Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mackanz: Jeg vet, skal vmodde kortet i løpet av uka hvis alt går etter planen :) Det er RAM som stopper meg, ingenting annet. CPU går og går og går og går... hehe

 

---

 

Innen jeg får nye minnebrikker / vmodder kortet er det foreløpig stopp.

 

CPU @ 1.213V 505x7, 1:1 @ DDR1010 4-4-3-10 2,1V

 

Må vel si oss fornøyd med dette resultatet.

Hovedkortet kostet 1000 kroner, CPU kostet 1200 kroner, vifte kostet 250 kroner, PSU kostet 180 kroner...

2630,- for CPU, PSU, hk og vifte :)

(RAM kostet bare halvannen gang resten av systemet ;P)

 

Bra budsjettsystem det ;)

 

Lite bilde av "riggen":

 

post-4066-1156371869_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Btw - P5B Vanilla sports a whopping 4-pin 12V, ikke 8 som mange andre DLX-utgaver bruker... Så nothing fancy der ;)

 

Hvor kan man se om kortet har 4 eller 8 pins 12v? Har fått høre at min Hiper 580w ikke kan brukes sammen med HK som krever 8 pins. Bruker feks dette kortet 4 eller 8 pins?

 

Asus P5B DLX/WIFI-AP

 

Og en ting til, hvor får man tak i dette "vanilla" kortet? Ingen som har det på lager :cry:

Lenke til kommentar
Btw - P5B Vanilla sports a whopping 4-pin 12V, ikke 8 som mange andre DLX-utgaver bruker... Så nothing fancy der ;)

 

Hvor kan man se om kortet har 4 eller 8 pins 12v? Har fått høre at min Hiper 580w ikke kan brukes sammen med HK som krever 8 pins. Bruker feks dette kortet 4 eller 8 pins?

 

Asus P5B DLX/WIFI-AP

 

Og en ting til, hvor får man tak i dette "vanilla" kortet? Ingen som har det på lager :cry:

6733496[/snapback]

 

Her er link til Vanilla kortet. Det er ikke så mange som har det på lager nei.

 

Hverken P5B eller P5B deluxe bruker 8 pins strømkontakt. Men uansett så er den 8 pins kontaktet bare 2 x 4 pins ved siden av hverandre så du får selvfølgelig overgang til det. Men de fleste kort med 8 pins kontakt fungerer helt fint med bare 4 pins plugget i kortet og.

 

Men det som er viktig med vanilla kortet er at det foreløpig ikke er noe divider til RAM slik at du er nødt å kjøre 1:1 og da trenger du minnebrikker som må tåle høy fsb for at det skal flytte seg, eller du trenger en CPU med 9 eller 10 multi (E6600 eller E6700).

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Btw - P5B Vanilla sports a whopping 4-pin 12V, ikke 8 som mange andre DLX-utgaver bruker... Så nothing fancy der ;)

 

Hvor kan man se om kortet har 4 eller 8 pins 12v? Har fått høre at min Hiper 580w ikke kan brukes sammen med HK som krever 8 pins. Bruker feks dette kortet 4 eller 8 pins?

 

Asus P5B DLX/WIFI-AP

 

Og en ting til, hvor får man tak i dette "vanilla" kortet? Ingen som har det på lager :cry:

6733496[/snapback]

 

Jeg bestilte egentlig vanilla kortet, men så fikk jeg høre på forumet at dette er helt annerledes oppbygd, med lavere kvaltiet på endel kritiske deler, så man kan ikke forvente samme klokkepotensiale.

Lenke til kommentar

Oi da må jeg ha sett feil ;)

 

Men nå har jeg tatt av den originale chipsetkjøleren på dette kortet og den hadde ikke helt 100% med chippen, det var mer sånn 5%.

 

Så nå har jeg mekket en ny chipsetkjøler med vifte og greier som er ganske så mye større, det er egentlig en modifisert CPU kjøler :cool:

 

Så da får vi håpet det gjør susen....

Lenke til kommentar

Spennende tråd med masse fine overklokkingsresultater og linker! Selv sitter jeg på kanten til å bestille et conroeoppsett. klarer ikke bestemme meg for E6600 eller E6300:) Ellers tror jeg jeg faller på P5W DH Deluxe, selv om vanilla tok seg bra ut i denne tråden. Noen som vet om noen av disse kortene vil støtte 4-kjerners cpu i fremtiden?

Endret av capy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...