Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så... hva velger man?

 

Dersom:

 

- Man spiller en del (og trenger kanskje SLI/Crossfire, kanskje ikke (sansynligvis ikke))

 

- Man ikke overklokker (men har planer om å muligens gjøre det)

 

- Man ikke vil ha trådløst nett

 

- Man ikke har veldig mye penger (1500 kr, +/- 300 kr) og de pengene man sparer på hk vil man bruke på skjermkort/annen hardware

 

- Man ønsker å kunne koble til 8 GB ram (ikke med det første, kanskje etter hvert)

 

- Man skal ha E6600

Lenke til kommentar
Hvordan klarer de å oppnå ram hastigheter på 532 med 400 mhz ram??

En annen ting, hvis jeg kjøper en E6400 i dag, får jeg revisjon B1 eller B2 da? B2 har lavere default volt, og er av den grunn mer attraktiv for meg.

6741545[/snapback]

 

De bruker spesielle brikker som må ha mye spenning stort sett.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du ha brikker til 4500 kroner hvis du ikke har satt deg mål høyere enn 3.4-3.5? C3 vs C4 har lite å bety i de tilfellene.

 

Ingen grunn. Om du mener 3.5ghz er oppnåelig med Cas4 brikkene så sparer jeg penger jeg :) Jeg tenkte mer på EPP som er tilgjengelig på disse brikkene. (Som jeg ikke får brukt siden jeg bruker Intel chipset d`oh!! :blush: )

 

C4 It is...

Lenke til kommentar

Jag sliter ordentligt med en 6600 på P5B i alla fall. Får cpu code error och jag vet att de måste flashas, men det är ju en historia i sig. Jag brukar normalt bränna en cd som är bootbar + flashfilerna i tillägg. Sedan den enda IDE kanalen ligger på nån förskräcklig kontroller går det till helvete. Blir nog tvungen att damma av en gammal floppy.

Lenke til kommentar
Jag sliter ordentligt med en 6600 på P5B i alla fall. Får cpu code error och jag vet att de måste flashas, men det är ju en historia i sig. Jag brukar normalt bränna en cd som är bootbar + flashfilerna i tillägg. Sedan den enda IDE kanalen ligger på nån förskräcklig kontroller går det till helvete. Blir nog tvungen att damma av en gammal floppy.

6746413[/snapback]

skal vel gaa aa bruke alt+f2 og bios fil paa cd ,floppy eller Minnepinn

Endret av nosto
Lenke til kommentar
p5b dlx funker max bra her :thumbup:

6746501[/snapback]

Ja men så har du 6600ES, betyr det noe?

 

 

vil det si at jeg som har akkurat har fått mitt p5b dlx må ha en sata dvdrom? Har ikkje fått rammen min enda, så har ikkje sjekka for eventuelle problemer enda.

6747366[/snapback]

dø floppy døøø

 

 

jeg tenkte å kjøpe dette på nesthsop oslo før noen sier noe annet? noen tør å gjette hvor høyt dette går? min 3200+ 754 klokker ikke 1mhz engang.

 

Core 2 Duo E6600 2.4GHz

Asus P5W DH Deluxe

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC 5.5.5.15

Lenke til kommentar

Har fått mitt Gigabyte DQ6 HK. Funker som bare det, men noe jeg ser er at chipset kan bli varmt. Ligger på rundt 50ºC. CPU ligger på 40ºC og under det.

 

Har forresten ikke klokket noe serlig. Hvilken spenning må jeg bruke for å kunne ligge på ca. 3GHz?

 

En ting til: Har en funksjon på HK som øker CPU hastighet i takt med belastning. Den øker faktisk minnefrekvensen fra 400MHz til 464MHz (CPU fra 2.4GHz til ca. 2.8GHz), i følge CPU-Z, og det er ingen stabilitetsproblemer under last.

Vil det si at mitt OCZ PC6400 minne takler denne frekvensen? Latency er da i følge CPU-Z på 5 5 5 15. Oppgitt på minne er på 4 5 4 15. Hvordan får jeg endret dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...