Gå til innhold

Nye harddisker. S-ATA? Størrelse? Raptor?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe meg nye harddisker om en liten stund, og jeg lurer på hvilke jeg skal velge. I skrivende stund har jeg 2 Samsung SpinPoint IDE-disker; en på 120GB og en på 200GB. Men de har blitt veldig ustabile i det siste, og jeg tror begge synger på sine siste vers.

Jeg er rimelig sikker på at det blir kjøp av S-ATA disker, da disse har mange fordeler i forhold til IDE. Men jeg er ikke sikker på hvilket merke jeg skal velge og hvor store disker jeg skal kjøpe. Jeg har hørt at 250GB disker kan være litt mer ustabile enn mindre disker, men kanskje dette bare gjelder IDE?

Da jeg tittet innom Komplett.no i stad, så jeg at Samsung SpinPoint 200GB S-ATA2 diskene går for 595kr, som er en veldig overkommelig pris.

Synspunkter og anbefalinger, please. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle nye disker skal være stabile. (Men det er selvfølgelig en liten feilprosent på alle disker uansett størrelse og type kabel man plugger i.)

Kjøp gjerne nok plass til at du får tatt backup av de to diskene du mener er ustabile. Siden du samtidig sikter deg inn på godt under tusenlappen så kan du avskrive raptor som alternativ med en gang.

320GB er akkurat nok til å romme begge de to andre diskene dine samt at de er veldig gunstig priset for tiden. f.eks denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...