Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det kommer ny Bios til Asus p5b Deluxe\wifi-ap snart? :p Rammen min er IKKE i toppform med den biosen som jeg har nå :/ 0507 bios.

 

 

 

Eller noen som kan anbefale meg Klokke vennlig HK? har E6600?

Som faktisk takler OCZ minne!

 

 

er så lei av den "muren" på hket mitt, som jeg ikke kan komme forbi! :S

Endret av Roug
Lenke til kommentar
Noen som vet om det kommer ny Bios til Asus p5b Deluxe\wifi-ap snart? :p Rammen min er IKKE i toppform med den biosen som jeg har nå :/ 0507 bios.

 

 

 

Eller noen som kan anbefale meg Klokke vennlig HK? har E6600?

Som faktisk takler OCZ minne!

 

 

er så lei av den "muren" på hket mitt, som jeg ikke kan komme forbi! :S

6773351[/snapback]

 

Dette hørtes skummelt ut. Har bestillt ganske identisk HW, bare E6300 istedet (samme HK, samme ram). Tenkte å klokke CPU'en det den var god for, men dette hørtes ikke bra ut...

Lenke til kommentar
Da er ABIT AW9D MAX på lista hos komplett. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324815

 

Cooaler har også fått kloa i et:

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=113633

 

:thumbup:

6771453[/snapback]

 

 

Mitt "problem" med det kortet uavhengig av hvor bar det klokker, er at jeg er enig med "audiofreak" i tråden på xs.org, som sier:

 

I don't like the layout:

 

1. PCI-e slot #2 if used blocks only available PCI slot.

2. If full length card in PCI-e #1 memory latches probably can't open.

3. If full length card in PCI-e #2 two SATA ports are inaccesible.

4. Capacitors and a filter right below PCI-e #1 could conflict with dual-slot video card.

5. No PCI-e x4 or x8 connectors, just 2x PCI-e x1, one or both of them inaccesible depending on the video card used.

6. Molex at the bottom requires some ugly cable to stretch to the bottom of the case.

7. Heatpipe system doesn't help cooling a bit (pun intended).

8. Battery is placed very incoveniently.

Endret av Cardinal
Lenke til kommentar
Da er ABIT AW9D MAX på lista hos komplett. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324815

 

Cooaler har også fått kloa i et:

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=113633

 

:thumbup:

6771453[/snapback]

 

 

Mitt "problem" med det kortet uavhengig av hvor bar det klokker, er at jeg er enig med "audiofreak" i tråden på xs.org, som sier:

 

I don't like the layout:

 

1. PCI-e slot #2 if used blocks only available PCI slot.

2. If full length card in PCI-e #1 memory latches probably can't open.

3. If full length card in PCI-e #2 two SATA ports are inaccesible.

4. Capacitors and a filter right below PCI-e #1 could conflict with dual-slot video card.

5. No PCI-e x4 or x8 connectors, just 2x PCI-e x1, one or both of them inaccesible depending on the video card used.

6. Molex at the bottom requires some ugly cable to stretch to the bottom of the case.

7. Heatpipe system doesn't help cooling a bit (pun intended).

8. Battery is placed very incoveniently.

6775440[/snapback]

 

Hadde akkurat tenkt til å si det samme. Ikke begriper jeg hvordan de som designer hovedkortene tenker iblant. Minnes en ASUS toppmodell (tror det var s939) som hadde 3 PCI-slotter, hvorav 2 hadde vært utilgjengelige ved sli. Og hva i svarte skal man med 2 PCI-e x1? Bedre med en x4 evt x8, i tillegg til den ene x1.

Lenke til kommentar

Jeg har et fryktelig problem med p5b deluxe! Jeg får ikkje boota fra SCSI kortet mitt! Er ikkje noe valg i bios som jeg kan velge å boote fra et pci kort eller scsi, eller Extern. Jeg bruker SCSI til operativsystem, så sata er uaktuelt for meg.

 

Har noen et tips til meg om dette, eller kanskje jeg bare har oversett det i biosen!?

Lenke til kommentar
Etter det jeg har lest, med de BIOSene tilgjengelige idag, klokkes 6600, 6700 og X6800 best i HK 975 chipset, mens 6300 og 6400 går veldig bra i de med 965.

6773554[/snapback]

 

 

 

Anbefaling av bra 975 hk? :)

 

og kanskje en bedre kjøler? har blue orb 2 nå:S ikke verdensbeste Fan :S

Lenke til kommentar
Jeg har et fryktelig problem med p5b deluxe! Jeg får ikkje boota fra SCSI kortet mitt! Er ikkje noe valg i bios som jeg kan velge å boote fra et pci kort eller scsi, eller Extern. Jeg bruker SCSI til operativsystem, så sata er uaktuelt for meg.

 

Har noen et tips til meg om dette, eller kanskje jeg bare har oversett det i biosen!?

6776714[/snapback]

 

 

Finns det inte boot from other devices eller liknande? Tryck F8 så fort du ser POST. Då får du en lista med enheter som du kan boota i från.

Lenke til kommentar
Jeg har et fryktelig problem med p5b deluxe! Jeg får ikkje boota fra SCSI kortet mitt! Er ikkje noe valg i bios som jeg kan velge å boote fra et pci kort eller scsi, eller Extern. Jeg bruker SCSI til operativsystem, så sata er uaktuelt for meg.

 

Har noen et tips til meg om dette, eller kanskje jeg bare har oversett det i biosen!?

6776714[/snapback]

 

 

Finns det inte boot from other devices eller liknande? Tryck F8 så fort du ser POST. Då får du en lista med enheter som du kan boota i från.

6776925[/snapback]

 

 

Der kom det bare opp floppy som jeg ikkje har tilkobla, og cdrom :thumbdown:

Lenke til kommentar

med P965 chipsettet så kan man visstnok ikke kjøre minnet lavere enn synkront med fsb, mao så vil 333mhz fsb (25% overklokk) medføre at minnet kjører på 667mhz, mao pc5300 hastighet.

 

Mao, hvis minnet ditt overklokker dårlig vil minnet ditt kommer til å begrense overklokkingen din, hk og cpu klarer svært sannsynlig 400mhz+

 

Veldig irriterende, det ødelegger jo en god del av budsjett-overklokkingen...

Lenke til kommentar
med P965 chipsettet så kan man visstnok ikke kjøre minnet lavere enn synkront med fsb, mao så vil 333mhz fsb (25% overklokk) medføre at minnet kjører på 667mhz, mao pc5300 hastighet.

 

Mao, hvis minnet ditt overklokker dårlig vil minnet ditt kommer til å begrense overklokkingen din, hk og cpu klarer svært sannsynlig 400mhz+

 

Veldig irriterende, det ødelegger jo en god del av budsjett-overklokkingen...

6778914[/snapback]

er fikset med ny bios

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...