Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo

Thmas

Anbefalte innlegg

Veldig rough:

P5B egner seg mer til OC grunnet chipset

P5W egner seg mer til allround bruk og gaming

..er dette en grei konklusjon?

7155382[/snapback]

Det er også litt forskjell i antall SATA kontakter og slikt. Jeg vet ingenting om overklokking, men ifølge testen er kortene meget bra der, men får noe trekk fordi det ikke går an å senke CPU multiplikator hva nå det betyr :)

NB: Testen indikerer at P5B Deluxe ikke støtter Crossfire, men ifølge Asus' produkt spesifikasjoner støtter begge P5B Deluxe kortene dette.

http://www.asus.com/search.aspx?searchitem=1&searchkey=P5B+D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som det ser ut til av den sinnsyke klippen lengre oppe her med alle test resultater, så er det ikke store forskjellene det er snakk om. Det er minimale, om ikke umerkelige for de som ikke sitter med tabeller og mhz teller.

Klart, dere som klokker sinnsvakt, må jo ha et kort som leverer varene, ingen tvil om det :)

Men til oss "normale" som kanskje klokker litt, ikke har tenkt på vannkjøling eller tørris, så burde et 965 chipset kort funke ganske bra. Vet ikke om dere er enige her men?

Lenke til kommentar

Det er også litt forskjell i antall SATA kontakter og slikt. Jeg vet ingenting om overklokking, men ifølge testen er kortene meget bra der, men får noe trekk fordi det ikke går an å senke CPU multiplikator hva nå det betyr :)

NB: Testen indikerer at P5B Deluxe ikke støtter Crossfire, men ifølge Asus' produkt spesifikasjoner støtter begge P5B Deluxe kortene dette.

http://www.asus.com/search.aspx?searchitem=1&searchkey=P5B+D

7155468[/snapback]

En annen forskjell er at P5W DH Deluxe har 2 stk. PCIe x1, mens P5B DLX har 1.

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Bedre enn P5W ..skal se om jeg finner kilde..

Chipset

* Southbridge: Intel ICH8R

• Intel High Definition Audio

• Supports six PCI Express x1 lanes

• Supports up to ten USB 2.0 ports

• Supports six SATA 3.0Gbps ports (with Matrix Storage Technology)

• Integrated 10/100/1000Mbps MAC

• Intel Quiet System Technology

Storage

* Intel ICH8R Southbridge

• 6�x SATA 3.0Gbps interface

• Intel Matrix Storage Technology

• Supports RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, RAID 5, RAID 10

• eSATA support

The ICH8R Southbridge is used so you can expect a mean set of six SATA 3.0Gbps ports with advanced AHCI/NCQ and RAID capabilities of Intel's Matrix Storage Technology. ASUS uses a JMicron JMB363 chip to bolster storage support further with one IDE port while routing an extra SATA 3.0Gbps connector as an eSATA port on the rear panel.

P5W har ikke samme southbride-chipset

Edit:

beklager, så feil: Komplett har visst rikitg Southbride på specs.

Endret av Zande
Lenke til kommentar

Så P5B har altså litt bedre lagergrensesnitt enn P5W? Har den også flere SATA-kontakter?

For å oppsummere litt:

- P5B DLX kan ha litt bedre ytelse, spesielt når det gjelder overklokking. Dette pga. litt nyere chipsett.

- P5W DH Deluxe har litt flere funksjoner, derfor noe høyere pris.

Stemmer dette sånn noenlunde?

Lenke til kommentar

Vel, som grafen viser på forrige side, så yter faktisk P5W bedre i gaming men marginalt. Ville heller sagt at P5W er et glimrende allround hovedkort med fenomenal ytelse og at P5B er et glimrende hovedkort når det kommer til overklokking og lagringshåndtering..

Men så er jo topic: Beste HK for Core 2 Duo

La oss se: Core 2 Duo er et glimrende piece of HW som har fenomenale overklokkingsmuligheter og gir brukere, ved noen få justeringer, ytelse way beyond FX-57.

Ja, P5W lar seg også brukes til overklokking men jeg mener da at med Core 2 Duo, bør man kjøpe det hovedkortet som gir deg bede overklokkingsevne og i dette tilfelde, er det P5B

Så, konklusjonen jeg kan isåfall trekke da, er at: skal du overklokke CPU og få max ytelse av den prosessoren du har, velg P5B. Ønsker du ikke å overklokke CPU max men ønsker et hovedkort som er allround bra på alle mulige måter, velg P5W.

Lenke til kommentar
Vel, som grafen viser på forrige side, så yter faktisk P5W bedre i gaming men marginalt. Ville heller sagt at P5W er et glimrende allround hovedkort med fenomenal ytelse og at P5B er et glimrende hovedkort når det kommer til overklokking og lagringshåndtering..

Men så er jo topic: Beste HK for Core 2 Duo

La oss se: Core 2 Duo er et glimrende piece of HW som har fenomenale overklokkingsmuligheter og gir brukere, ved noen få justeringer, ytelse way beyond FX-57.

Ja, P5W lar seg også brukes til overklokking men jeg mener da at med Core 2 Duo, bør man kjøpe det hovedkortet som gir deg bede overklokkingsevne og i dette tilfelde, er det P5BP5B

Så, konklusjonen jeg kan isåfall trekke da, er at: skal du overklokke CPU og få max ytelse av den prosessoren du har, velg P5B. Ønsker du ikke å overklokke CPU max men ønsker et hovedkort som er allround bra på alle mulige måter, velg P5W.

7156533[/snapback]

Hvis man ikke har tenkt å klokke så innmari, kankje litt, men ikke trenger SLI eller alle fasilitene som følger et HK, er da P5B korta gode valg? Jeg kan se av komplett.no at det er et drøss av HK i denne serien, hvilket er et godt valg, som ikke koster all verdens?

For eksempel dette kortet P5B

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Hvis man ikke har tenkt å klokke så innmari, kankje litt, men ikke trenger SLI eller alle fasilitene som følger et HK, er da P5B korta gode valg? Jeg kan se av komplett.no at det er et drøss av HK i denne serien, hvilket er et godt valg, som ikke koster all verdens?

7158021[/snapback]

Det kortet fungerer utmerket. Er det samme som P5B DLX uten wifi-kortet tror jeg..
Lenke til kommentar

Hvilket hk velger jeg når jeg vil ha trådløst nettverk(egentlig ikke et krav), grei ytelse, og når jeg ikke klokker. Egentlig vil jeg bare ha det billigst mulig, you know, mest for pengene. Har lest og lest på alle mulig hk, det er jo utrolig vanskelig å finne ut hva jeg skal velge. Har alltid hatt amd men tenkte at det var på tide å få seg conroe.

Beklager viss jeg "stjeler" tråden men det er så vanskelig å få svar i nye emner :(

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

7158021[/snapback]

Det kortet fungerer utmerket. Er det samme som P5B DLX uten wifi-kortet tror jeg..

7158627[/snapback]

Ikke helt det samme nei.

Mer vdrop (4-pins istedet for 8-pins), ett PCI-e 16X-spor vs 2 på DLX, mindre voltjusteringer, andre komponenter, dårligere kjøling, men for all del - kortet klarer langt over 500MHz FSB :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvilket hk velger jeg når jeg vil ha trådløst nettverk(egentlig ikke et krav), grei ytelse, og når jeg ikke klokker. Egentlig vil jeg bare ha det billigst mulig, you know, mest for pengene. Har lest og lest på alle mulig hk, det er jo utrolig vanskelig å finne ut hva jeg skal velge. Har alltid hatt amd men tenkte at det var på tide å få seg conroe.

7159200[/snapback]

Da kjøper du et (av flere) ASRock kort som støtter Conroe.. og setter inn ett rimelig WiFi kort (evt. USB).

De lar seg klokke i en viss grad, er stabile og er framfor alt.. særdeles rimelige..

Jeg har hatt to systemer (har ett igjen fremdeles) med henholdsvis:

Asrock Conroe945G-DVI

og

Asrock 775Twins-HDTV (Dette har jeg ennå).

Priser og flere varianter finner du her

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

7158021[/snapback]

7158627[/snapback]

Ikke helt det samme nei.

Mer vdrop (4-pins istedet for 8-pins), ett PCI-e 16X-spor vs 2 på DLX, mindre voltjusteringer, andre komponenter, dårligere kjøling, men for all del - kortet klarer langt over 500MHz FSB :)

7159247[/snapback]

Seriøst?? Det er jo sinnsvakt. Hva menes med dårligere kjøling? Jeg er ikke ute etter en veldig dyrt HK, men varmeløsningen er viktig. Og følger det med WIFI er jo det en stor fordel, da slipper jeg å bruke penger på det. Men hva anbefales da?

Takk :)

Kikker på dette kortet og vurderer om jeg har bruk for det i forhold til dette . Hva er egentlig den store forskjellen, foruten SLI, doble nettverkskontakter og WIFI? Jeg har ikke tenkt å kjøre SLI og skal ha kortet i en HTPC løsning. WIFI innebygd er en stor fordel. Må vel ut med samme sum totalt sett om jeg skal ha trådløst kort i tillegg ved senere kjøp. Doble nettverkskontakter kan jeg ikke se noe vits i det hele tatt.

Klokking blir det vel litt av siden jeg har en E6400 som jeg hører kan kjøre høye FSB på. Hva anbefales da?

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...