Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo

Thmas

Anbefalte innlegg

Jaja... Kan jo gi mulighet til å plukke opp, og prøve litt forskjellige kort kanskje. Dersom det kommer et RD600 basert kort før jul, så kommer jeg til å slå til i alle fall. Eller ennå bedre, Intel chipsett med ståtte for SLI (ønskedrøm i forhold til HWen jeg sitter med).

7189321[/snapback]

abit aw9d max støtter sli...

7190107[/snapback]

Med modifiserte, gamle drivere ja. Ikke offisielt sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det var rart, leste en veldig grunnding test av dette kortet for noen dager sia, og han som testa det sa ingwnting om at du måtte ha modda drivere fopr å få det til som jeg kan huske. det følger med en sli bro så han bare satte det opp, forøvrig den letteste måten han noensinne hadde satt opp sli, da bios fiksa det automatisk og vips så funka det.

skal se om jeg finner testen igjen

jeg fant :)

hm ser ut tiul at jeg huska feil, han brukte hacka drivere. men hvis du spør meg så er det en liten bagatell i forhold til å få brukt sli på et så rått hk.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Noen som vet hvilken bios til P5B DLX somegner seg best til klokking?

på 0614 fikk jeg høyere FSB enn med 0711.

7187567[/snapback]

0614 ser ut til å være bra ja. Har selv kjørt med 0711 en stund. Vurderte å bytte til 0804, men det er visst ikke noe vits. 0614 er bedre..

7190507[/snapback]

Da skall jeg bytte tilbake. hvor høy fsb fikk du til?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke testet høyere enn 500.

7191376[/snapback]

500x9! På E6600?

Eller er det med mulit på 6?

Håper selv å kunne kjøre på 400x9 når jeg omsider får P5B dlx... (fikk desverre ikke før helgen, bør ha det i morgen)

7191727[/snapback]

Neinei, har E6400, altså 500x8.

Lenke til kommentar
Er ikke dette helt off-topic ?

7196858[/snapback]

Absolutt ikke! OC-resultater indikerer jo hva hovedkorta er gode for. Siden C2D er en OC-drøm, ville jeg ihvertfall basert valg av HK til C2D på bla. OC-og stabilitetsresultater i forbindelse med OC :)

7197240[/snapback]

Det er ikke bare OC-resultater som bør fortelle om det er et godt hovedkort eller ikke. Det virker slik her at det kun er OC-resultatene som forteller om hovedkortet er et bra hovedkort. Litt synd, egentlig.

Lenke til kommentar
Ett kort som overklokker bra er også i brorparten av tilfellene veldig stabilt, og stabilitet er noe som foretrekkes av de aller, aller fleste av oss... Ja, kanskje til og med Kimmer?

7197391[/snapback]

Jeg sier ikke at OC-resultater ikke er viktige. Men det jeg mener er at flere faktorer bør spille inn.

Lenke til kommentar
Ett kort som overklokker bra er også i brorparten av tilfellene veldig stabilt, og stabilitet er noe som foretrekkes av de aller, aller fleste av oss... Ja, kanskje til og med Kimmer?

7197391[/snapback]

Jeg sier ikke at OC-resultater ikke er viktige. Men det jeg mener er at flere faktorer bør spille inn.

7197412[/snapback]

Ja det er sant, men der har vi jo deg som har testet med feks Linux. Jeg synes slikt er gøy å høre om. Burde kanskje vært flere slike "tester". Men det kommer etterhvert.

Det som derimot er viktig er alle bugsene som de forskjellige kortene har. Og det er ting alle kan ha nytte av, enten det er linux, windows, stabilitet eller overklokking som er målet.

Lenke til kommentar

7197391[/snapback]

7197412[/snapback]

Jo, men nå har det seg slik at de fleste hovedkort til C2D er rimelig stabile så lenge man ikke overklokker, uansett om det er 975 eller 965, ASUS, Gigabyte, MSI eller ABit. Er det noen C2D kort som er unormalt ustabile som du har hørt om?

Ellers liker jeg personlig layouten på Gigabytes 965p kort :thumbup:

Lenke til kommentar
Ja det er sant, men der har vi jo deg som har testet med feks Linux. Jeg synes slikt er gøy å høre om. Burde kanskje vært flere slike "tester". Men det kommer etterhvert.

7197473[/snapback]

Det er viktig å presisere at jeg bruker FreeBSD/OpenBSD på mitt Core2-system, ikke GNU/Linux. Og den generelle oppfatningen er at FreeBSD/OpenBSD ikke har like god hardware-støtte som GNU/Linux, noe jeg vil si er feil på flere måter.

Andre faktorer som bør spille inn, er om hovedkortet bruker gode komponenter, f.eks. ekstra harddiskkontrollere, nettverkskontrollere, lydkort osv. Jeg mener det trekker opp hvis nettverkskontrolleren(e) er fra Intel eller Broadcom, og at det trekker tilsvarende ned hvis det er brukt nettverkskontroller(e) fra Marvell, Realtek e.l. Når det gjelder lydkort trekker det opp hvis det brukes en chip fra Creative. Sånne ting kan være vel så viktig som andre faktorer. Da jeg skulle kjøpe et hovedkort, var et av hovedkravene at nettverkskontrolleren skulle komme fra Intel eller Broadcom. Det hadde med kompabilitet å gjøre. Marvell har dårlig støtte i FreeBSD/OpenBSD. Også Realtek har dårlig støtte i FreeBSD/OpenBSD på de nyere kontrollerne sine. Dessuten måtte sørsiden være basert på ICH7 og ikke ICH8. Dermed ble alle P965-baserte hovedkort uaktuelle. Dette er et eksempel på hvordan et valg av hovedkort kan være avhengig av mange faktorer, ikke bare om hovedkortet overklokker bra.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
...er et eksempel på hvordan et valg av hovedkort kan være avhengig av mange faktorer, ikke bare om hovedkortet overklokker bra.

7197685[/snapback]

..og ingen har sagt noe annet! Ha en god dag :)

--

Oppgraderte BIOS på min P5B idag, faen så skummelt. Tok 4-5 restarts før jeg kom inn i Windows. Bildet i oppstart hadde artifacts og CMOS klagde som faan! Fikk litt hjertebank! Gjør egentlig det hver gang en ROM skal overskrives :D

Endret av Zande
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...