Gå til innhold

www.ebay.com og Paypal -seriøse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er du mener? Er det at flere anklager PayPal for tyveri av penger som bekymrer deg? I så fall er det ingenting å bekymre seg over. PayPal er det mest kjente, og sikreste systemet å betale med over nettet. Også kjent for å være et seriøst opplegg.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar

Ikke tro alt du leser på Wikipedia. Garantert pengegriske amerikanere som har startet rettsak mot PayPal. Det var synd du skulle lese dette om PayPal før du har brukt de. På den måten vil du ikke forstå at PayPal er seriøst.

eBay kjøpte også opp PayPal i 2002, og har over 100 millioner brukere over hele verden. Av disse 100 millioner kontoene er det bare et par hundre tusen kontoer som er stengt. Dette på grunn av at kontoene som oftest var knyttet opp mot svindelforsøk.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar

wow! Kadmium - skulle tro du var i buksa på PayPal slik du snakker her.

sjekk ut http://www.paypalsucks.com/ for mange brukerhistorier som forteller det totalt motsatte.

Jeg synes det sier litt om PayPal når de opererer som en bank, men nekter å følge de samme rettningslinjene som banker må gjøre, i henhold til kunder og penger.

PayPal er kanskje det mest kjente betalingssystemet på internett, men det er langt fra det sikreste.

EDIT:

Mer info - les første posten på disse trådene:

http://www.paypalsucks.com/forums/showthre...705&old_block=0

http://www.paypalsucks.com/forums/showthre...963&old_block=0

http://www.paypalsucks.com/forums/showthre...919&old_block=0

http://www.paypalsucks.com/forums/showthre...827&old_block=0

http://www.paypalsucks.com/forums/showthre...798&old_block=0

Endret av Ashmantle
Lenke til kommentar

jeg har i hvertfall bare god-ord med paypal... nada problemer whatsoever, bortsett fra det at jeg bare kunne sende $1000 uten å bli extended medlem eller hva de kaller det... ((edit: verified member het det visst)

men jeg har fått hevet grensen nå... alt er bare fryd og gammen. prøv den !

Edit:

det at noen har hatt dårlige opplevelser er jo klart, er jo tross alt snakk om flere millioner brukere.

og det at mange av de som har dårlige opplevelser publiserer det på nettet er jo heller ikke rart.

pipen hadde vel fått en annen lyd hvis alle de som har positive opplevelser skulle publisert de... da hadde man kunne sett forskjellen ganske lett tror jeg... men hvem skriver ut det at alt har gått som planlagt? det er jo først at noe skjærer seg at folk får en trang til å skrive det ut til hele verden, og klage med fæle ord...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Det er ikke det beste og det sikreste måten og betale på nettet. Men det er den mest brukte og kjente måten og betale. Jeg har handlet på ebay og brukt paypal som betaling (visa). Men stoler alikevell ikke 100% på dem.

Men så lenge man ikke svindler noen, bryter loven ved bruk av paypal, så mener jeg det er trykt.

Lenke til kommentar
Det er ikke det beste og det sikreste måten og betale på nettet. Men det er den mest brukte og kjente måten og betale. Jeg har handlet på ebay og brukt paypal som betaling (visa). Men stoler alikevell ikke 100% på dem.

Men så lenge man ikke svindler noen, bryter loven ved bruk av paypal, så mener jeg det er trykt.

6567547[/snapback]

Problemet er at hvis noen svindler DEG, så fryser PayPal kontoen din for å etterforske. Mange har aldri fått åpnet kontoen igjen pga. etterforskningen ikke leder noen vei, og mister da alle pengene de hadde på kontoen.

For all del, bruk PayPal. Bedre å være etterpå klok.

Lenke til kommentar

Det er ikke mange som har fått kontoen sin fryst av PayPal, med tanke på at det er over 100 millioner brukere over hele verden. Skulle dette skje eksempelvis 100 ganger bare i dag er det liten sannsynlighet for at det i det hele tatt skulle bli noen i Norge.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar

Jul. 21, 2006 Bonus From PayPal Completed $1.95 USD

Jul. 18, 2006 Payment To: xxx Completed -$141.00 USD

Jul. 18, 2006 Payment To: xxx Completed -$314.00 USD

Jul. 13, 2006 Payment To: xxx Completed -$471.00 USD

Jul. 13, 2006 Payment To: xxx Completed -$86.00 USD

Jul. 13, 2006 Payment To: xxx Completed -$208.50 USD

Jul. 13, 2006 Payment To: xxx Completed -$91.50 USD

slenger opp historien min siste måned også jeg... har ingen ide hvorfor

Lenke til kommentar
for min del så skjønner jeg ikke hva folk skal sette inn penger på PP kontoen sin for... knytt nå PP opp tl visakortet ditt, så trenger man ikke ha penger på PP...

6567580[/snapback]

Folk flest som bruker PayPal setter ikke inn penger på kontoen, de mottar penger for en handel gjennom PayPal.

her er et godt eksempel på en sånn historie:

I had been ripped off by paypal for £700, what happend was i was selling my sony dcr ip7e camcorder, and received a good offer from a user, so i told the user to pay £700 into my paypal account and will post the goods to him,later on that evening (2nd of june this year my daughters birthday!) i got the email from paypal stating that £700 had been placed into my account, so i then posted the camcorder off to user who had (so i thought) paid me with his credit card through paypal, FIVE days later i had the money withtracted from my account, as the user who had brought the camcorder had used a stolen credit card! NOW.... was I in the wrong through doing this deal off ebay and thinking that paypal would obviously check these things out before transferring money from one to the other? OR was paypal in the wrong, either way, i have not had a single penny from these, i have lost out on my camcorder, I contacted the police who have came to a dead end, someone please help me as if i get this refunded there will be half for the person who helps me..

Mange flere finner du på www.paypalsucks.com

Jeg bruker også PayPal, men da bare til mindre ting og med penger jeg ikke er redd for å miste - så ikke tro at jeg er helt mot PayPal, men det hjelper å vite hva man går til.

Lenke til kommentar
her er et godt eksempel på en sånn historie:
I had been ripped off by paypal for £700, what happend was i was selling my sony dcr ip7e camcorder, and received a good offer from a user, so i told the user to pay £700 into my paypal account and will post the goods to him,later on that evening (2nd of june this year my daughters birthday!) i got the email from paypal stating that £700 had been placed into my account, so i then posted the camcorder off to user who had (so i thought) paid me with his credit card through paypal, FIVE days later i had the money withtracted from my account, as the user who had brought the camcorder had used a stolen credit card! NOW.... was I in the wrong through doing this deal off ebay and thinking that paypal would obviously check these things out before transferring money from one to the other? OR was paypal in the wrong, either way, i have not had a single penny from these, i have lost out on my camcorder, I contacted the police who have came to a dead end, someone please help me as if i get this refunded there will be half for the person who helps me..

Mange flere finner du på www.paypalsucks.com

Jeg bruker også PayPal, men da bare til mindre ting og med penger jeg ikke er redd for å miste - så ikke tro at jeg er helt mot PayPal, men det hjelper å vite hva man går til.

6567645[/snapback]

Historien du forteller der, er nøyaktig hva som ville ha skjedd om du hadde brukt vanlig Visa-betaling, fått betalingen med sjekk eller med kontanter. Dersom personen som kjøpte varen har brukt stjålne midler for å betale, er det DU som må betale tilbake pengene, og deretter må du SELV sørge for å få tilbake varen.

Om du ikke tror på hva jeg sier, hør med folk som har blitt svindlet med falske sjekker. Det er de selv som må betale tilbake beløpet til banken som har utbetalt penger for sjekken, mens de selv også må anmelde forholdet og prøve å få tilbake det de har fått "betalt" for.

Personen du quoter ville fått samme problem uansett hvordan han hadde valgt å ta imot betalingen for kameraet. Så Paypal har ingenting med det der å gjøre.

BBC.CO.UK - "tv2 hjelper deg" i england:

http://www.bbc.co.uk/consumer/tv_and_radio..._20060328.shtml

6567719[/snapback]

Ifølge den linken, er Paypal altså slemme fordi brukerne må sette seg inn i reglene for hvordan ting fungerer. Beklager, men den logikken får jeg ikke helt til å stemme. Ikke for det. Konklusjonen om at Paypal er slemme fordi de har regler som brukerne må godta, setter BBC-programmet helt i samme klasse som TV2 Hjelper Deg og FBI.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
halla!

Jeg vurderer nemlig å handle på ebay. Fikk høre av noen at det var store problemer med paypal.

sjekk wikipedia.

Er ikke den så snill og seriøst som jeg trodde da  :cry:

6567345[/snapback]

Jeg leste tilsvarende skrekkhistorier da jeg begynte å handle på ebay noen år tilbake og fant ut at jeg som kjøper ikke hadde noen særlig risiko med hensyn til paypal. Det fungerer fint for de aller fleste, både kjøpere og selgere.

Svindel og bedrag er desverre en del av livet men er som regel ikke noen større katastrofe OM det mot formodning skulle skje. Sjangser må man ta av og til og da er det selvfølgelig lurt å undersøke litt som du har gjort her. Mitt råd er å bruke paypal og hvis du setter penger inn på PP kontoen så begrense det til det du kan avskrive. Selv trekker jeg fra VISA kortet ved hver handel og PP har ingenting med mine penger å gjøre.

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Har brukt paypal ofte og før. Men det var ikke før jeg leste disse opplevelsene jeg ble overrasket. .Som kunde hos dem skader det aldri å være kritisk. -Er ikke den som blankpolerer paypal logoen akkurat ;)

Slik jeg forstår er Paypal et vannvittig stort pengeoverføringsfirma. I overkant 100 millioner brukere og sikkert et arbeidsteam til tusen i full sving døgnet rundt. Da er det er klart at snusk og lureri kan finne sted. Derfor blir det helt feil å forlange et slett rulleblad.

Lenke til kommentar
wow! Kadmium - skulle tro du var i buksa på PayPal slik du snakker her.

Tror vi skal jekke oss litt ned, og konkludere med at Paypal er 100% trygt å betale gjennom - det er tross alt det trådstarter lurer på. Og om det skulle bli tull med paypal, tar du kontakt med banken/kortutstederen som ordner for deg/refunderer.

Å MOTTA betaling gjennom paypal er derimot en annen sak, som innvolverer en vesentlig større risiko - selv om den mest sannsynlig ikke er noe større enn alle andre betalingsselskaper (forskjellen ligger bare i at så enormt mange bruker paypal, og dermed automatisk gjør at noen av disse vil ha problemer).

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...