Gå til innhold

Parse error/syntax error?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er linje 40-50:

mysql_query("UPDATE dyr_brukere SET sistaktiv = '" . time() . "' WHERE id LIKE '" . brukerID . "' LIMIT 1");
}
else {
mysql_query("DELETE FROM dyr_gjester WHERE tid < '" .$femmin . "'");"
if(mysql_num_rows(mysql_query("SELECT id FROM dyr_gjester WHERE ip LIKE '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "'")) < 1) {
 mysql_query("INSERT INTO dyr_gjester VALUES('', '" . time() . "', '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "')");
}
else {
 mysql_query("UPDATE dyr_gjester SET tid = '" . time() . "' WHERE ip LIKE '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "'");
}
}

Lenke til kommentar
Her er linje 40-50:

mysql_query("UPDATE dyr_brukere SET sistaktiv = '" . time() . "' WHERE id LIKE '" . brukerID . "' LIMIT 1");
}
else {
if(mysql_num_rows(mysql_query("SELECT id FROM dyr_gjester WHERE ip LIKE '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "'")) < 1) {
 mysql_query("INSERT INTO dyr_gjester VALUES('', '" . time() . "', '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "')");
}
else {
 mysql_query("UPDATE dyr_gjester SET tid = '" . time() . "' WHERE ip LIKE '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "'");
}
}

6568256[/snapback]

Du har en " for mye i denne linja:

Isteden proev:

mysql_query("DELETE FROM dyr_gjester WHERE tid < '" .$femmin . "'");

Endret av frodeaa
Lenke til kommentar

Nå fikk jeg det til :w00t: Men nå har jeg et nytt problem. Denne feilmeldingen kom nemlig opp:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /usr/home/web/wno134643/Test_side/hovedfil.php:1) in /usr/home/web/wno134643/Test_side/hovedfil.php on line 10

Dette står på linje 10:

session_start();

Jeg beklager at jeg spør så mye, men jeg er helt fersk når det gjelder php. Nå prøver jeg bare å forstå hvordan hjemmesiden min er laget (er ikke jeg som har laget den :whistle: ) Jeg har fått masse god kunnskap allerede, men det er bare starten.

Takk for all hjelp :yes:

Endret av Iris_L
Lenke til kommentar
session_start() må alltid stå helt i toppen av php filen!

6569086[/snapback]

Aha :) Det gikk, men session_start(); kommer nå i tekst helt på toppen av siden.

En ting til; Det virker som om stilarket ikke blir gjennomført, for designet på siden kommer ikke opp :hmm:

Lenke til kommentar
session_start() må alltid stå helt i toppen av php filen!

6569086[/snapback]

Nesten helt i toppen av fila, ihvertfall: du må jo ha <?php først! ;)

6569367[/snapback]

Sånn ja :) Men designet kommer fortsatt ikke opp :hmm: Merkelig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...