Herm Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Har fått i oppdrag å skaffe foreldrene mine en bærbar. Selv vet jeg veldig lite om bærbare, så her trenger jeg hjelp.. Budsjettet er rundt 8000 men kan godt koste mindre. Maskinen skal hovedsaklig brukes til kontorarbeid/surfing i tillegg til at det kanskje skal sees litt film på den. Mulig at det skal spilles litt på den men da ingen krevende spill, så dette behøver ikke å prioriteres. Ser på 1GB minne som en nødvendighet. Aner ikke prisforskjellen mellom 5400 og 7200 rpm harddisker, men 7200rpm hadde vært nice. Skjermen bør være minst 15 tommer, da synet hos de gamle ikke er allverdens lenger Vekt spiller liten rolle, og batterikapasitet er heller ikke ekstremt viktig da pc`en vil stå mye i ro. Må ha wlan (men det har vel alle nå?) Det som egentlig er viktigst her er at maskinen er stabil, for det er nok jeg som blir kontaktet når noe går galt.. Noen som har tips? Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Dell I6400 Den der duger.. som du ser har den 1GB ram, core duo cpu, 80GB hdd (5400rpm), 15,4" skjerm, fargeprinter +++. Til en kostnad på ~7500kr (du må sette på 1 års henteservice for å få den prisen) er dette et røverkjøp spør du meg.. Hvis du skal ha den pcen så husk å bestille med 9-cellers batteri.. da holder batteriet i rundt 4 timer før det må lades opp igjen.. Eneste ulempen med denne bærbaren er vekten på nesten 3kg og den er ikke så veldig ergonomisk (litt for høy osv) Endret 27. juli 2006 av Dunah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå