Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et Asus P5N32-SLI Deluxe på Netshop Oslo på fredag fordi det var det eneste de har på lager.

Bør jeg gå tilbake med det og heller gå for et P5B Deluxe?

6752820[/snapback]

ja synes det vis du skal bruke c2d.Asus P5N32-SLI Deluxe stotter ikke c2d.mener jeg.

du maa ha Asus P5N32-SLI Deluxe se.mye mulig jeg er paa tryne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mackanz: S-ATA CD/DVD-ROM er å anbefale med alle hovedkort som ikke er C2D-ready. Det måtte til for å ordne med P5B og AB9 for min del.

6747319[/snapback]

 

Ett litet secure digital ordnade biffen. Går fint att boota från det.

430 fsb är det högsta detta kort/cpu bootar med i alla fall. Då satte jag ned multi till 6. Jag är helt säker på att allendale är som gjord för detta kort men en helt klar förbättring från P5W DH kortet som klarade max 390 i boot.

 

P5B vanilla med senaste bios

6600 Retail

Lenke til kommentar
mackanz: S-ATA CD/DVD-ROM er å anbefale med alle hovedkort som ikke er C2D-ready. Det måtte til for å ordne med P5B og AB9 for min del.

6747319[/snapback]

 

Ett litet secure digital ordnade biffen. Går fint att boota från det.

430 fsb är det högsta detta kort/cpu bootar med i alla fall. Då satte jag ned multi till 6. Jag är helt säker på att allendale är som gjord för detta kort men en helt klar förbättring från P5W DH kortet som klarade max 390 i boot.

 

P5B vanilla med senaste bios

6600 Retail

6753036[/snapback]

 

Kjører du auto på vcore og på fsb termination voltage?

 

Det er et P5b vanilla du kjørte dette på?

Lenke til kommentar
mackanz: S-ATA CD/DVD-ROM er å anbefale med alle hovedkort som ikke er C2D-ready. Det måtte til for å ordne med P5B og AB9 for min del.

6747319[/snapback]

 

Ett litet secure digital ordnade biffen. Går fint att boota från det.

430 fsb är det högsta detta kort/cpu bootar med i alla fall. Då satte jag ned multi till 6. Jag är helt säker på att allendale är som gjord för detta kort men en helt klar förbättring från P5W DH kortet som klarade max 390 i boot.

 

P5B vanilla med senaste bios

6600 Retail

6753036[/snapback]

 

Kjører du auto på vcore og på fsb termination voltage?

 

Det er et P5b vanilla du kjørte dette på?

6753064[/snapback]

 

Provade på auto, 1.4 och 1.45. Både 1.4 och 1.45 gav 1.4 enligt hardware monitor. FSB termination på max. P5B vanilla ja.

 

King of Kong,

 

Nyaste bios är nästan ett krav på dessa nya hk. Sätt timings manuellt och volt på 2.1 så ska det gå bra efter det kan jag tro.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Noen som har oversikt over hvordan Asus P5NSLI (Nforce 570) (https://prisguiden.no/product.php?productId=48621) er til å klokke med? Skal kjøpe meg en E6300 og står mellom dette kortet og evt et Asus P5B (Vanilla eller WIFI).

 

Har hatt gode erfaringer med Nforce chipsett, men da bare til AMD. SLI er egentlig ikke viktig, da jeg skal ha et ATI skjermkort tenker jeg.

Endret av vembi
Lenke til kommentar
Marcus: n00b eller? ;) Vi får se endelig FSB-hastighet på vårt kort når jeg får minnebrikkene :)

Sender opp ett P5B-DLX-kort og 2stk E6300 til deg i morgen.

6753375[/snapback]

 

Alltid n00b på nya kort :p

 

Ska prova de volts som aspstein snackade om i morrn så kanske det går bättre. Kan man tuna ut 500 fsb ur en 6600 på samma sätt som från en 6300 så hade ju detta varit "the" kort. Billigt och utan en massa dyrt bling man ändå inte vill ha. Oansett så ska det nog moddas efter vart. Jag har några set med betaminnen på väg också så det kan bli skoj framöver. Har du testat med DLX ännu?

Lenke til kommentar

Mackanz: Hehe, samme her ;) n00b på nye ting, men lærer fort :p

500fsb ur en 6600 hadde vært helt ekstremt, iallefall på luft/vann.

 

Har ikke testet DLX enda, skal gi deg beskjed så fort som mulig ;) Har svigermor på besøk denne uka, så det har blitt inaktivitet fra min side... Sender både henne og madamen avgårde neste uke = hardcore OC ;)

Lenke til kommentar

Alltid n00b på nya kort  :p

 

Ska prova de volts som aspstein snackade om i morrn så kanske det går bättre. Kan man tuna ut 500 fsb ur en 6600 på samma sätt som från en 6300 så hade ju detta varit "the" kort. Billigt och utan en massa dyrt bling man ändå inte vill ha. Oansett så ska det nog moddas efter vart. Jag har några set med betaminnen på väg också så det kan bli skoj framöver. Har du testat med DLX ännu?

6753426[/snapback]

 

Du må bare sende noen sett med betaminne hit ned så skal vi jammen få testet dem for deg :innocent:

Lenke til kommentar
Har ikke testet DLX enda, skal gi deg beskjed så fort som mulig ;) Har svigermor på besøk denne uka, så det har blitt inaktivitet fra min side... Sender både henne og madamen avgårde neste uke = hardcore OC ;)

6753453[/snapback]

 

Har du ikke fått ut de kjerringene enda? Når er det du er fri og frank??

 

En jävligt stor fördel med detta kort är ju att du kan ändra multi redan i bios. Mycket enklare att testa ram på det viset i tex memtest.

6753466[/snapback]

 

Hehe det høres ikke feil ut nei :D

Lenke til kommentar

Förresten, jag röstar för en sticky i OK sektionen med info om vilken ram som testats på vilket kort osv. Hur mycket det klockar är svårt sedan det varierar så enormt, men det hade varit på sin plats med vad som funkar och whatnot :)

 

Vi måste få fart på OK sektionen och här är ett ypperligt tillfälle. Det finns redan massivs med bra information i de 3 stora trådarna här.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...