Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo

Thmas

Anbefalte innlegg

Er det noen av de gode overklokkingskortene som kommer med mer enn én p-ata slot? Har et par p-ata disker og dvd-rom/brenner, som det kunne være kjekt å få brukt. Og et ekstra kontrollerkort koster jo fort en 300kr det og.

Endret av Josten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus P5WD2-E Premium passer ikke med core 2 duo har det selv så vet hva jeg snakker om :!:

Men jeg kjøpte det med pentium D da :D

Men det har vært så masse tull med det at nå skal jeg kjøpe meg et nytt dette:

https://prisguiden.no/product.php?productId=46551

eller dette:

https://prisguiden.no/product.php?productId=46350

Disse kortene er det beste du kan gi din core 2 duo prossesor :thumbup:

Endret av Nisse_Killer
Lenke til kommentar
Nisse_Killer: Har du i det hele tatt noen som helst erfaring med P5W DH Dlx?

Hvis ikke, foreslår jeg at du tester ett før du sier noe...

7125409[/snapback]

@ oysfarg: Jeg lurer på hvor mange stk P5W DH Dlx du har testet?

Hvis du bare har testet ett av slagsen (og hatt uflaks), da burde du jo - med den 'enorme' erfaring du har - ha testet minst ett eller 2 til av slagsen - før du kalder kortet for et "møkka kort man bare kan hive i søppelen"!

Denne karen pluss tusinnvis av andre seriøse overklokkere (worldwide) deler ikke helt dine uttalelser/erfaring omkring dette hovedlort: P5W DH Dlx

(Karen kjører 7 timer stabilt med Orthos ved 413Mhz FSB ([email protected]) - uten de helt store 'moddinger')

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

asus P5W er et super kort =)

beste jeg har prøvd

har bare prøvd 3 på intel E6600 til nå..

asus p5b

asus p5w og

abit ab9 som var et skikkelig møkka kort rett og slett ;)

får et abit aw9d denne uken så blir spennende å se om det er så bra som folk skal ha det til.. lest mye blanda følelser om det kortet. men sånn er det med alle kort ;)

asus p5b dlx er vel det kortet som har minst bagateller??

selv om jeg selv ikke har merket noe tull med p5w kortet mitt

Lenke til kommentar

Eneste jeg synes er teit med P5W DH kortet er den "cold boot" buggen/egenskapen man får når man overklokker. Vet at kortet skifter strap når det gjør slik, men Intel sitt Bad Axe kort gjør det ikke...så det er en bug spør du meg! Ellers er Asus kortet veldig kurrant det :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvis du klokker "litt" (såkalt "housewife-clocking") er p5W DH ett utmerket kort.

Det som øystein/oysfaerg har dokumentert tidligere om Vdrop kan jeg underskrive på. Det er bare å sjekke layout/kontakter på kortet det... så ser man hvorfor..

Kun P4 isft. P8-kontakt... Ikke Molex-kontakt for ekstra strøm til PCI-E.

Likevel er det ett godt og funksjonsrikt kort for de som er fornøyd med rundt FSB400 og "passe" klokk.

Personlig tror jeg det er ennå en stund til før vi virkelig kan kåre den ubestridte vinner av hk for Core2 Duo.. Hardware/BIos'er trenger ennå å modnes/testes ut på oss brukere før det blir perfekt.. :)

Lenke til kommentar
Endelig Asus! 1503 BIOS for P5W DH Deluxe fixer cold boot problemet! Var på tide Asus...

7133468[/snapback]

Gidder du forklare dette nermere Betroz?

På forhånd takk.

7134154[/snapback]

Når man overklokker FSB'n så cold booter hovedkortet. Dvs når man restarter PC'n så skrur den av harddisker og vifter, for så å starte dem opp igjen etter X antall secunder. Akkurat som om når du skrur på PC'n etter at den har vært av en stund. Restarter man ofte, så skjønner du at dette kan slite på diskene! Som f.eks når du innstallerer Windows XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...