Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Holder på å sette sammen et Conroe system selv, men har store problemer med å velge et hovedkort, så jeg spør litt i denne tråden...

 

Oppsettet mitt er som følger :

 

Kabinett     - Lian Li PC6070BSCAND [LINK]

Power        - Hiper Type-R 580W [LINK]

CPU           - Intel Core 2 DUO E6600 [LINK]

CPU Kjøler  - Thermaltake Big Typhoon [LINK]

Skjermkort - Club3D GeForce 7950GX2 1024MB PCIe [LINK]

Minne         - OCZ DDR2 2048MB Special Ops Edition PC2-6400 (5.5.5.12) [LINK]

Disker        - WD Raptor 74GB S-ATA [LINK] / WD 320GB S-ATAII [LINK]

DVD-Rom   - NEC ND-3550 [LINK]

 

Egentlig hadde jeg tenkt å gå for Asus P5N32 SLI Deluxe, men det var før jeg fant ut at nForce 590 brikkesettene er like rundt hjørnet, så derfor lurer jeg på om de kortene er verdt å vente på, og evnt. hvor lenge det er til de kommer? Og om jeg ikke gidder å vente, hvordan vil det nevnte Asus kortet funke med dette oppsettet? Noen som har erfaringer? (jeg skal ikke overklokke)

 

En annen ting jeg lurer på er 7950GX2 kortet... Dette er jo 2 kort som kjører på 1 PCIe slot, men rent teknisk sett så bruker vel dette kortet en form for SLI teknologi? Så derfor, må jeg har et SLI hovedkort for å kunne bruke dette kortet, eller er det egentlig et fett hva jeg velger?

6796193[/snapback]

 

Jag hade inte valt det kortet till de minnena i alla fall. De kortet har våldsamma problem med minnen. Ett P5B Deluxe är ett mycket bättre HK per i dag.

6796516[/snapback]

 

Eventuelt om jeg venter til Asus P5N32-SLI Premium/WiFi-AP er på markedet, da vil vil dette kortet være et mye bedre valg enn noen av de nevnte kortene? Dette er jo et nForce 590 intel ed. chipset og er ute i løpet av måneden fant jeg ut...

 

Og om du vet om noe minne som vil gå bra sammen med P5N32-SLI Deluxe?

6796564[/snapback]

 

För att vara helt ärlig vet jag faktist inte. Tidiga resultat av DFI's sitt Nforce Intelkort verkar ju inte direkt lovande med tanke på överklockning.

Lenke til kommentar
Holder på å sette sammen et Conroe system selv, men har store problemer med å velge et hovedkort, så jeg spør litt i denne tråden...

 

Oppsettet mitt er som følger :

 

Kabinett    - Lian Li PC6070BSCAND [LINK]

Power        - Hiper Type-R 580W [LINK]

CPU          - Intel Core 2 DUO E6600 [LINK]

CPU Kjøler  - Thermaltake Big Typhoon [LINK]

Skjermkort - Club3D GeForce 7950GX2 1024MB PCIe [LINK]

Minne        - OCZ DDR2 2048MB Special Ops Edition PC2-6400 (5.5.5.12) [LINK]

Disker        - WD Raptor 74GB S-ATA [LINK] / WD 320GB S-ATAII [LINK]

DVD-Rom  - NEC ND-3550 [LINK]

 

Egentlig hadde jeg tenkt å gå for Asus P5N32 SLI Deluxe, men det var før jeg fant ut at nForce 590 brikkesettene er like rundt hjørnet, så derfor lurer jeg på om de kortene er verdt å vente på, og evnt. hvor lenge det er til de kommer? Og om jeg ikke gidder å vente, hvordan vil det nevnte Asus kortet funke med dette oppsettet? Noen som har erfaringer? (jeg skal ikke overklokke)

 

En annen ting jeg lurer på er 7950GX2 kortet... Dette er jo 2 kort som kjører på 1 PCIe slot, men rent teknisk sett så bruker vel dette kortet en form for SLI teknologi? Så derfor, må jeg har et SLI hovedkort for å kunne bruke dette kortet, eller er det egentlig et fett hva jeg velger?

6796193[/snapback]

 

Jag hade inte valt det kortet till de minnena i alla fall. De kortet har våldsamma problem med minnen. Ett P5B Deluxe är ett mycket bättre HK per i dag.

6796516[/snapback]

 

Eventuelt om jeg venter til Asus P5N32-SLI Premium/WiFi-AP er på markedet, da vil vil dette kortet være et mye bedre valg enn noen av de nevnte kortene? Dette er jo et nForce 590 intel ed. chipset og er ute i løpet av måneden fant jeg ut...

 

Og om du vet om noe minne som vil gå bra sammen med P5N32-SLI Deluxe?

6796564[/snapback]

 

För att vara helt ärlig vet jag faktist inte. Tidiga resultat av DFI's sitt Nforce Intelkort verkar ju inte direkt lovande med tanke på överklockning.

6796854[/snapback]

Jeg kommer til å kjøre systemet på stock setup :)

Lenke til kommentar
Tyvärr går det rykten om att DFI ska dra det tillbaka. Too little to late är jag rädd.

6796946[/snapback]

Jaså? Er det relatert til sammenslåingen av AMD og ATI?

6796994[/snapback]

 

Det har jeg vanskelig for å tro, jeg kan ikke se at AMD/ATi skal ha noe med dette å gjøre. DFI lager hovedkort på lisens fra nVIDIA/Intel/AMD og så lenge dette hovedkortet ikke har noe med AMD å gjøre, tror jeg det skal vanskelig gjøres at AMD skal legge så stort press på DFI at de må trekke kortet.

 

Jeg tror heller det har med noen uferdige nVIDIA-chipset å gjøre.

Lenke til kommentar

Hi :cool: Er veldig fornøyd med ASUS hovedkortene, og kommer til å satse på LGA 775 siden Conroe er det raskeste å satse på nå...

ASUS P5B DLX/WIFI-AP er et godt kort som har det nyeste brikkesettet Intel P965 Express / Intel ICH8R ASUS har også ofte fått BEST I TEST

Det er lett å overklokke, lett bios

Kan også bruke Corsair Rambrikker på det.. :love:

Lenke til kommentar
Tyvärr går det rykten om att DFI ska dra det tillbaka. Too little to late är jag rädd.

6796946[/snapback]

Jaså? Er det relatert til sammenslåingen av AMD og ATI?

6796994[/snapback]

 

Det har jeg vanskelig for å tro, jeg kan ikke se at AMD/ATi skal ha noe med dette å gjøre. DFI lager hovedkort på lisens fra nVIDIA/Intel/AMD og så lenge dette hovedkortet ikke har noe med AMD å gjøre, tror jeg det skal vanskelig gjøres at AMD skal legge så stort press på DFI at de må trekke kortet.

 

Jeg tror heller det har med noen uferdige nVIDIA-chipset å gjøre.

6797027[/snapback]

Ja, jeg tenkte helt bakvendt :) Sammenslåingen burde jo bringe nVidia og Intel nærmere hverandre, ikke motsatt... Endret av Quintero
Lenke til kommentar

Da blir vel ikke DFI å lansere et Core2-kort med nVidia-chipset før C55 kommer... Mener forøvrig å huske at "badaxe 2" skal utgis senere i år, og det burde jo bli et bra alternativ.

 

We also had access to a reference nForce 5 Intel Edition motherboard based on the C19 revision “C” chipset. Since this chipset is now quite old and operates at a hotter temperature, overclocking is quite a long way behind RD600. The maximum stable FSB under the same conditions as the E6300 was 320MHz. nVidia will release their response to RD600, C55, in Q1 or Q2 next year but at this stage we have no information on the overclocking ability of this upcoming chipset.
http://www.tweaktown.com/articles/931/3/pa...d600/index.html

 

For nVidia, nForce 500 Intel Edition family is the new option. nForce 590 SLi Intel Edition(C19 SLi+ MCP55) supports 2x16 SLi, while nForce 570 Ultra Intel Edition(C19Ultra + MCP51) has no SLi function. C55 chipset is the replacement of C19 northbridge, featuring 1333MHz FSB and DDR2-800. It’s expected to be releasing in 2007 Q1. In addition, Supporting ECC Registered and Memory scrubbing on Single-bit errors, C55 may also appear in the workstation and server market. In addition, it has rumored that nVidia plans to provide Intel based IGP solution, yet it’s not confirmed.
http://www.hkepc.com/bbs/news.php?tid=625982
Lenke til kommentar
Har vært jævlig mye frem og tilbake nå.

 

Noen som vet om DS4 og OCZ DDR2 1024MB Platinum XTC Dual Ch. ( http://www.netshoposlo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=31507 ) vil fungere sammen og om de eventuelt kan bidra til en fin klokkemaskin?

6799056[/snapback]

 

Funker fett hos meg med 2x1024 brikkene. 1000 på 2.1 volt.Dette settet ble kjøpt i forrige uke.Bootet opp med begge brikkene på 1.8 volt og 800.

Men ett sett som ble kjøpt for noen uker siden greier bare så vidt over 800 med 2.20 volt. Ville ikke boote med begge brikkene før volten var satt opp.

Så enter er sjansen 50/50, eller nyere produksjoner av brikkene er blitt bedre.

Lenke til kommentar
Mye frem å tilbake her nå.. Burde man vente litt til 590 eller er det ikke noe vits? Har venta i et par uker alt..

6800721[/snapback]

 

Etter hva jeg har lest anbefaler folk å vente, lit kjipt å kjøpe et intel chipset kort for så å finne ut at nForce går bedre til en lik pris?

Jeg venter og har ventet i laaange tider :ermm:

Endret av Thmas
Lenke til kommentar

Nå har jeg i det siste lest masse om tester av diverse HK og RAM til Core 2 Duo, og egentlig fått en feeling av at alt er forferdelig umodent. Det er et par ting som bekymrer meg:

 

ATI og AMD har gått sammen, og mest sannsynlig er ikke AMD særlig interessert i å la ATI lage hverken chipset eller videre støtte for CF til Intel. Det ville vært veldig rar forretningsstrategi i allefall.

 

Intel og Nvidia ser ut til å måtte tilnærme hverandre og skape en allianse, for å kunne svare på ATI/AMD ekteskapet.

 

Men, selv om alt dette bare er spekulasjoner og ingenting er sikkert, så blir det like mye produsert HK med støtte for 2 skjermkort. Enten det er SLI eller CF støtte, offesielt eller uoffesielt. Det sies at det må modda drivere til for å kunne kjøre to skjermkort i det hele tatt sammen med Core 2 Duo. Eneste muligheten er da gamle Nforce4 brikkesettet. Og nå har da SLI støtten kommet i Nforce 5xx serien. Det gjenstår da å se hvorvidt Nvidia klarer å skape så gode brikkesett for Intel som de har klart for AMD. Snodig nok, så er det først og fremst støtte for AMD cpu som har kommet på markedet. Det kom vel som en bombe på de fleste at AMD kjøpte opp ATI...

 

Poenget mitt er da, kjøper man i dag løsninger som det ikke vil bli satset på videre. Hva er da vitsen med å eie to stk 7900GTX og oppgradere, for så å finne ut at det er ingen støtte for SLI til Intel. Eller å ha ATI CF og oppdage at "hei, det er jo ingen støtte for CF til Intel..." Akkurat det kan man risikere å måtte vente lenge på.

 

Eller er det bare jeg som er fullstendig på jordet med disse spekulasjonene?

 

Grunnen til disse tankene er selvfølgelig at jeg selv har lyst på Intel sin nye super CPU, men sitter her med valget om hva i alle dager jeg skal satse på.

 

Hva mener folket? Er det bare å løpe og kjøpe? Satse på at det ordner seg og at allianser tross vil gi produkter med støtte for hverandre?

Lenke til kommentar

andylove: Jeg vil ha en skriftlig utredning på hvor du får disse "anklagene" og ryktene fra.

 

AMD og ATI kommer aldri til å skyte seg selv i foten på den måten at de utelukker en annen stor produsent som kommer til å skaffe mersalg på den måten.

 

Jeg skal vedde sjela mi på at du får se nforce-chipset til K8L og fortsatt CF-støtte i Intel-chipset. Forøvrig trenger ikke chipsettet å støtte CF, da CF er så latterlig enkelt i forhold til SLI at etthvert kort med 2x fullsized PCI-e x4/x8/x16 støtter det.

Lenke til kommentar
andylove: Jeg vil ha en skriftlig utredning på hvor du får disse "anklagene" og ryktene fra.

 

AMD og ATI kommer aldri til å skyte seg selv i foten på den måten at de utelukker en annen stor produsent som kommer til å skaffe mersalg på den måten.

 

Jeg skal vedde sjela mi på at du får se nforce-chipset til K8L og fortsatt CF-støtte i Intel-chipset. Forøvrig trenger ikke chipsettet å støtte CF, da CF er så latterlig enkelt i forhold til SLI at etthvert kort med 2x fullsized PCI-e x4/x8/x16 støtter det.

6802397[/snapback]

 

Seriøst? Så du mener Gigabyte DS4 har støtte for CF? Det er jo rimelig artig.. :hmm:

Lenke til kommentar
andylove: Jeg vil ha en skriftlig utredning på hvor du får disse "anklagene" og ryktene fra.

 

AMD og ATI kommer aldri til å skyte seg selv i foten på den måten at de utelukker en annen stor produsent som kommer til å skaffe mersalg på den måten.

 

Jeg skal vedde sjela mi på at du får se nforce-chipset til K8L og fortsatt CF-støtte i Intel-chipset. Forøvrig trenger ikke chipsettet å støtte CF, da CF er så latterlig enkelt i forhold til SLI at etthvert kort med 2x fullsized PCI-e x4/x8/x16 støtter det.

6802397[/snapback]

 

Om du ikke har sett hva jeg skriver, så bruker jeg ord som "spekulasjoner" og "ingenting er sikkert".

 

Jeg kommer slettes ikke med anklager, men hva jeg tror kommer til å skje i markedet fremover. Greit nok, om du er overbevist om at vi får se teknologistøtte på kryss og tvers av alianser, så er jeg bare glad om jeg tar feil i mine spekulasjoner. Skulle det derimot viser seg at jeg får rett i hva jeg tror kommer til å skje, så er det nok en svart dag i datateknologiens historie. Jeg er tilhenger av åpne løsninger med kompabilitet med hverandre.

 

Nå skal ikke jeg bevege meg dypt inn i teknologier jeg ikke har god nok peilig på. Vil nødig påstå ting jeg ikke vet. Men det skal bli spennende å se hva K8L klarer å hamle opp med mot Core 2 Duo. Like spennende som det skal bli å se hva Intel og Nvidia gjør utav alliansen til AMD/ATI.

 

Blir det kanskje slik at Nvidia, Intel og AMD/ATI blir tre store grupperinger som kan tilby forskjellige løsninger?

Lenke til kommentar

Er det noen her som har et Core 2 du hovedkort som bruker SCSI kort på det?

 

Har selv Asus P5b deluxe wifi, men får ikkje mitt Adaptec 29160lp til å fungere! Det er ikkje noe alternativ for booting med SCSI kort, pci kort eller noe extern kort :thumbdown:

 

Så nå bruker jeg en lusen sata harddisk, istede for Seagate 15k rmp harddisken min :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...