Iris_L Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Hvordan fikser jeg dette? Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /usr/home/web/wno134643/Test_side/hovedfil.php on line 44 Lenke til kommentar
xqus Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Fjerner syntaksfeilen? Du mangler mest sansynlig et ; eller en ) eller en " eller noe.. et sted.. ikke så lett når du ikke legger ut koden Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Her er linje 44: if(mysql_num_rows(mysql_query("SELECT id FROM dyr_gjester WHERE ip LIKE ' . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "'")) < 1) { Lenke til kommentar
skolegutten Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Du mangler et hermetegn: if(mysql_num_rows(mysql_query("SELECT id FROM dyr_gjester WHERE ip LIKE '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "'")) < 1) { Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Jeg fikset det nå, men den samme feilmeldingen kommer fortsatt opp Lenke til kommentar
skolegutten Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Kan være feilen ligger på forrige linje, kan du poste den også? Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Her er linje 40-50: mysql_query("UPDATE dyr_brukere SET sistaktiv = '" . time() . "' WHERE id LIKE '" . brukerID . "' LIMIT 1"); } else { mysql_query("DELETE FROM dyr_gjester WHERE tid < '" .$femmin . "'");" if(mysql_num_rows(mysql_query("SELECT id FROM dyr_gjester WHERE ip LIKE '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "'")) < 1) { mysql_query("INSERT INTO dyr_gjester VALUES('', '" . time() . "', '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "')"); } else { mysql_query("UPDATE dyr_gjester SET tid = '" . time() . "' WHERE ip LIKE '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "'"); } } Lenke til kommentar
frodeaa Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Her er linje 40-50: mysql_query("UPDATE dyr_brukere SET sistaktiv = '" . time() . "' WHERE id LIKE '" . brukerID . "' LIMIT 1"); } else { mysql_query("DELETE FROM dyr_gjester WHERE tid < '" .$femmin . "'");" if(mysql_num_rows(mysql_query("SELECT id FROM dyr_gjester WHERE ip LIKE '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "'")) < 1) { mysql_query("INSERT INTO dyr_gjester VALUES('', '" . time() . "', '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "')"); } else { mysql_query("UPDATE dyr_gjester SET tid = '" . time() . "' WHERE ip LIKE '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "'"); } } 6568256[/snapback] Du har en " for mye i denne linja: mysql_query("DELETE FROM dyr_gjester WHERE tid < '" .$femmin . "'");" Isteden proev: mysql_query("DELETE FROM dyr_gjester WHERE tid < '" .$femmin . "'"); Endret 27. juli 2006 av frodeaa Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Nå fikk jeg det til Men nå har jeg et nytt problem. Denne feilmeldingen kom nemlig opp: Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /usr/home/web/wno134643/Test_side/hovedfil.php:1) in /usr/home/web/wno134643/Test_side/hovedfil.php on line 10 Dette står på linje 10: session_start(); Jeg beklager at jeg spør så mye, men jeg er helt fersk når det gjelder php. Nå prøver jeg bare å forstå hvordan hjemmesiden min er laget (er ikke jeg som har laget den ) Jeg har fått masse god kunnskap allerede, men det er bare starten. Takk for all hjelp Endret 27. juli 2006 av Iris_L Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 session_start() må alltid stå helt i toppen av php filen! Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 session_start() må alltid stå helt i toppen av php filen! 6569086[/snapback] Aha Det gikk, men session_start(); kommer nå i tekst helt på toppen av siden. En ting til; Det virker som om stilarket ikke blir gjennomført, for designet på siden kommer ikke opp Lenke til kommentar
skolegutten Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 session_start() må alltid stå helt i toppen av php filen! 6569086[/snapback] Nesten helt i toppen av fila, ihvertfall: du må jo ha <?php først! Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 session_start() må alltid stå helt i toppen av php filen! 6569086[/snapback] Nesten helt i toppen av fila, ihvertfall: du må jo ha <?php først! 6569367[/snapback] Sånn ja Men designet kommer fortsatt ikke opp Merkelig.. Lenke til kommentar
skolegutten Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Litt vanskelig å si hva som er feil hvis vi ikke får se koden Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Litt vanskelig å si hva som er feil hvis vi ikke får se koden 6569420[/snapback] Det er jo mange koder, og det er masse som er satt opp i databasen.. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Har du en link slik at vi kan se feilmld? Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Har du en link slik at vi kan se feilmld? 6570120[/snapback] http://www.leadyshjemmeside.com/Test_side Lenke til kommentar
tussiesel Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Du linker til css-fila som /utseende/stil.css, altså http://www.leadyshjemmeside.com/utseende/stil.css, og den finnes ikke (legg merke til den første / som gjør at den leter fra rota). Det du vil er å linke relativt til php-dokumentet, altså: <link rel="stylesheet" href="utseende/stil.css" type="text/css" media="all" /> (Uten første /) -Simen Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Tusen takk! Nå kom det opp! Men nå er problemet det at innholdet kommer opp for langt til venstre Noen som vet hva som kan være galt nå? Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Trenger dere kanskje en kode for å se? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå