Gå til innhold

Jobber dere i Hardware.no gratis?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


B|Real skrev (2002-10-21 23:40):


Det er så såre enkelt som å lage en poll å spørre og så gjennomføre.

Jeg betaler gjærne 200kr for mere nyheter og flere tester og at det er flere som vil det er det neppe tvil om.


 

En poll kan vi vel lage om det ja :smile: Spørsmålet er like mye hva dere ønsker fra en slik tjeneste?

 

Forslag for forrige gang vi snakket om det var:

(Kun for VIP)

* Ikke reklame (valg - noen liker å se alle datatilbudene)

* Flere nyheter

* Flere tester

* .pdf versjoner av alt som legges ut

* Printervennlig versjoner

* Eget VIP-forum

* mer mulighet til å påvirke hva vi tester

 

Felles:

* Bedre prisguide (utvikling og produkter)

* Gjenbruk av VIP-stoff (f.eks. får en VIP-nyheter og VIP-tester 3 uker etter på gratissiden slik at en i praksis får mye mer materiale her også) ?

 

Andre forslag? Igjen så kommer vi vel ikke til å lage noe slikt dersom ikke det er noe som brukerne vil ha. I den forbindelse må vi selvsagt høre hva dere ønsker også :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-22 07:59, skrev B|Real:


Det stusser jeg litt på. Et egent forum eller tilgang på deler av forumet som blir åpnet med at man betaler?



 

Forslaget gikk ut på at de som ble medlemmer skulle få tilgang til en egen kategori sin heter Medlem/VIP (eller noe sånt). På den måten kan en slippe at folk spammer ved å lage seg egne brukerkontoer osv. Teoretisk sett burde det også være enda mer seriøse brukere der.

 

MAO: Tilgang til en egen del av forumet for medlemmer.

 

Når det er sagt så vet jeg ikke om det er mulig rent teknisk, men det jeg har listet opp over er bare forslag for diskusjon :smile:

Lenke til kommentar

Dette begynner å høres bra ut. Er innom 5-6 ganger daglig for å sjekke forum/nyheter/tester, og betaler gjerne for mere stoff. (200,- pr. år er en grei pris hvis det virkelig kan doble innholdet).

 

Et annet forslag (uavhengig av alt annet) kunne vært en "Ønskeliste" over hva dere/vi vil at dere skal teste, slik at vi kan sette inn en liten slant på konto xxxx.xx.xxxxx med referansenr. yyy for å få testet det raskere ( og evt. få tilgang til resultater før de andre/ få løpende oppdateringer under veis). Det må selvsagt vises hvor mye som gjenstår, og blir det gitt for mye penger, flyttes de til neste på listen.

 

Vel, det var mine 2c..

Lenke til kommentar

jeg sitter også masse her på hw.no og betaler gjerne en sum for å få den mere uptodate i hendhold til nyheter og tester og slik... det å be noen sette inn penger på en konto blir litt dumt da bare noen gjør dette.. men vis man får noe igjen for det så blir det fort noe annet..

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg betaler gjerne en liten slant til hw.no, men jeg synes det blir litt drøyt med medlemssider med flere nyheter og tester. Hvis dette skjer, tror jeg hw.no vil miste mange lesere og mange vil føle seg presset til å bli medlem. Dette blir Norges lille svar på Microsoft, spør du meg.

 

Men hvis medelemsidene hadde vært uten reklamer og det hadde vert en egen skesjon her i forumet hadde det bådet vært en kvalites sikring for leserne og det vil bli letter e å gi både positive og negative tilbakemeldinger til hw.no, uten at det skal blir overfylt av useriøse brukere.

 

Gi meg et bra oppleg med bra vilkår, så blir jeg medlem i dag!

 

 

 

mvh

 

Mats Ytterstad

Lenke til kommentar

Quote:


Forslaget gikk ut på at de som ble medlemmer skulle få tilgang til en egen kategori sin heter Medlem/VIP (eller noe sånt). På den måten kan en slippe at folk spammer ved å lage seg egne brukerkontoer osv. Teoretisk sett burde det også være enda mer seriøse brukere der.


MAO: Tilgang til en egen del av forumet for medlemmer.


Når det er sagt så vet jeg ikke om det er mulig rent teknisk, men det jeg har listet opp over er bare forslag for diskusjon


 

Støtter tankegangen om et eget forum for betalende medlemmer. Tror det er vanskelig å få brukere av hw.no til å betale for nyheter og tester av hardware.

Begge deer kan man finne andre steder på nettet (tror ikke det har noen hensikt at jeg nå begynner å ramse opp alt. sider på nettet som har slikt stoff)

 

Mange av de som har prøvd med et utvidet tilbud ettet mot privatkunder, for VIP- kunder sliter, f. eks Salon.com, som er i økonomiske problemer selv om de produserer utmerket innhold.

 

En _norsk_ pisguide derimot finner man ikke mange steder på nettet og det kan være noe folk er villige til å betale for. En oppdatert prisgiude for medlemmer kan man ta betalt for, og så kan man forsinke oppdateringen et par dager for ikke- medlemmer. Noen vil sikkkertr reagere på dette at de ikke får oppdatert prisgiude lenger men men.. De fleste andre steder i samfunnet må man jo faktisk betale skal man få oppdatert real-time informasjon så hvorfor ikke hardware- priser?

 

Samme med vipforum.hw.no. Jeg kan alltids nat en tur innom slashdot eller Storagereview, men det er noe spesielt med et norsk forum, for det i noen tilfeller er mer relevant. F. eks bredbånd, webshopper og hardwarepriser.

 

Så "go for it" , bare pass på at dere ikke roter dere bort i en eller annen form for "micropayments" der 70% av inntektene går til Telenor og ett eller annet betalingsformidlings- selskap.

Lenke til kommentar

Hei!

Grunnen til at jeg vanker her er at jeg ikke har råd til PC blader og stuff. hardware.no er gratis og meget bra for meg, men hvis brukerne av denne siden skal deles opp i betalende og ikke-betalende forblir jeg nok på den ikke-betalende siden (avhenger av hvor mye medlemskapet koster). Jeg har vært trofast mot overklokking.no, gamer.no, hardware.no, barbara.no etc. fordi de står for gratis nettside for f.eks datainteresserte, laget av datainteresserte. Derfor er jeg aldri på pcworld.no og diverse andre kommersielle sider. kanskje jeg må finne meg en annen plass i framtiden da, kanskje pcworld.no :wink:??

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-22 17:07, skrev B|Real:

Det at prisguiden ikke skal oppdateres syns jeg ikke i det hele tatt om.

Det blir for dumt, pga det er mange som kjøper utstyr pga anbefalinger og priser som de finner her på hw.no.



Vet ikke om den var rettet mot meg som skrev innlegget over men jeg antar det.

Jeg sa ikke at prisguiden ikke burde bli oppdatert, men at oppdateringene muligens kunne bli forsinket med et par dager for ikke medlemmer. Dersom det er det samme tilbudet er det ikke samme insentivet for å bli medlem, utenom å støtte hw.no på et idealistisk grunnløag da :smile:

 

Tror det er litt optimistisk at 5% av brukerne vil betale. Kanskje 5% av de som bruker siden flere ganger i uken, men ikke noe særlig mer. Mulig jeg er negativ her, men folk viser jo liten vilje til å betale for seg på nettet så...

PCworld abnm. koster 1100 kr pr. år hviss jeg ikke husker feil. Litt under halvparten;400-500 kr i året; 200-250 1/2 år er kanskje passende beløp? Er det mer enn det vil nok mange vegre seg for å bli medlemm.

Lenke til kommentar

Quote:


Jattajatta skrev (2002-10-22 18:05):

Tror det er litt optimistisk at 5% av brukerne vil betale. Kanskje 5% av de som bruker siden flere ganger i uken, men ikke noe særlig mer. Mulig jeg er negativ her, men folk viser jo liten vilje til å betale for seg på nettet så...

PCworld abnm. koster 1100 kr pr. år hviss jeg ikke husker feil. Litt under halvparten;400-500 kr i året; 200-250 1/2 år er kanskje passende beløp? Er det mer enn det vil nok mange vegre seg for å bli medlemm.


 

Dersom vi skal gjøre det så vil vi at så mange som mulig skal bli med og kommer heller til å sette prisen lavt. Formålet skal ikke være å tjene mest mulig penger på det, men å tjene nok til å lage masse mer innhold som blir tilgjendelig for flest mulig folk.

 

Vi har tidligere snakket om 200,- for 1 år som jeg mener er et fornuftig prisnivå.

Lenke til kommentar

Det at man har en adskilt del av forumet skal da vel ikke være noe problem.

Siden admin-delen er skjermet så skal det nokk gå ann å få en del for betalende meldlemmer. :smile:

 

Men, hvis man skal begynne å betale så hadde det kanskje vært kjekt med et oppgradert forum :wink:

 

Edit:drit-tastatur.

_________________

sig.jpg

My pupils dance, lost in a trance. Your sacred silence, losing all violence

Stars in their place, mirror your face

I have to find you, I need to seek my

Innervision..

 

[ endret av B|Real den 2002-10-23 10:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:


ueland85 skrev (2002-10-23 10:51):

føler at mange brukere kommer til å forsvinne herfra da...trossalt mange som bruker sidene fordi at de e gratis.



 

Tror muligens vi snakker litt forbi hverandre. Hardware.no kommer til å fortsette slik den er i dag (som en gratis side) dersom vi innfører en medlemsordning. Forskjellen ligger i at vi kommer til å lage mer/ekstra materiale for de som medlemmer. Det kommer ikke til å gå på bekostning av gratisdelen. En evt medlemstjeneste vil være et ekstratilbud. Ikke noe mer eller mindre.

 

Det vil også være en del fellers fordeler som at vi trolig kan forbedre prisguiden og muligens kan ansette en på fulltid til å legge inn produkter, spesifikasksjon osv.

 

Sånn sett vil det være fordeler for alle som bruker HW i dag og enda mer for de som er ville til å betale en slant :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...