Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Passer Zalman CNPS9500 LED på Asus P5W DH Deluxe?

6787667[/snapback]

 

CNPS9500LED passer på de aller fleste hk.. inkludert P5W DH Deluxe.

Har selv den kjøleren.. og har brukt den på alt fra S478/Prescott, S754/Newcastle.. til S939/Manchester.. og S775/Conroe..

Lenke til kommentar

Roug: Hmm... Da må du ha gjort noe merkelig rart i BIOS for å ikke få de brikkene til å fungere... Dessuten finnes ikke 2.2 som valg i BIOS, så du må ha valgt 2.1 eller 2.25 :p

 

Kan du fortelle alt hva du har satt i BIOS?

 

TL1000S: Stilig :) Blir spennende å se hva du klarer med de. Hvilke RAM-brikker skal du bruke?

Lenke til kommentar

Jeg får Gigabyte GA-965P-DQ6, Corsair TWIN2X 6400C4 og en E6600 på mandag eller tirsdag (er vel bare hovedkortet jeg venter på siden resten ligger hos posten). Skal si fra hvordan det går når jeg har fått satt det opp.

 

Edit: Har fått det nå og det fungerer fint sammen. Klokking er et annet spørsmål. Forstod meg ikke noe særlig på BIOSen atm.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Roug: Hmm... Da må du ha gjort noe merkelig rart i BIOS for å ikke få de brikkene til å fungere... Dessuten finnes ikke 2.2 som valg i BIOS, så du må ha valgt 2.1 eller 2.25 :p

 

Kan du fortelle alt hva du har satt i BIOS?

 

TL1000S: Stilig :) Blir spennende å se hva du klarer med de. Hvilke RAM-brikker skal du bruke?

6793481[/snapback]

 

 

 

Cpu fre: 385

Dram Fre: DDR2-770mhz

Pci Express: 100

Pci Clock synch: 33.33mhz

Sread Spectrum: Disabled

Mem Vol: 2.30v

Cpu Vcore: 1.5375v

Resten på auto

 

Dram cas latency: 5

Ras to Cas 6

Ras Precharge 6

Ras activate to precha 15

write recovery time 6

Trfc 35

Trrd 10

Lenke til kommentar
Hva kan det være at jeg måtte sette fsb til 411, for at jeg skulle klokke prosessoren E6600 på mitt p5b dlx til over 2,8 ghz? Uansett hvor høy fsb jeg satt det til , så stod det 320 fsb i cpu-z

 

Er det en fsb bug på hovedkortet eller? Rart at den bare funker på 411 fsb!?

6794405[/snapback]

 

Hva slags RAM bruker du?

Lenke til kommentar
Hva kan det være at jeg måtte sette fsb til 411, for at jeg skulle klokke prosessoren E6600 på mitt p5b dlx til over 2,8 ghz? Uansett hvor høy fsb jeg satt det til , så stod det 320 fsb i cpu-z

 

Er det en fsb bug på hovedkortet eller? Rart at den bare funker på 411 fsb!?

6794405[/snapback]

 

Hva slags RAM bruker du?

6795106[/snapback]

 

Bruker Crosair 6400c4 2gb.

Lenke til kommentar
Hva kan det være at jeg måtte sette fsb til 411, for at jeg skulle klokke prosessoren E6600 på mitt p5b dlx til over 2,8 ghz? Uansett hvor høy fsb jeg satt det til , så stod det 320 fsb i cpu-z

 

Er det en fsb bug på hovedkortet eller? Rart at den bare funker på 411 fsb!?

6794405[/snapback]

 

Hva slags RAM bruker du?

6795106[/snapback]

 

Bruker Crosair 6400c4 2gb.

6795156[/snapback]

på hvor mye strøm

Lenke til kommentar
Hva kan det være at jeg måtte sette fsb til 411, for at jeg skulle klokke prosessoren E6600 på mitt p5b dlx til over 2,8 ghz? Uansett hvor høy fsb jeg satt det til , så stod det 320 fsb i cpu-z

 

Er det en fsb bug på hovedkortet eller? Rart at den bare funker på 411 fsb!?

6794405[/snapback]

 

Hva slags RAM bruker du?

6795106[/snapback]

 

Bruker Crosair 6400c4 2gb.

6795156[/snapback]

på hvor mye strøm

6795780[/snapback]

 

Kjører 2,1 volt på ram med en OCZ powerstream 600w

 

Ligger bf2 stabilt på 3288 mhz. Har ikkje testa mere, men er fornøyd med det!

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Holder på å sette sammen et Conroe system selv, men har store problemer med å velge et hovedkort, så jeg spør litt i denne tråden...

 

Oppsettet mitt er som følger :

 

Kabinett - Lian Li PC6070BSCAND [LINK]

Power - Hiper Type-R 580W [LINK]

CPU - Intel Core 2 DUO E6600 [LINK]

CPU Kjøler - Thermaltake Big Typhoon [LINK]

Skjermkort - Club3D GeForce 7950GX2 1024MB PCIe [LINK]

Minne - OCZ DDR2 2048MB Special Ops Edition PC2-6400 (5.5.5.12) [LINK]

Disker - WD Raptor 74GB S-ATA [LINK] / WD 320GB S-ATAII [LINK]

DVD-Rom - NEC ND-3550 [LINK]

 

Egentlig hadde jeg tenkt å gå for Asus P5N32 SLI Deluxe, men det var før jeg fant ut at nForce 590 brikkesettene er like rundt hjørnet, så derfor lurer jeg på om de kortene er verdt å vente på, og evnt. hvor lenge det er til de kommer? Og om jeg ikke gidder å vente, hvordan vil det nevnte Asus kortet funke med dette oppsettet? Noen som har erfaringer? (jeg skal ikke overklokke)

 

En annen ting jeg lurer på er 7950GX2 kortet... Dette er jo 2 kort som kjører på 1 PCIe slot, men rent teknisk sett så bruker vel dette kortet en form for SLI teknologi? Så derfor, må jeg har et SLI hovedkort for å kunne bruke dette kortet, eller er det egentlig et fett hva jeg velger?

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på anskaffe meg et HK for Core 2 duo, men har tenkt på Nvidia chipset istedenfor Intel. Noen formening om dette?

 

Tenkte på dette hovedkortet. Noen som har dette eller vet om en test?

 

Hva slags minne er det å foretrekke for et slik HK?

 

Jeg har ASUS A8N SLI premium i dag med en ADM64 +4000 med 2GB OCZ Platinum minne, og disse brikkene har vært dønnsolide.

 

Noen forslag anyone? Og eventuelt hvorfor jeg skal velge et HK med Intel P964 chipset?

 

Thank's :thumbup:

Lenke til kommentar
Holder på å sette sammen et Conroe system selv, men har store problemer med å velge et hovedkort, så jeg spør litt i denne tråden...

 

Oppsettet mitt er som følger :

 

Kabinett    - Lian Li PC6070BSCAND [LINK]

Power        - Hiper Type-R 580W [LINK]

CPU          - Intel Core 2 DUO E6600 [LINK]

CPU Kjøler  - Thermaltake Big Typhoon [LINK]

Skjermkort - Club3D GeForce 7950GX2 1024MB PCIe [LINK]

Minne        - OCZ DDR2 2048MB Special Ops Edition PC2-6400 (5.5.5.12) [LINK]

Disker        - WD Raptor 74GB S-ATA [LINK] / WD 320GB S-ATAII [LINK]

DVD-Rom  - NEC ND-3550 [LINK]

 

Egentlig hadde jeg tenkt å gå for Asus P5N32 SLI Deluxe, men det var før jeg fant ut at nForce 590 brikkesettene er like rundt hjørnet, så derfor lurer jeg på om de kortene er verdt å vente på, og evnt. hvor lenge det er til de kommer? Og om jeg ikke gidder å vente, hvordan vil det nevnte Asus kortet funke med dette oppsettet? Noen som har erfaringer? (jeg skal ikke overklokke)

 

En annen ting jeg lurer på er 7950GX2 kortet... Dette er jo 2 kort som kjører på 1 PCIe slot, men rent teknisk sett så bruker vel dette kortet en form for SLI teknologi? Så derfor, må jeg har et SLI hovedkort for å kunne bruke dette kortet, eller er det egentlig et fett hva jeg velger?

6796193[/snapback]

 

Jag hade inte valt det kortet till de minnena i alla fall. De kortet har våldsamma problem med minnen. Ett P5B Deluxe är ett mycket bättre HK per i dag.

Lenke til kommentar
Holder på å sette sammen et Conroe system selv, men har store problemer med å velge et hovedkort, så jeg spør litt i denne tråden...

 

Oppsettet mitt er som følger :

 

Kabinett    - Lian Li PC6070BSCAND [LINK]

Power        - Hiper Type-R 580W [LINK]

CPU          - Intel Core 2 DUO E6600 [LINK]

CPU Kjøler  - Thermaltake Big Typhoon [LINK]

Skjermkort - Club3D GeForce 7950GX2 1024MB PCIe [LINK]

Minne        - OCZ DDR2 2048MB Special Ops Edition PC2-6400 (5.5.5.12) [LINK]

Disker        - WD Raptor 74GB S-ATA [LINK] / WD 320GB S-ATAII [LINK]

DVD-Rom  - NEC ND-3550 [LINK]

 

Egentlig hadde jeg tenkt å gå for Asus P5N32 SLI Deluxe, men det var før jeg fant ut at nForce 590 brikkesettene er like rundt hjørnet, så derfor lurer jeg på om de kortene er verdt å vente på, og evnt. hvor lenge det er til de kommer? Og om jeg ikke gidder å vente, hvordan vil det nevnte Asus kortet funke med dette oppsettet? Noen som har erfaringer? (jeg skal ikke overklokke)

 

En annen ting jeg lurer på er 7950GX2 kortet... Dette er jo 2 kort som kjører på 1 PCIe slot, men rent teknisk sett så bruker vel dette kortet en form for SLI teknologi? Så derfor, må jeg har et SLI hovedkort for å kunne bruke dette kortet, eller er det egentlig et fett hva jeg velger?

6796193[/snapback]

 

Jag hade inte valt det kortet till de minnena i alla fall. De kortet har våldsamma problem med minnen. Ett P5B Deluxe är ett mycket bättre HK per i dag.

6796516[/snapback]

 

Eventuelt om jeg venter til Asus P5N32-SLI Premium/WiFi-AP er på markedet, da vil vil dette kortet være et mye bedre valg enn noen av de nevnte kortene? Dette er jo et nForce 590 intel ed. chipset og er ute i løpet av måneden fant jeg ut...

 

Og om du vet om noe minne som vil gå bra sammen med P5N32-SLI Deluxe?

Lenke til kommentar

Hi :cool:

 

Dyre skjermkort iallefall :D .

 

Når det gjelder kabinett, så ville jeg ha godt for et maxitower fra microplex.no (Lian Li er best :dribble: ) Og Mist strømforsyning med modulære kabler på 600W fra microplex. Skjermkort!!, da velger du et fra GainWard 7900GT-GTX. Minne; Corsair XMS2 PRO 2x512 eller 2x1024 MB RAM på 800MHZ, Harddisk, WD Raptor 37,5 GB Systemdisk + en annen til lagring...... Holdt på å glemme det viktigste, så må du ha et ASUS Hovedkort http://www.komplett.no/k/ki.asp? Mus Logitech G5sku=321779:thumbup: Vel, det er noe slikt jeg skal ha etter hvert.....når jeg får inn litt mer gryn :love: Ellers er det billigere å handle hos psdata.no eller komplett.no

Lenke til kommentar
Hi :cool:

 

Dyre skjermkort iallefall :D .

 

Når det gjelder kabinett, så ville jeg ha godt for et maxitower fra microplex.no (Lian Li er best :dribble: ) Og Mist strømforsyning med modulære kabler på 600W fra microplex. Skjermkort!!, da velger du et fra GainWard 7900GT-GTX. Minne; Corsair XMS2 PRO 2x512 eller 2x1024 MB RAM på 800MHZ, Harddisk, WD Raptor 37,5 GB Systemdisk + en annen til lagring...... Holdt på å glemme det viktigste, så må du ha et ASUS Hovedkort http://www.komplett.no/k/ki.asp? Mus Logitech G5sku=321779:thumbup: Vel, det er noe slikt jeg skal ha etter hvert.....når jeg får inn litt mer gryn :love: Ellers er det billigere å handle hos psdata.no eller komplett.no

6796656[/snapback]

 

den linken til HK ditt funka ikke så bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...