Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
når kommer DFI kortene? noen som vet? godt fornøyd med SLI DR kortet dems, men er vel på tide å hoppe over på conroe snart :)

6868525[/snapback]

De har vel bare DFI INFINITY 975X/G-kortet ute akkurat nå, og nF590SLI-utgaven ble dessverre kansellert for litt siden. De vil vente til nVidia C55 kommer, og såvidt jeg husker er det nye kortet planlagt å lanseres i første kvartal 07 :( Det er mulig de planlegger utgivelser basert på andre brikkesett, men ikke som jeg har fått med meg.
Lenke til kommentar
Noen som vet hva siste versjonen av BIOS-et til Asus P5B dlx er nå? Link?

 

Hvordan oppdaterte dere bios-et deres? Noen som har noen formeninger om hvilken metode som er best?

6876829[/snapback]

 

Asus Update som fulgte med HK fungerer smertefritt med P5W DH for min del. Skiftet bios 5 ganger den siste timen, helt uten problemer. Frem og tilbake blant versjonene.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva siste versjonen av BIOS-et til Asus P5B dlx er nå? Link?

 

Hvordan oppdaterte dere bios-et deres? Noen som har noen formeninger om hvilken metode som er best?

6876829[/snapback]

 

Asus Update som fulgte med HK fungerer smertefritt med P5W DH for min del. Skiftet bios 5 ganger den siste timen, helt uten problemer. Frem og tilbake blant versjonene.

6877243[/snapback]

Helt enig :yes:

Gå for Asus Update!

Lenke til kommentar
Tenkte å kjøpe meg et HK til en E6600 og vurderer å kjøpe et MSI 975X Platinum PowerUp Ed.. Noen som har erfaring evt lenker til noen tester?

Evt anbefale et annet hovedkort. Skal bruke et sett 2 GB AData PC5300. Tenker å overklokke endel, har vannkjøling.

6872412[/snapback]

 

Ja, jeg har det kortet. Funkerer kjempefett det. Hittil har max klokk med det mbet og e6600 verdt 3428 - stabilt. Pluss det er ikke så mye ekstra tull og stash på det som P5W Deluxe, men begge er gode hovedkort.

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg virkelig å sakke akterut når det kommer til hardware på PCen min. Den ble seriøs lei seg da jeg installerte Vista RC1. MEN jeg har ikke råd til å kjøpe ALT nytt nå.

Jeg begynner med hjørnesteinen. Jeg har Pentium 4, Socket 478 CPU. Jeg ser på en del av disse Core2Duo hovedkorta at de støtter Pentium 4.

 

Eksempel:

"Kompatible prosessorer - Pentium 4, Celeron D, Pentium Extreme Edition, Pentium D, Core 2 Duo, Core 2 Extreme"

Betyr det at jeg kan bruke min socket 478 prosessor på dette kortet? I såfall slipper jeg å kjøpe CPU denne måneden :)

Endret av kaspermann
Lenke til kommentar
Noen som vet hva siste versjonen av BIOS-et til Asus P5B dlx er nå? Link?

 

Hvordan oppdaterte dere bios-et deres? Noen som har noen formeninger om hvilken metode som er best?

6876829[/snapback]

 

Siste version er 0614. Den er riktignok beta, men funker som fy hos meg. Du kan hente den her.

Du bruker Asus Update for å flashe.

 

Version: 0614

 

Changes:

1. Support DDR2 double side x16 module

2. Enable support for CPU ratio adjustment on Kentsfield B0 stepping CPU

3. Enable conroe/kentsfield ratio overclocking higher above default value

4. Fix CPU Fan profile mode not correct after system shotdown

5. Enhance memory compatibility for DDR533 and DDR667 modules.

6. Revise S3 fuction not stable when CPU FSB over 300MHz.

7. Enable support for OCZ2G8002GK-6400

8. Fix PCIEX1 will disappear after update beta bios from 0405 to 0507

9. Fix some lock cpu will show "modify ratio "item in bios(ex:660-SL7Z3 3.6GHT PSC800 2M/EM64T 002)

10. Fix some lock cpu frequency not correct when lock free fuction enable(ex:660-SL7Z3 3.6GHT PSC800 2M/EM64T 002)

11. Fix kentsfield L2 cache not correct issue (in bios setup)

12. Fix SATA configuration select disable and compatible mode, and BIOS still show SATA5 and SATA6

13. Update ICH8 Raid option ROM from V6.0.0.1022 to V6.1.0.1002

14. Update Marvell 8001 and 8056 Lan option rom from 5.16.3.3 to 5.17.1.3

 

*Other descriptions:

Support DDR2 SO DIMM

Support DDR2 double side X16

Update Marvell 8001 and 8056 Lan option rom from 5.16.3.3 to 5.17.1.3

Fix Kentsfield B0 stepping CPU can't adjust ratio issue

Support Conroe / Kentsfield ratio overclocking higher than default

Fix CPU Fan Profile mode not correct after system shutdown.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...