjør at jeg slipper å bytte PC-hvert år så er det vel vits i likevel.

Nå redigerer jeg ofte bilder fra min D50 og på forhåndsvisningen stopper det opp i ett sekund eller to når jeg trykker på neste bilde.

Når jeg har installert en prøveversjon av Elements 4 er forhåndsvisningen erstattet av prewiew av Elements, her går det enda tregere.

Har også tenkt i fremtiden å kjøpe meg ett digitalt videokamera, muligens med HD oppløsning. Da orker jeg ikke å måtte kjøpe PC på nytt igjen kun for dette kamera.

Vil også kunne prøve litt mer avanserte spill enn tetris hvis jeg får lyst til det.

Har tatt en fullstendig systemgjenoppretting for noen dager siden men det er likevel tregt.

Har en Acer 3613WLMI med en Celeron M, 1.5 GHz, 512 Mb RAM med maks 64 Mb delt skjermminne. Kort sagt, dette suger..... denne PC-en går bort til rundt 3 lapper om en stund tipper jeg :yes:

Lenke til kommentar
Hei!

Merom ble vel lansért i dag?? Pcer med slike cpuer vil nok dukke opp snart, og jeg mener de er verdt å vente på: bedre ytelse og støtte or 64bit.

Hilsen,

efikkan.

6570057[/snapback]

Har du noen formeninger om Merom og Vista sammen... skjønner jo at Merom sikkert kjører Vista glatt når den har nok minne men hva når man begynner å åpne program for bilderedigering, spill, videoredigering osv.

Noen antydninger her eller? :hmm:

Lenke til kommentar
Hei!

Merom ble vel lansért i dag?? Pcer med slike cpuer vil nok dukke opp snart, og jeg mener de er verdt å vente på: bedre ytelse og støtte or 64bit.

Hilsen,

efikkan.

6570057[/snapback]

Har du noen formeninger om Merom og Vista sammen... skjønner jo at Merom sikkert kjører Vista glatt når den har nok minne men hva når man begynner å åpne program for bilderedigering, spill, videoredigering osv.

6570196[/snapback]

Det vil gå helt fint. Og så kan du kjøre 64bits Windows som gir bedre ytelse. ;)
Lenke til kommentar
Hei!

Hilsen,

efikkan.

6570057[/snapback]

6570196[/snapback]

Det vil gå helt fint. Og så kan du kjøre 64bits Windows som gir bedre ytelse. ;)

6570437[/snapback]

Da er det bare å vent til vista kommer og grafikkort med støtte for DirectX10 (eller hva det heter), da skal vel alt være bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...