Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
har Gigabyte GA-965P-DS3 (ikke conroe) men noen som vet hva jeg skal velge på pll setup på clokgen? og noen programmer som som kan lese gradene riktig utenom easytune 5?

6914188[/snapback]

 

Clockgen fungerer såvidt jeg vet kun for DQ6.

Bruk SetFSB for GA-965.

"Lese gradene riktig".. :)

Dersom du mener CPU så er det kun EasyTune som viser noe som kanskje er korrekt for CPU.

Det er mer interessant å se kjernetemp.. som du kan se ved hjelp av CoreTemp, Intel TAT eller Everest Ultimate..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan fjerne P5WDG2-WS fra listen over kompatible kort ? fikk den kjipe meldingen fra supporten hos Netshop at kortet jeg har kjøpt og brukt siden juni ikke støtter Conroe :cry: :cry: :cry: for en dritt dag... venter på at "supportfyren" deres setter inn kortet for meg... kjipt når kortet koster 2100nå og det jeg setter inn koster 2000 :cry: får sikkert solgt det igjen, men er litt mye pezz...

Lenke til kommentar
Noen som kan fjerne P5WDG2-WS fra listen over kompatible kort ? fikk den kjipe meldingen fra supporten hos Netshop at kortet jeg har kjøpt og brukt siden juni ikke støtter Conroe :cry: :cry: :cry: for en dritt dag... venter på at "supportfyren" deres setter inn kortet for meg... kjipt når kortet koster 2100nå og det jeg setter inn koster 2000 :cry: får sikkert solgt det igjen, men er litt mye pezz...

6916465[/snapback]

 

Det er "pro" versjonen av dette som støtter C2D...

Lenke til kommentar

Da har jeg mottatt mitt Abit AW9D-MAX. :w00t:

 

Kortet boota på første forsøk, og lasta rett inn i windowsversjonen som Asus P5W DH brukte :ermm: Valgte a likevell å formatere for å være på den sikre sida.

 

Bios er ryddig å grei. Kjent for alle som hadde IC7 serien enn gang i tiden. Sitter nå å lurer på hvordan jeg skal diable EIST. Har ikke funnet noen løsning på det enda.

 

Kortet er mye mere mininmalistisk en Asus P5W DH som er fullspekket med ekstrautstyr.

 

Skal begynne klokkingen nå for å se hva det duger til. :cool:

 

Slenger ved et par bilder:

 

img0915yz1.th.jpg

 

img0919po3.th.jpg

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Har en snikende følelse av å ende opp med dette mobo selv til slutt :p

 

Spent på å se hva kortet duger til. Vnl post max mch/ddr2/cpu voltage.

 

mvh r.-

6919431[/snapback]

 

Maks verdier i Uguru/bios:

 

Vcore: 1.78

MCH : 2.00

 

edit glemte

 

DDR : 2.65

6919452[/snapback]

Hva var vits å gå over fra P5W DH Deluxe til Abit AW9D-MAX ?

Hvorfor er Abit kortet bedre?

Lenke til kommentar
Har en snikende følelse av å ende opp med dette mobo selv til slutt :p

 

Spent på å se hva kortet duger til. Vnl post max mch/ddr2/cpu voltage.

 

mvh r.-

6919431[/snapback]

 

Maks verdier i Uguru/bios:

 

Vcore: 1.78

MCH : 2.00

 

edit glemte

 

DDR : 2.65

6919452[/snapback]

Hva var vits å gå over fra P5W DH Deluxe til Abit AW9D-MAX ?

Hvorfor er Abit kortet bedre?

6919488[/snapback]

 

Ble aldri helt fornøyd med Asuskortet. Syns det var for kranglete. Må vell også innrømme at jeg har venta på dette Abit kortet helt siden det ble lansert. Så Asus kortet var en inntil videre løsning.

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe meg Abit AW9D-MAX kortet, men savner litt bruker erfaringer.

 

Da det er ukens tilbud på komplett er kanskje nå tiden for å kjøpe det!?

6934634[/snapback]

 

Har hatt mitt til test siden fredag, og er fornøyd så langt. Den beste forskjellen fra Asus P5W DH kortet er at CPU`n er stabil på en noe lavere volt med Abit kortet. Dette gir også da en lavere temp i følge Coretemp.

 

Asus P5W Deluxe:

 

 

3.60Ghz Prime stabilt: 1.48v

3.730Ghz Prime stabilt: 1.55v

 

Abit AW9D MAX:

 

3.60Ghz Prime stabilt: 1.42v

3.730Ghz Prime stabilt: 1.52v

 

MAX stabile FSB hittil, 430 MCH @ 2.0v. Med aktiv kjøling skal 440 + være mulig i følge XS. Har ikke fått til dette. Rett og slett booter ikke kortet over 422, men kan klokkes opp stabilt til 430 med Uguru.

 

Ellers fremstår kortet som meget stabilt. Har hatt besøk av en nevø som har spilt BF2 i hele helga på systemet uten noen form for ustabilitet. Med Asuskortet var det CTD titt og ofte uavhengig av klokkehastighet.

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe meg Abit AW9D-MAX kortet, men savner litt bruker erfaringer.

 

Da det er ukens tilbud på komplett er kanskje nå tiden for å kjøpe det!?

6934634[/snapback]

Det som er litt dumt med Abit kortet er egenskapene, den har liksom bare µGuru, mens P5W har bl.a ASUS Q-Fan 2, ASUS AI NOS, Stack Cool 2, Asus DH Remote, ASUS MP3-In, ASUS WiFi-AP Solo og mer.

Det att P5W må ha litt høyere V blir sikkert fikset i bios oppdateringene etterhvert..

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...