Gå til innhold

hva trengs på tg03

Anbefalte innlegg

De har vel prata på å trekke en optisk kabel fra Vikingskipet til ett eller anna sted i lillestrøm/oslo traktene. Trur det skulle bli sånn i år (TG02), men at det var for dårlig planlagt.

Skjønner hvirkelig ikke hvordan slike rykter oppstår..

Ville du fortalt det vidre om jeg fortalte at en sikker kilde har sagt at TG i år arrangeres i Tromsø?

Nei, noen driver ap med deg, og som mange andre går du rett på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første trenger du en TG03 for det er nå snakk om at det ikke skal bli noe av. Men blir det noe av så ta med deg klær og sovepose. det er det eneste man trenger på et lan som TG for her blir alt solgt til rimelige priser :grin:

Enda en? Hvor får du informasjonen din fra?

Lenke til kommentar
Et helt crew med næringsmiddeltilsynet-folk.. Pokkers tg-mat-crew.. De gav meg magekatarr og shit.. Jeg kommer ikke på tg til neste år som en protest...

Tips: ALDRI ALDRI spis mat laget av tg-crew...

Så lenge TG har vært arrangert i vikingskipet har ALDRI TG-crew lagd mat til deltagere. All mat har blitt tilberedt og servert av "Nordre Sving", Vikingskipets eget serverings-sted. At disse ikke har holdt serlig høy standard har ikke TG kunnet gjort noe med tidligere da "Nordre Sving" har kontrakts-festet monopol på servering i Skipet.

Om TG blir i skipet i år vil nok også dette problemet bli tatt hånd om.

Lenke til kommentar
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

noen som forresten vet om det går noen buss fra Moss til vikingskipet?

ser det jo for meg at jeg durer oppover ca 20mil med moped i 60km/t, Chieftec'en på ryggen, skjermen på bagarsje-brettet og selvfølgelig liggeunderlag på styret... :grin::lol:

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Hvem har sagt at TG03 skal arrangeres i Vikingskipet? Arrangørene uttalte i fjor at de så seg om etter større lokaler og at Varemessa på Lillestrøm var et seriøst alternativ. Ergo: Ingen vet når det går busser fra Moss til Hamar da ingen en gang vet om det blir på hamar.

Og hvis du greier å holde 60 km/h med 17" skjerm, Chieftec-kabinett, skjerm og alt utstyr oppover til Hamar så betviler jeg orginaliteten på den mopeden din :razz:

Hvert år sier de at de trenger større plass, men det ender jo nesten alltid opp i Vikingskipet. Kan jo hende blir anna sted i år!! Det hadde vært tøft :D

Lenke til kommentar
man trenger:  

1. pc (helst god og kraftig, med masse spill og annet festlig)

2. (opsjonelt) en liten filserver med halvannen terabyte lagringsplass

3. en bazooka for å blåse vekk drittungene som har "jeg kan lage mer lyd med høyttalerne mine enn hva du kan"-krig.

4. penger og/eller mat

Hvordan har du tenkt å få brukt filserveren? Kjøpe to billetter?

Lenke til kommentar

Det ideelle:

[*] Egen pc.

[*] Serverbox (ftp, ircclient, vhost ol. med minst 2x 120GB HDD.)

[*] Masse cola

[*] brett med battery

[*] Sammenleggbar seng: Genialt på lan, men tar MYE plass desverre. ps..dyne er et must.

[*] Bytte og nye klær (blir fort kjedelig å være på LAN i samme klærene)

[*] Toalettsaker (en cola ånde forlenger tannråte)

[*] CD-brenner

[*]Brennplate: MASSE brennplate

[*]Headsett

[*] Øreplugger for å sove: Sov i ro?

[*] MAT!!!! EKSTREMT viktig. Ta med egent kjøkken elns pga kø vil det bli over alt for mat. Ta med ferdige oppskjer brød og legg leverpostei, salami på de.

[*] Penger. Det er alltid noe som du har lyst på og noe som du vil kjøpe/bytte med.

[*] Webcam/digitalkamera: Til å ta bilder av alle de folkene som gjør noe artig eller som har noe artig eller ser ut som shitt etter x antall dager våken.

[*] Lampe attmed pc'en. Det er ikke bra å sitte i mørket attmed en skjerm. Ta med deg ei lampe som du kan justere og sett den attmed. Du vil spare øynene dine på det. Tro meg.

[*] ID. Du kan komme opp i trøbbel og da kan det være kjekt med ID på en fremmed plass.

Lenke til kommentar
Det ideelle:

[*] Egen pc.

[*] Serverbox (ftp, ircclient, vhost ol. med minst 2x 120GB HDD.)

[*] Masse cola

[*] brett med battery

[*] Sammenleggbar seng: Genialt på lan, men tar MYE plass desverre. ps..dyne er et must.

[*] Bytte og nye klær (blir fort kjedelig å være på LAN i samme klærene)

[*] Toalettsaker (en cola ånde forlenger tannråte)

[*] CD-brenner

[*]Brennplate: MASSE brennplate

[*]Headsett

[*] Øreplugger for å sove: Sov i ro?

[*] MAT!!!! EKSTREMT viktig. Ta med egent kjøkken elns pga kø vil det bli over alt for mat. Ta med ferdige oppskjer brød og legg leverpostei, salami på de.

[*] Penger. Det er alltid noe som du har lyst på og noe som du vil kjøpe/bytte med.

[*] Webcam/digitalkamera: Til å ta bilder av alle de folkene som gjør noe artig eller som har noe artig eller ser ut som shitt etter x antall dager våken.

[*] Lampe attmed pc'en. Det er ikke bra å sitte i mørket attmed en skjerm. Ta med deg ei lampe som du kan justere og sett den attmed. Du vil spare øynene dine på det. Tro meg.

[*] ID. Du kan komme opp i trøbbel og da kan det være kjekt med ID på en fremmed plass.

Igjen må jeg spørre. Hvor har dere tenkt å gjøre av servere?

1 plass har tross alt begrenset strøm og bare 1 TP til rådighet.

Og når det gjelder ID, HUSK DET!.

Vet ikke hvordan dette blir gjort i år, men det er ikke sikkert du kommer inn engang uten ID

Lenke til kommentar

Igjen må jeg spørre. Hvor har dere tenkt å gjøre av servere?

1 plass har tross alt begrenset strøm og bare 1 TP til rådighet.

Hørt om swich/hub/ruter? Det er meget lett å sette opp.

Og så bruker du serveren som gateway og vips så er du forsatt i gang.

Lenke til kommentar
Det du trenger på TG er en sterk mage, for fy skitt så dårlig mat dem har der!

Maten i skipet har desverre av årsaker utenfor TG's kontroll vært meget dårlig til tider. Men det er vel ingen som har sagt du må spise i hallen?

Når det gjelder vikingskipet er dette ganske sentralt i Hamar, og det finnes mange gode spise-steder ikke langt unna.

Lenke til kommentar

Maten i skipet har desverre av årsaker utenfor TG's kontroll vært meget dårlig til tider. Men det er vel ingen som har sagt du må spise i hallen?

Når det gjelder vikingskipet er dette ganske sentralt i Hamar, og det finnes mange gode spise-steder ikke langt unna.

jeg er jo klar over dette.. men på kveldstid/morgen, da du er sulten, og ikke har mat selv, så må man jo ty til andre midler, og burger shappa har jo 200 meter med kø, så det er jo ikke rart at maten ikke blir stekt skikkelig da

Lenke til kommentar
eeh, 2x200GB=400GB=0.4TB

lær dere matte folkens :razz:

Minus ganske mye overhead, så blir det nok 0.38 i praksis skal du se

Anders har rett!

Det er 0.4 TB, eller ca. 038 TiB

Please les url-en Anders postet tidligere før dere uttaler dere mer.

Lenke til kommentar
eeh, 2x200GB=400GB=0.4TB

Anders har rett!

Jeg bryr meg absolutt 0 om nye standarder som bytter ut hva fagfolk er kjent med fordi "utenforstående har så vanskelig å forstå".

Som så mange boikotter jeg hele idiotien og har ikke tenkt å diskutere det

Lenke til kommentar
eeh, 2x200GB=400GB=0.4TB

Anders har rett!

jammen, i svarteste barteste, da.

han skriver "thanks to (2=to) wd200gb". fyren har delt ut totalt X antall TB (via fildelingsprogram) ved å ha divx/warez liggende på den overnevnte harddisken. jeg er HELT imponert over at folk klarer å misforstå det..

uansett, for å ha med seg to (2) eller flere maskiner på tg, gjør man følgende:

kjøper en strøm-forgrener (disse gjør sånn at ett (1) støpsel blir om til flere, og man kan dermed bruke flere enn en pc).

kjøper en liten hub (4-ports eller noe), kobler pc'ene dine til den via tp-kabler (kjekt å ta med), og så plugger man en kabel fra din hub til tg sin hub. vips, to (2) eller flere pc'er på nett.

jøje meg, hvor vanskelige enkelte kan gjøre det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...