Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

mad_arab: Vær forsiktig med hva du sier. Det florerer nemlig med versjoner og forskjellige chipper...

6785553[/snapback]

 

Vel, jeg finner det snart ut. Har bestilt to sett til to forksjellige pc'er... Forøvrig har det med 800MHz blitt bekreftet på flere forum, etter at jeg gjorde reseracgh for å sjekke om det stemte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvordan man styrer timing på minne på Gigabyte DQ6? Når mitt minne, som skal takle 4, 5, 4, 15 på 800MHz, kjører på 800MHz så er timingene på 5, 5, 5, 15.

6785583[/snapback]

 

Hvilket minne har du? Jeg får samme hovedkortet på (forhåpentligvis) tirsdag.

 

Edit: tror jeg kanskje det er samme minnet jeg har liggende på posten og.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
mad_arab: Vær forsiktig med hva du sier. Det florerer nemlig med versjoner og forskjellige chipper...

6785553[/snapback]

 

Vel, jeg finner det snart ut. Har bestilt to sett til to forksjellige pc'er... Forøvrig har det med 800MHz blitt bekreftet på flere forum, etter at jeg gjorde reseracgh for å sjekke om det stemte...

6787972[/snapback]

 

Si resultatene du får da..men jeg skjønner ikke, hvorfor kan en venn av meg klokke 3500+ til 3GHz med PC3200 RAM, og jeg ikke kan klokke E6300en min til ca. 3GHz med bedre PC5400 RAM?

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man styrer timing på minne på Gigabyte DQ6? Når mitt minne, som skal takle 4, 5, 4, 15 på 800MHz, kjører på 800MHz så er timingene på 5, 5, 5, 15.

6785583[/snapback]

 

Hvilket minne har du? Jeg får samme hovedkortet på (forhåpentligvis) tirsdag.

 

Edit: tror jeg kanskje det er samme minnet jeg har liggende på posten og.

6788004[/snapback]

 

 

Dette minnet.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man styrer timing på minne på Gigabyte DQ6? Når mitt minne, som skal takle 4, 5, 4, 15 på 800MHz, kjører på 800MHz så er timingene på 5, 5, 5, 15.

6785583[/snapback]

 

Hvilket minne har du? Jeg får samme hovedkortet på (forhåpentligvis) tirsdag.

 

Edit: tror jeg kanskje det er samme minnet jeg har liggende på posten og.

6788004[/snapback]

 

 

Dette minnet.

6790878[/snapback]

 

Har samme ram som deg og samme problem! :S

 

Får ikke klokka rammen mere enn 385 mhz, den skal opp på 400 FFS! :S

er vist kompatiblitet problem eller no med mange kort!

 

skal kjøpe ny og bruke de OCZ til media center

Lenke til kommentar

Hvordan vet dere at det ikke er en dårlig CPU dere har da? Ærlig talt, CPU går på 266 til vanlig, dere har nå 385. Det er ingen problem med RAM, det er problem med FSB'en deres / CPU'en deres. Dere kan sette dividere slik at dere kan teste RAM på høyere hastighet enn CPUen deres kjører på, så kan dere se at jeg har rett ;)

 

Forøvrig er det mange kort (hk) som makser ut på den hastigheten der, det er ikke lovgitt at FSB SKAL over 400MHz.

Lenke til kommentar

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. 4-5-4-15

Kjøpte dette minnet på netshop pluss ett gigabyte DS4 , startet opp problemfritt og kjører 400fsb-800 minne på 4-5-4-15 uten noen problemer,så kvaliteten på disse minnebrikkene må være meget variabel.Hos en bekjent av meg , som kjøpte disse minnebrikkene for 2 uker siden , greide vi ikke boote opp engang.Måtte bruke andre brikker først for å stille spenning til 2,15 volt , da gikk det greit.

Lenke til kommentar

För er med Platinum 800mhz ram ovan kan jag faktist hålla med om att det har varit en del bekymmer med dessa på just Gigayte av någon märkligt anledning. De kan fungera kanon med divider, och en del kan fungera kanon i 1:1. Jag ska hjälpa er att få byta ram om ni känner att den inte är så bra som ni hade hoppats på. Min epost finns i signaturen nedanför.

Lenke til kommentar
För er med Platinum 800mhz ram ovan kan jag faktist hålla med om att det har varit en del bekymmer med dessa på just Gigayte av någon märkligt anledning. De kan fungera kanon med divider, och en del kan fungera kanon i 1:1. Jag ska hjälpa er att få byta ram om ni känner att den inte är så bra som ni hade hoppats på. Min epost finns i signaturen nedanför.

6791127[/snapback]

 

Mitt sett greier faktisk 1000 på 5-7-7-19 2.1 volt 10:8

Ser ut som mitt eksemplar av E6300 prosessoren ikke vil noe særlig høyere enn 400x7=2800 uansett volt. Kan også være hovedkortet eller strømforsyningens skyld...

Lenke til kommentar
Hvordan vet dere at det ikke er en dårlig CPU dere har da? Ærlig talt, CPU går på 266 til vanlig, dere har nå 385. Det er ingen problem med RAM, det er problem med FSB'en deres / CPU'en deres. Dere kan sette dividere slik at dere kan teste RAM på høyere hastighet enn CPUen deres kjører på, så kan dere se at jeg har rett ;)

 

Forøvrig er det mange kort (hk) som makser ut på den hastigheten der, det er ikke lovgitt at FSB SKAL over 400MHz.

6790949[/snapback]

 

 

Leste faktisk på ett forum, husker ikke helt hvor, OCZ rammen fungerer ikke som den skal på hket mitt, dessuten så skal ikke den begynne på 5.5.5.15 når de er default 4.5.4.15?

Lenke til kommentar
Hvordan vet dere at det ikke er en dårlig CPU dere har da? Ærlig talt, CPU går på 266 til vanlig, dere har nå 385. Det er ingen problem med RAM, det er problem med FSB'en deres / CPU'en deres. Dere kan sette dividere slik at dere kan teste RAM på høyere hastighet enn CPUen deres kjører på, så kan dere se at jeg har rett ;)

 

Forøvrig er det mange kort (hk) som makser ut på den hastigheten der, det er ikke lovgitt at FSB SKAL over 400MHz.

6790949[/snapback]

 

 

Leste faktisk på ett forum, husker ikke helt hvor, OCZ rammen fungerer ikke som den skal på hket mitt, dessuten så skal ikke den begynne på 5.5.5.15 når de er default 4.5.4.15?

6791953[/snapback]

 

5-5-5-15 är där för att de flesta kort ska boota. Bara att ändra manuellt.

Lenke til kommentar

Har ingen stabilitetsproblem. Kjører på rett over 400MHz nå, men med slakke timings.

 

Tror ikke brikkene er problemet; Hadde på auto overklokking en stund og den satte brikkene til å kjøre på 464MHz med 5 5 5 15 under load uten problemer.

 

Problemet er at hvis jeg setter hastigheten manuelt opp går timingene ennå mer ned.

 

FSB er på 333MHz. Og divider er på 2.5. dvs. minne kjører på 832,5MHz effektivt. Og når minnet kjører på denne hastigheten er timingene på 5 6 6 17. (5 5 5 15 på 800MHz).

 

Noen som vet hvordan jeg får satt timings manuelt?

Endret av Spinner109
Lenke til kommentar

Fant ut hvordan jeg setter timing på minne.

 

"Crtl+F1" aktiverer valgene. :thumbup:

 

Kjører nå 4-5-4-15 på 400MHz. Ingen problemer her lengre :w00t:

 

EDIT: Minnet kjører på 2.1V. OCZ burde sette en klistrelapp på etuiet der de ber brukeren sette opp spenningen fra 1.8V til 2.1V. Dette var ikke jeg klar over jeg måtte gjøre.

Endret av Spinner109
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...