Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som kan hjelpe meg med dette:

Så... hva velger man?

 

Dersom:

 

- Man spiller en del (og trenger kanskje SLI/Crossfire, kanskje ikke (sansynligvis ikke))

 

- Man ikke overklokker (men har planer om å muligens gjøre det)

 

- Man ikke vil ha trådløst nett

 

- Man ikke har veldig mye penger (1500 kr, +/- 300 kr) og de pengene man sparer på hk vil man bruke på skjermkort/annen hardware

 

- Man ønsker å kunne koble til 8 GB ram (ikke med det første, kanskje etter hvert)

 

- Man skal ha E6600

6741748[/snapback]

Eller er det feil post? Noe jeg burde lese før jeg velger hovedkort?

Lenke til kommentar
Ingen som kan hjelpe meg med dette:
Så... hva velger man?

 

Dersom:

 

- Man spiller en del (og trenger kanskje SLI/Crossfire, kanskje ikke (sansynligvis ikke))

 

- Man ikke overklokker (men har planer om å muligens gjøre det)

 

- Man ikke vil ha trådløst nett

 

- Man ikke har veldig mye penger (1500 kr, +/- 300 kr) og de pengene man sparer på hk vil man bruke på skjermkort/annen hardware

 

- Man ønsker å kunne koble til 8 GB ram (ikke med det første, kanskje etter hvert)

 

- Man skal ha E6600

6741748[/snapback]

Eller er det feil post? Noe jeg burde lese før jeg velger hovedkort?

6754893[/snapback]

kjop deg et p5b d

Endret av nosto
Lenke til kommentar
Da var Asus P5B Deluxe bestilt fra PCutstyr.no, forhåpentligvis (og høyst sannsynlig) får jeg pengene tilbake for Asus P5N32-SLI DELUXE-kortet jeg kjøpte hos Netshop Oslo på Fredag.

Har ikke åpnet noen av pakkene/posene, så det bør gå fint.

6758431[/snapback]

fikk du bytta?haaper det gaar bra

Endret av nosto
Lenke til kommentar
Er det noen her med p5b som kunne tenke seg å teste hvordan det er å overklokke med ram'n satt til lavere enn 1:1 divider? Skulle gjerne sett hvordan det klokket da med hensyn på cheap-ass billig overklokkere som kjøper ddr2-667mhz ram, men samtidig vil prøve å klokke mer enn 25%...

6758805[/snapback]

 

 

Det funker ikkje å bruke devider på det hovedkortet nå. Mulig det blir rettet etterhvert med en biosoppdatering.

Lenke til kommentar
Da var Asus P5B Deluxe bestilt fraPCutstyr.no, forhåpentligvis (og høyst sannsynlig) får jeg pengene tilbake for Asus P5N32-SLI DELUXE-kortet jeg kjøpte hos Netshop Oslo på Fredag.

Har ikke åpnet noen av pakkene/posene, så det bør gå fint.

6758431[/snapback]

fikk du bytta?haaper det gaar bra

6758504[/snapback]

Jeg (familien) kjenner til og med han som eier butikken, så dette bør gå bra! :) Endret av Craves
Lenke til kommentar
Er det noen her med p5b som kunne tenke seg å teste hvordan det er å overklokke med ram'n satt til lavere enn 1:1 divider? Skulle gjerne sett hvordan det klokket da med hensyn på cheap-ass billig overklokkere som kjøper ddr2-667mhz ram, men samtidig vil prøve å klokke mer enn 25%...

6758805[/snapback]

 

 

Det funker ikkje å bruke devider på det hovedkortet nå. Mulig det blir rettet etterhvert med en biosoppdatering.

6758841[/snapback]

 

Det er ikke noe dividere til minnet i det hele enda. Forhåpentligvis kommer det en BIOS oppdatering med mulighet for det senere, men en vet vel aldri.

 

Så hvis du skal overklokke noe vanvittig og bruke P5B så må du nesten ha en CPU med høy multi (e6600, e6700), eller du må ha noe rimelig dyrt minnet som klarer +1000mhz. Men med P5B deluxe så kan du sannsynligvis bruke noe billig value ram og allikevel klokke rimelig langt.

 

Edit: feil :p

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...