Gå til innhold

Bot for bruk av bilbelte

Bushnell

Anbefalte innlegg

"Heaven Can Wait"-reklamen over her var litt tøff.

Men jeg er sjåfør av yrke, og skal faktisk for moro skyld bruke beltet 100% av dagen i morgen. Har en følelse av at det kommer til å bli ubehagelig, men vi får se da!

6571134[/snapback]

Ut frå profilen din såg eg at du kjører varer ut til butikkar, ein yrkessjåfør bør iallefall bruke bilbelte då dei kjører meir enn dei fleste. For postbud i områder der dei kjører 50 meter for å sleppe folk av kan det heller forsvarast, men over lengre strekningar i høgare fartssonar er det ingen grunn til å kjøre utan.

Det er ein vanesak å bruke bilbelte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om saken er ferdig diskutert nå eller ikke, gadd ikke lese side 3 og 4.

But here we go.

Klag på saken!

Holder du til i en by eller tettsted så har nesten aldri politiet kapasitet til å behandle klagen og blir etter en stund nødt å droppe forholdet.

Er det noen som husker situasjonen i oslo i fjor? Da de ikke hadde kapasitet til å behandle noen klager omtrent og alle som klaget på parkeringsbøter fikk medhold?

Og selv om de behandler klagen så har jo ikke politiet noe bevis... Noe som betyr at klagen blir droppet.

Er du uheldig og snuten setter hardt mot hardt, klag igjen, du kommer til å møte på de samme politioffiserene i skjærsilden allikavel og da kan de angre seg!

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar

En ting som dere skal være obs på er det at hvis vedkommende var alene og han IKKE er utdannet som UP-politi så har ikke vedkommende noen som helst rett til å gi deg en bot for noe som helst. Mange som ikke vet det faktisk, så blir du stoppet neste gang så skal du be om å få se legitimasjon fra personen som stopper deg og bekreftelse på at han er UP-politi.

Lenke til kommentar

Men jeg er sjåfør av yrke, og skal faktisk for moro skyld bruke beltet 100% av dagen i morgen. Har en følelse av at det kommer til å bli ubehagelig, men vi får se da!

6571134[/snapback]

Hva med "for sikkerhets skyld" istede for moro skyld? :)

Lenke til kommentar
Dessuten - det er ulovleg å begå sjølvmord og. Paradoksalt? :)

6568651[/snapback]

Det er da ikke ulovlig å begå selvmord. Det var nok det tidligere, men ikke nå.

Heilt sikker? Jaja, uansett. Om det _var_ ulovlig så er det fortsatt et paradoks.

6568952[/snapback]

Det er faktisk ulovlig, og det er en grunn også, nemlig at hvis du dør så taper staten x-antall år med skatt. Spessielt hvis du er ung er dette et problem, med tanke på at staten har betalt deg igjennom skolen, og de får da ingenting igjen for det.. Jeg synes det hele er ganske sykt egentlig...

Lenke til kommentar
Så lenge det var en som lå å tittet og dere var to, er nok saken rimelig klar i deres favør. Bevisbyrden ligger i dette tilfellet hos politiet.

Her har du en klar sak jeg antar du vinner med glans :)

6566902[/snapback]

Kjempe mot Staten i retten er vanskelige saker selvom man har en sabla god sak... desverre.

Gi dem motstand til du dør iallefall, dette holder pokker ikke mål ! Stå på :hmm:

Lenke til kommentar

6571134[/snapback]

Hva med "for sikkerhets skyld" istede for moro skyld? :)

6572014[/snapback]

Brukte bilbeltet i hele dag pga. denne tråden faktisk. Bare for å sjekke. Var ikke noe masete å ta den av eller på, ikke var det ubehagelig heller. Belter i kjøretøyer jeg benytter på jobb er ikke akkurat laget for å ikke være komfortable. Uansett, det eneste problemet er å huske å ta den av og på. Så jeg kan da for all del prøve å la det bli en vane, mens denne tråden er friskt i minne.

MEN - jeg blir uansett utrolig irritert når jeg blir bøtelagt for å ha glemt den.

Syntes fortsatt, og vil alltid synes, det er unødvendig pirketing å kreve folk nærmere tusenlappen for.

Lenke til kommentar
Ja, men de har også bare å nekte deg å kjøre bil. Det er ikke en rettighet, men et privilegium de tillater deg, med visse krav til menneskene som ferdes på veiene.

6568044[/snapback]

Atte hva? :dontgetit:

6568048[/snapback]

For mange vanskelige ord for deg? :)

Men særiøst, det er _ikke_ kult å la være å bruke bilbelte. Synes ikke folk som konsekvent ikke bruker det skulle ha fått lov til å ha førerkort.

Lenke til kommentar

6571134[/snapback]

Det et en ting om du er postmann og kjører fra postkasse til postkasse og oppnår rundt 15 km/t før du stopper igjen, er det greit nok å glemme belte, men over lengre strekk er det litt mindre lurt.

6571324[/snapback]

Dersom du leverer post/aviser eller lignende, har du lov til å kjøre uten belte... Jeg husker ikke hvor langt det er du har lov, men tror det er maks 3 km(mellom stoppene da)

Lenke til kommentar
Ja, men de har også bare å nekte deg å kjøre bil. Det er ikke en rettighet, men et privilegium de tillater deg, med visse krav til menneskene som ferdes på veiene.

6568044[/snapback]

Atte hva? :dontgetit:

6568048[/snapback]

For mange vanskelige ord for deg? :)

Men særiøst, det er _ikke_ kult å la være å bruke bilbelte. Synes ikke folk som konsekvent ikke bruker det skulle ha fått lov til å ha førerkort.

6573546[/snapback]

:hm::thumbup:

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
MEN - jeg blir uansett utrolig irritert når jeg blir bøtelagt for å ha glemt den.

Syntes fortsatt, og vil alltid synes, det er unødvendig pirketing å kreve folk nærmere tusenlappen for.

6572965[/snapback]

Vel, hvordan skulle staten ellers straffet folket som ikke følger reglene?

Det er den beste løsningen. Staten får penger (Jeg trenger ikke ramse opp hva de trenger penger til? :p), du får straffen du fortjener, og ingen kommer til skade.

Er tross alt sikkerhet for andre, ikke bare deg selv.

Straff er nødvendig for at folk skal følge regler. :roll:

.. nå er ikke jeg en super-bruker av bilbelte selv da, bare så det er sakt.

Lenke til kommentar
Fått to i Tønsberg på 2 uker. 1500,- rett i dass.

Bare smiler, er så sarkastisk og subtilt møkkafrekk jeg bare kan jeg.

Så kjører jeg .... UTEN belte!

I D I O T E R ! ! !

6567133[/snapback]

Å nei, stakkars politi. Det er sikkert bare glade for å gi folk som deg bot, fordi du fortjener den. Og hva i all verden er det du tror du oppnår ved å kjøre videre uten belte? Politiet lider ikke mye av at du kræsjer uten belte, det er det heller du og familien din som gjør. Snakk om å være tøff ;P

Lenke til kommentar

Jeg mener at (så lenge personen er over 18) folk som ikke klarer å tenke opp grunnen til å bruke bilbelte selv, ikke skal tvinges til det. Det blir litt som å lage påbud om hjelm når du sykler, vil vi virkelig ta vare på folk som ikke skjønner sånt selv?

Lenke til kommentar
Fått to i Tønsberg på 2 uker. 1500,- rett i dass.

Bare smiler, er så sarkastisk og subtilt møkkafrekk jeg bare kan jeg.

Så kjører jeg .... UTEN belte!

I D I O T E R ! ! !

6567133[/snapback]

Å nei, stakkars politi. Det er sikkert bare glade for å gi folk som deg bot, fordi du fortjener den. Og hva i all verden er det du tror du oppnår ved å kjøre videre uten belte? Politiet lider ikke mye av at du kræsjer uten belte, det er det heller du og familien din som gjør. Snakk om å være tøff ;P

6577083[/snapback]

Ja i den rosa boblen din så tar du selvfølgelig alt for god fisk, følger aaaaaaaaaaaaaalt til punkt og prikke og kildesorterer Kanda-søpplet etter en tur på lokale burgersjappa. Sikkert herlig å leve sånn. Men JEG syns den regelen her er på trynet, JEG blir irritert, JEG liker ikke eplekjekke politimenn på 25år med moralprekner som skriver bøter med et kvalmt "jegerbbedreenndeg"-glis ... og JA ... JEG blir spydig, sarkastisk osv i sånne situasjoner. Han får bare tåle det, jeg kjører videre - og alle har det bra.

Jeg har fått 2700,- i bot for å selge en Volvo til en "mindreårig" som polismannen sa. Ja jeg fikk faktisk bot for å selge bil til en som er 17. Jeg fikk reist opp på det politikammeret og stelt i stand et hææææhæhælvette innpå det kontoret, og fikk den bota annulert i løpet av 20min. Så NEI - jeg godtar ikke alt de forbanna tullingene har å si. Mange av dem er helt motbydelige! (men det var ikke de som ga meg beltebot, de var ganske allrighte ... men fortsatt var det irritabelt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...