Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Er det slik å forstå at man må oppdatere biosen for å kunne boote Asus P5W DH deluxe med en core 2 due E6400- prosessor? Eller funker prosessoren med biosen som ligger på kortet fra fabrikk?

 

Har bare lest noe ang. biosoppdatering på asus sine sider...

 

:hmm:

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det slik å forstå at man må oppdatere biosen for å kunne boote Asus P5W DH deluxe med en core 2 due E6400- prosessor? Eller funker prosessoren med biosen som ligger på kortet fra fabrikk?

 

Har bare lest noe ang. biosoppdatering på asus sine sider...

 

:hmm:

6779297[/snapback]

 

Ska funka från fabrik förutsatt att du inte köpt ett eldgammalt då. Vad står det på bioschippet?

Men man behöver minne i maskinen för att uppdatera bioset dock. ( :tease: kunde inte låta bli)

Lenke til kommentar
Er det slik å forstå at man må oppdatere biosen for å kunne boote Asus P5W DH deluxe med en core 2 due E6400- prosessor? Eller funker prosessoren med biosen som ligger på kortet fra fabrikk?

 

Har bare lest noe ang. biosoppdatering på asus sine sider...

 

:hmm:

6779297[/snapback]

 

Ska funka från fabrik förutsatt att du inte köpt ett eldgammalt då. Vad står det på bioschippet?

Men man behöver minne i maskinen för att uppdatera bioset dock. ( :tease: kunde inte låta bli)

6779375[/snapback]

 

Hehe. Det måtte skje... :p

 

Står 0701 på bioschippen, så jeg regner med at jeg får får boota maskinen så fort jeg får stappa i rammen. Kjører nevnte hovedkort, intel core 2 duo e6400 og otz ddr2.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
med P965 chipsettet så kan man visstnok ikke kjøre minnet lavere enn synkront med fsb, mao så vil 333mhz fsb (25% overklokk) medføre at minnet kjører på 667mhz, mao pc5300 hastighet.

 

Mao, hvis minnet ditt overklokker dårlig vil minnet ditt kommer til å begrense overklokkingen din, hk og cpu klarer svært sannsynlig 400mhz+

 

Veldig irriterende, det ødelegger jo en god del av budsjett-overklokkingen...

6778914[/snapback]

er fikset med ny bios

6778946[/snapback]

 

Men jeg trodde RAMen var ganske god? Jeg kjøpte den, fordi den var nedsatt til 799kr. OCZ er vel et av de beste klokkeRAMene? Vil jeg ikke kunne klokke bra?

Lenke til kommentar
Er det slik å forstå at man må oppdatere biosen for å kunne boote Asus P5W DH deluxe med en core 2 due E6400- prosessor? Eller funker prosessoren med biosen som ligger på kortet fra fabrikk?

 

Har bare lest noe ang. biosoppdatering på asus sine sider...

 

:hmm:

6779297[/snapback]

Ingen grunn til bekymringer.

Min E6600 startet uten problemer med hovedkortet med den gammleste bios versionen. :)

Lenke til kommentar
Er det slik å forstå at man må oppdatere biosen for å kunne boote Asus P5W DH deluxe med en core 2 due E6400- prosessor? Eller funker prosessoren med biosen som ligger på kortet fra fabrikk?

 

Har bare lest noe ang. biosoppdatering på asus sine sider...

 

:hmm:

6779297[/snapback]

Ingen grunn til bekymringer.

Min E6600 startet uten problemer med hovedkortet med den gammleste bios versionen. :)

6779731[/snapback]

 

Hmm. Håper det stemmer, for på asus sine sider står det at man må ha 0701 eller nyere for å boote. Samtidig står det at core 2 duo er støttet fra 1101 versjonen elns.

 

Ikke lett å vite hva en skal tro på...

Lenke til kommentar
med P965 chipsettet så kan man visstnok ikke kjøre minnet lavere enn synkront med fsb, mao så vil 333mhz fsb (25% overklokk) medføre at minnet kjører på 667mhz, mao pc5300 hastighet.

 

Mao, hvis minnet ditt overklokker dårlig vil minnet ditt kommer til å begrense overklokkingen din, hk og cpu klarer svært sannsynlig 400mhz+

 

Veldig irriterende, det ødelegger jo en god del av budsjett-overklokkingen...

6778914[/snapback]

er fikset med ny bios

6778946[/snapback]

 

Men jeg trodde RAMen var ganske god? Jeg kjøpte den, fordi den var nedsatt til 799kr. OCZ er vel et av de beste klokkeRAMene? Vil jeg ikke kunne klokke bra?

6779492[/snapback]

 

Var det valueram det var för det priset? I så fall, nej, de klockar inte speciellt bra nej.

Lenke til kommentar

Nå har CornerJack på XtremeSystems Forums, fått tak i et Asus P5N32-SLI hovedkort.

Asus P5N32-SLI SE at home ! (QuadSLI and Conroe)

Han holder på å teste QuadSLI and Conroe :dribble:

 

Hadde store forhåpninger til dette hovedkortet, men det ser ut som FSB stopper fortsatt på 350 :(

Kommer til å følge spent med, men tror ikke dette korte vil klokke noe særlig mer.

 

Har core 2 duo i hus, og tror det blir lenge å vente før et solid SLI/crossfire kort kommer :thumbdown:

Endret av Toreal
Lenke til kommentar
med P965 chipsettet så kan man visstnok ikke kjøre minnet lavere enn synkront med fsb, mao så vil 333mhz fsb (25% overklokk) medføre at minnet kjører på 667mhz, mao pc5300 hastighet.

 

Mao, hvis minnet ditt overklokker dårlig vil minnet ditt kommer til å begrense overklokkingen din, hk og cpu klarer svært sannsynlig 400mhz+

 

Veldig irriterende, det ødelegger jo en god del av budsjett-overklokkingen...

6778914[/snapback]

er fikset med ny bios

6778946[/snapback]

 

Men jeg trodde RAMen var ganske god? Jeg kjøpte den, fordi den var nedsatt til 799kr. OCZ er vel et av de beste klokkeRAMene? Vil jeg ikke kunne klokke bra?

6779492[/snapback]

 

Var det valueram det var för det priset? I så fall, nej, de klockar inte speciellt bra nej.

6779825[/snapback]

 

Nei, det er disse. "Value Pro"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...