Gå til innhold

Linux på PC med VIA-brikkesett, GeForce2 og SoundBlaster

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg skulle ta steget å installere RH 8.0 på desktop'n.

Spec:

AMD Duron 850

ASUS A7V133 (KT133A)

512 MB RAM

GeForce 2

++

Det jeg lurer på er:

- I Windows så installerer jeg VIA4in1 drivere. Finnes det tilsvarende løsninger for linux?

- Er det vanskelig å sette opp skjermkortet tilfredstillende? Finnes det greie måter å installere drivere?

-Oppsett av lydkort. Skjer det automatisk eller må jeg finne drivere el. her oxo?

Tidligere linux erfaringer:

-Har kun drevet å pusla med ulike serverrouter løsninger av ulike løsninger. Mest erfaring med Smoothwall. Ellers har jeg installert RH på en maskin på skolen en gang, men da var ikke disse problemstillingene aktuelle.

Tar imot alle tips og hjelp med stor takk!

mvh jokohoma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du trenger ingen 4in1 drivere når du kjører linux. Dette er et windowsproblem

2. RH8.0 vil finne skjermkortet ditt uten problemer. Nå er ikke opengl-driverne som følger med særlig gode, så om du vil nok etterhvert ønske å installere linuxdrivere for nvidia. Disse finner du på hjemmesidene deres. De har imidlertid ikke laget ferdigkompilerte drivere for 8.0, så du blir nødt til å kompilere fra kildekoden.

3. Hvis du har et onboard-lydbrikke, må du deaktivere denne i BIOS FØR du installerer 8.0. Installasjonsprogrammet vil da finne lydkortet ditt uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...