Gå til innhold

hva trengs på tg03

Anbefalte innlegg

Min liste over ting som skal med på TG:

- PTN kortet! (eventuelt billetten for dere som ikke har PTN kort)

- Visa kort

- litt ekstra penger om Visa kortet streiker. Oppbevares adskilt fra visa kortet.

- PC inkl tilbehør som musematte, padde osv

- Server (strengt tatt ikke nødvendig, men greit å ha :)

- Stol! Bordene på TG er noen sponplater satt på noen paller på høykant. Dette gjør bordet veldig høyt og sitte 5 døgn i noen lave hagestoler i plast? Nei takk!

- Sovepose og pute

- Kamera (man må jo dokumentere hvor man har vært)

Det er det viktigste spør du meg. Cola og battery kan du alltids kjøpe på partyet, men det er jo kjekt å ta en tur innom Sverige og shoppe litt viss muligheten er tilstede :) Mat kan kjøpes både i skipet og i bygda. Dog, å ha noe skikkelig mat (grovbrød og brunost!) er smart. Det kuleste med TG er ikke å se hvor j'vlig du kan bli. Du får mer ut av partyet om du sover litt og spiser skikkelig, selv om man selvsagt også må ha noen herlige fettsmørjer (=hamburger) også :D

Selv tar jeg også med forsterker og høytalere. Greit å kunne få spilt litt skikkelig musikk også(så når du ser en nerd med nagler og cowboyhatt som sitter og hører på metal instrumentals så kan du gå hen til ham og si "hey phunkee!" :D

ååh, jeg elsker disse trådene. Når de begynner å komme da nærmer det seg TG tid :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uansett, for å ha med seg to (2) eller flere maskiner på tg, gjør man følgende:

kjøper en strøm-forgrener (disse gjør sånn at ett (1) støpsel blir om til flere, og man kan dermed bruke flere enn en pc).

kjøper en liten hub (4-ports eller noe), kobler pc'ene dine til den via tp-kabler (kjekt å ta med), og så plugger man en kabel fra din hub til tg sin hub. vips, to (2) eller flere pc'er på nett.

jøje meg, hvor vanskelige enkelte kan gjøre det..

Hmm.. Sorry, my bad.

Trodde det var konkrete regler mot dette, men jeg kan ta feil. Finner iallefall ingenting på det nå.

Poenget er iallefall at det er begrenset med ressurser tilgjengelig.

Om alle har med en ekstra maskin "går det tomt" :roll:

Det er iallefall 2 regler jeg med sikkerhet kan vise til.

1: Du har begrenset plass til rådighet, og får ikke mer fordi du har to maskiner.

2: Du har begrenset strøm til rådighet. Går strømmen på rekka fordi du brukte formye kan du nok glemme å sette opp ekstra-maskinen igjen.

Oh, og det er begrenset hvor mye man kan stable i høyden for å få plass til mer. Er det en sikkerhets-risiko kan du banne på at det er forbudt :wink:

Lenke til kommentar

- Stol! Bordene på TG er noen sponplater satt på noen paller på høykant. Dette gjør bordet veldig høyt og sitte 5 døgn i noen lave hagestoler i plast? Nei takk!

Godt poeng. Det sier seg selv at man ikke kan skaffe konge-stoler til 4500 personer, så det kan være greit å ta med seg egen. Pass bare på å ikke ta med for store saker! Det er ille nok å slepe med seg en lenestol/soffa inn i salen, men værre blir det om man ikke får lov til å bruke den.

Er stolen så stor at den sperrer midtgangen er det er sikkerhets-risiko, og med andre ord forbudt.

Det kuleste med TG er ikke å se hvor j'vlig du kan bli. Du får mer ut av partyet om du sover litt og spiser skikkelig, selv om man selvsagt også må ha noen herlige fettsmørjer (=hamburger) også :D  

Et enda bedre poeng!

På mitt første TG sov jeg sikkert ikke mer en 4 timer totalt. Kult?, nei.

Man lærer etterhvert, og de siste årene har jeg sikkert sovet like mye som jeg har vært våken (ok, det er heller ikke kult)

En god opplevelse blir ikke dårligere av at man føler seg vel.

Tre stikkord. Sov, Dusj, Spis !

Lenke til kommentar

Oh, og en ting til..

Det ER minibank i skipet, og blir TG arrangert et annet sted i år blir det sikkert satt ut minibanker der også.

Husk dog på at minibanker KAN gå tomme, og feil kan oppstå.

Det er ikke lett å få fikset dette midt i påsken, så husk kontanter for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
han sier jo: super proud shared of 3.8 tera thx 2 WD 200gb. han sier jo ikke noe om hvor mange harddisker han har! thx 2 betyr takket være WD 200gb disker kanskje...?? kan jo være han har 200 sånne.

Greit, denne diskusjonen er DØD, ok? ;)

Lenke til kommentar

Godt poeng. Det sier seg selv at man ikke kan skaffe konge-stoler til 4500 personer, så det kan være greit å ta med seg egen. Pass bare på å ikke ta med for store saker! Det er ille nok å slepe med seg en lenestol/soffa inn i salen, men værre blir det om man ikke får lov til å bruke den.

Er stolen så stor at den sperrer midtgangen er det er sikkerhets-risiko, og med andre ord forbudt.

Det kuleste med TG er ikke å se hvor j'vlig du kan bli. Du får mer ut av partyet om du sover litt og spiser skikkelig, selv om man selvsagt også må ha noen herlige fettsmørjer (=hamburger) også :D  

Et enda bedre poeng!

Man lærer etterhvert, og de siste årene har jeg sikkert sovet like mye som jeg har vært våken (ok, det er heller ikke kult)

Dusj? Hvordan skal du få til det a? Det er jo ikke no dusjer man kan bruke i vikingskipet da. Hvertfall ikke '02.

BTW: Skal nok si hei til deg Anders, når jeg ser en gal Cowboy med sine (Please ikke rosa helikopter :p) høytalere!

Kanskje jeg kommer med ekte fet russerlue !? [med kommunist stjerne]

Lenke til kommentar

Dusj? Hvordan skal du få til det a? Det er jo ikke no dusjer man kan bruke i vikingskipet da. Hvertfall ikke '02.

BTW: Skal nok si hei til deg Anders, når jeg ser en gal Cowboy med sine (Please ikke rosa helikopter :p) høytalere!

Kanskje jeg kommer med ekte fet russerlue !? [med kommunist stjerne]

Hææh??

Det skremmer meg at folk ikke dusjer på 5 dager, men værre er det når folk ikke engang vet det finnes dusjer der..

Vikingskipet er en idretts-hall. Selvfølgelig er det dusjer der, og det har det alltid vært.

Dusjer og andre sanitær-forhold er faktisk en av de tingene som bestemmer hvor TG kan arrangeres. Er det ikke nok dusjer/toaletter eller mulighet for å sette opp provisoriske sanitær-annlegg er hallen rett og slett ikke egnet for TG.

Lenke til kommentar

Ikke dusjer i skipet?

Var på tg02 og dusja i garderobeanleggene hver dag. Nytt undertøy hver dag. Pussa tenna hver dag. Hygiene, mann, hygiene!

Selvsagt er det dusjer i skipet! Tror du skøytestjernene skifter i trappene?

bfisk

Lenke til kommentar

1: Du har begrenset plass til rådighet, og får ikke mer fordi du har to maskiner.

2: Du har begrenset strøm til rådighet. Går strømmen på rekka fordi du brukte formye kan du nok glemme å sette opp ekstra-maskinen igjen.

1. en filserver i et midi-tower tar ikke mye plass. du trenger ikke skjerm, mus eller tastatur, bare en stikkontakt og tp-kabel. hvis du er en luring (som meg), kjøper du et mini-itx hovedkort og kabinett og stapper en 200gb disk inni der. strømforsyningen spiser 85w.

2. tror nok de jakter på vannkokere og annet pø først..

Lenke til kommentar

2. tror nok de jakter på vannkokere og annet pø først..

Jepp, vannkokere og lignende går absolutt først.. Forhåpentligvis blir det i år satt opp et område dedikert til dette formålet..

*tipse om*

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål;

Hva med transport? hvordan kan man komme seg dit? (jeg har ikke bil)

Jeg bor 5 mil ifra Ålesund... går det noen busser eller noe ifra Ålesund eller i nærheten til TG03 ? blir det satt opp egne busser til dette?

Ettersom det enda ikke er sikkert hvor TG avholdes er det vanskelig å si noe konkret om transport.

La oss derfor ta utgangspunkt i tidligere år, dvs TG på Hamar.

Har man ikke tilgang på bil burde ikke dette være et stort problem.

Tre muligheter:

1: Tog. Hamar stasjon ikke langt unna vikingskipet.

2: Rutebuss. Det går langdistanse-busser til hamar fra flere steder.

3: Busser satt opp av deltagere. Dette er nok det beste alternativet om man kommer langveis fra. Flere deltagere tar hvert år initiativ og "leier" busser til TG. "Alle" disse bussene vil bli satt opp på TG's transport-sider etterhvert. De siste år har det gått flere busser fra de fleste kanter av landet. Det burde derfor ikke være noe stort problem å få en plass her.

Lenke til kommentar

Jeg har også hørt "ryktet" om at Lillestrøm kan bli et alternativ... noe jeg mener er bra, for da får vi maxa TG i år.

Jeg har også hørt at i år så kommer demoscenen til å være sterkere enn på mange år...trolig mange grupper som har valgt å ikke komme, som alikevel kommer tilbake. Det kan bli fett, for TG har ikke vært det samme for meg siden 1994. *gleder seg*

Blir spennende å se om det blir litt mer Amigaer og kanskje også en og annen AmigaOne !

http://www.amiga.com/corporate/110202-eyetech.shtml

mer : http://www.eyetech.co.uk

For de som vil kjøpe slikt i norge, så har Datakompaniet AmigaOne maskiner! Løp å kjøp! :wink:

Ser frem et knall TG !

*glede seg*

Lenke til kommentar

Jeg har også hørt at i år så kommer demoscenen til å være sterkere enn på mange år...trolig mange grupper som har valgt å ikke komme, som alikevel kommer tilbake. Det kan bli fett, for TG har ikke vært det samme for meg siden 1994. *gleder seg*

Det er vanskelig å si allerede nå, men sjansene er gode.

En av årsakene er at flere internasjonale scene-partys i år har blitt avlyst eller de har mistet mye av sitt image som scene-party.

Forhåpentligvis drar dette scenere til TG istedenfor ;)

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å si allerede nå, men sjansene er gode.

En av årsakene er at flere internasjonale scene-partys i år har blitt avlyst eller de har mistet mye av sitt image som scene-party.

Forhåpentligvis drar dette scenere til TG istedenfor ;)

Ja, Mekka&Symposium- arrangørene begynnte jo å krangle så det ble jo ikke noe av. Men det er vist et annnet scene-party som blir ganske stort.

Breakpoint arrangeres i Tyskland, men vet ikke om de er noen som skal dit.

Jeg er ikke "scener" selv så jeg skal nok til TG eller et eller annet gamerlan, dersom jeg ikke finner ut at det er mer fristende å stå på ski da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...