B4stian Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Lurer litt på hva etablering av DA koster (delt ansvar)... ..og hva er forsikring vil koste hvis 2-3 mann skal bemanne en leid bil til å kjøre ut varer. Altså for å forsikre varene... Noen tips eller svar? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 en liten bump... Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 sjekk brreg.no DA er den mest risikale drifts formen som finnes. Vis en av medlemmene i DAet roter til økonomien sin så blir de andre ansvarlige for det hans økonomi. Problemet oppstår som oftest ved manglende innbetaling av skatt osv. Staten er hissige på å slå folk konkurs Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) sjekk brreg.no DA er den mest risikale drifts formen som finnes. Vis en av medlemmene i DAet roter til økonomien sin så blir de andre ansvarlige for det hans økonomi. Problemet oppstår som oftest ved manglende innbetaling av skatt osv. Staten er hissige på å slå folk konkurs 6585366[/snapback] Du har blandet litt her... DA og ANS er helt forskjellig på et punkt, nemlig hvem som står ansvarlig. ANS går på alle, men i et DA så står hver person for kun en viss andel uansett. EDIT: DA = Delt ansvar ANS : Ansvarlig Selskap Endret 30. juli 2006 av datating Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 øøøø...... Et par år sida eg hadde det som pensum..... Men uansett koster etablering 2500kr Lykke til!! Lenke til kommentar
gorber Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Begge forretningsformene er galskap. uansett. Eneste som gjelder er aksjeselskap. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Begge forretningsformene er galskap. uansett. Eneste som gjelder er aksjeselskap. 6585886[/snapback] Og kan du si meg vitsen med det hvis vi ikke skal oppi 100.000 kr. i egenkapital? Og da må vi også ha en revisor... det slipper vi hvis vi holder oss under 200.000 kr. (tror jeg det er?) med DA. Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Vist dere har tenkt og starte eit lite selskap der gjelsfaren ikke er så stor er DA ein helt grei selskapform. Du slipper revisor (som kan komme på 5000-20000 kr) så sant det ikke er meir enn fem eiere eller 5 millioner i årlig driftsinntekter. I starten kan det hende firma går med underskudd, da kan du føre dette til fradrag i din selvangivelse. Nyttigt vist du jobber vedsida. Vist dere senere vill over til AS er ikke det noe problem. Ellers er det jo mange for og i mot for alle selskapsformer. P.S DA(Delt Ansvar) er Ansvarlig Selskap bare med ein fordelingsnøkkel. Endret 31. juli 2006 av Andy Dufresne Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Og kan du si meg vitsen med det hvis vi ikke skal oppi 100.000 kr. i egenkapital?Og da må vi også ha en revisor... det slipper vi hvis vi holder oss under 200.000 kr. (tror jeg det er?) med DA. 6586393[/snapback] NUF var jo svært populært, dere kan jo kikke på det. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Og kan du si meg vitsen med det hvis vi ikke skal oppi 100.000 kr. i egenkapital?Og da må vi også ha en revisor... det slipper vi hvis vi holder oss under 200.000 kr. (tror jeg det er?) med DA. 6586393[/snapback] NUF var jo svært populært, dere kan jo kikke på det. 6700176[/snapback] Hva er NUF? (spør sikkert dumt...) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Norsk avdeling av utenlandsforetak / Norskregistrert utenlandsforetak Noe i den duren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå