baltie Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Er det den innebygde windwos firewallen du mener? Eller har de en annen? Den innebygde tror jeg ikke man kan forwarde porter på..? 6573552[/snapback] Jo det kan du, du må gå inn i oppsettet for windows brannmur, klikke på avansert-fanen og under innstillinger for nettverkstilkobling velger du den lokale tilkoblingen som går mot xboxen din, klikker på instillinger og legger til en ny tjeneste, hvorpå du kan oppgi IP-adresse (192.168.0.100 i ditt tilfelle) og portnumre. Er det WAN to LAN og WAN to WAN / ROUTER jeg skal forwarde portene? (ruteren) Valgene er som følger: WAN TO LAN WAN TO WAN / ROUTER LAN TO WAN LAN TO LAN /ROUTER 6573552[/snapback] Tja, jeg ville tro WAN TO LAN ville være det riktige. Jeg har et adapter fra før av. Bruker bare pc'en samtidig ofte så da kobler jeg opp via pc. Prøvde nettopp det offesielle adatperet til xb. Bruker alt til automatisk ip da (192.168.1.36) Valgte å åpne alle porter for dette, men alikevel fikk jeg strict =/ 6573552[/snapback] Hmm, det høres da ut som om det kan være noe feil i oppsettet på ADSL-routeren din. Det burde funket, spesielt hvis du fikk satt opp port-forwarding på de riktige portene til den riktige IP-adressen. Foreslår at du får det til å funke med det trådløse adapteret først, siden det egentlig er et mindre komplisert oppsett. Sjekk forøvrig om UPnP er slått på på routeren... Og hvis det finnes en gaming mode på routeren din, slå den for all del på. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Ok, leste litt i manualen til routeren din. Prøv følgende i oppsettet på routeren når xboxen din bruker trådløst adapter. Skru på UPnP, alle tre valgene: * Enable the Universal Plug and Play(UPnP Service) * Allow users to make configuration through UPnP * Allow UPnP to pass through firewall Hjelper ikke det, sjekk brannmuroppsettet på routeren. Det skal være WAN TO LAN du skal bruke, source må være blank eller Any, destination må være xboxen din, porter vet du. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Ja, har prøvd å la UPnP både på og av (noen får den til å virke av noen på). Jeg har også rett ip til xboxen på forward listen. Prøver litt med adateret ja, men det virker litt håpløst egentlig =/ M$ vil vel at flest mulig kjøper ruteren deres med et offesielt merke på takk for hjelpen "open" *lite sjokk* neste utfordring blir å få det til med den bærbare. Skal prøve litt først selv før jeg plager deg med dette;) Endret 28. juli 2006 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
baltie Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Ja, har prøvd å la UPnP både på og av (noen får den til å virke av noen på). Jeg har også rett ip til xboxen på forward listen. Prøver litt med adateret ja, men det virker litt håpløst egentlig =/ M$ vil vel at flest mulig kjøper ruteren deres med et offesielt merke på 6573761[/snapback] Hmm, du satte på alle UPnP-valgene? For da burde xboxen din klare å informere routeren din om hva den ønsker å ha åpnet. Hvis routeren din behandler UPnP-forespørsler riktig da... Kunne du lagt ved et screenshot av brannmuroppsettet ditt på routeren? Ellers er adapteret ditt akkurat nå det som har størst sjanse til å komme igjennom uten strict NAT. Og jeg for min del har en Speedtouch ADSL-router og D-Link trådløs router koblet til den, ingen MS-router og det virker fint det. (Men jeg tror ikke MS har egne routere ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) OffT: Jeg tror faktisk at MS har noen rutere de støtter og som har et offisielt xb live merke på seg. MS er vel ikke produsent så de tjener vel ikke noe på det nei. OnnT: Glemte å si takk for all hjelpen du ga meg:) Prøvde nettopp å bruke windos firewall og åpne portene derfra slik du sa, uten hell. Valgte da "broen" som nettverk og la til rette opplysninger om porter og ip. Det virker som om at alt på firewallen er rett så der forandret jeg kun til ip adresse 34 til slutt (med tanke på å åpne porter). Har du eller noen andre gode tips? Endret 28. juli 2006 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå