Gå til innhold

Bot for bruk av bilbelte

Bushnell

Anbefalte innlegg

fredrikrb skrev:
Det er vel noen millioner i kostnader til trafikkulykker, og jeg tviler på at du opp gjennom har betalt nok i skatt til å dekke alt dette, samt alt det andre staten gir deg.

6568033[/snapback]

Især hvis man skulle bli uføretrygdet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den dagen beltet redder livet ditt, så betyr nok ikke de 750 kr så mye.

Sitat
Kva med den dagen du kræsjer i lågare fart og dør som følge av å ha blitt slengt i framruta? Når du alternativt kunne hatt bilbelte på og overlevd.
God kammerat av meg døde pga akkurat det der.

Bruk belte folkens.

Endret av Tidus_hmm
Lenke til kommentar
  zeph skrev:
  Spazz skrev:
hvis jeg først skal kræsje med bil, vil jeg heller dø enn å bli grønnsak.

6568005[/snapback]

Ja, for i alle kollisjonar så er du garantert død sjølv om du har belte på deg :roll:

Kva med den dagen du kræsjer i lågare fart og dør som følge av å ha blitt slengt i framruta? Når du alternativt kunne hatt bilbelte på og overlevd.

Kva som skjer når du dør veit eg ikkje, men eg er ikkje villig til å ta sjansen på å overleve ein kollisjon.

6568025[/snapback]

tenk om jeg hadde fått nakkesleng eller noe, så måtte sitte i rullestol å ikke gjøre noe annet enn å tenke "kill me now" inni meg.

uansett var det en personlig mening, jeg har ikke bil engang, er bare 16, men hvis jeg hadde valget mellom å ligge i fred eller å sitte i en stol å se på alt jeg går glipp av resten av livet, ville jeg heller vært død.

Lenke til kommentar

Igjen, alternativet til død er ikkje alltid å sitte i rullestol. Eg har desverre ikkje statistikk på antal personar som blir sittande i rullestol som følge av ei bilulykke, men går ut frå at det er fleire som ikkje kjem i stolen enn dei som blir det.

Lenke til kommentar
  SkyMarshall skrev:
  fredrikrb skrev:
Ja, men de har også bare å nekte deg å kjøre bil. Det er ikke en rettighet, men et privilegium de tillater deg, med visse krav til menneskene som ferdes på veiene.

6568044[/snapback]

Atte hva? :dontgetit:

6568048[/snapback]

Vet ikke helt om det bare var en måte å si «Joda, du sier noe der», eller om jeg forklarte litt dårlig.

Ferdsel med bil foregår på statens premisser, og sånn er det bare. Om de vil unngå at du skal dø i bil på grunn av mulighetene for at du enten skader/dreper noen andre, eller for å minske kostnadene ved en eventuell ulykke, så kan de altså pålegge deg å bruke sikkerhetsbelte, uten at vi egentlig skal klage over det.

Lenke til kommentar
  fredrikrb skrev:
  SkyMarshall skrev:
  fredrikrb skrev:
Ja, men de har også bare å nekte deg å kjøre bil. Det er ikke en rettighet, men et privilegium de tillater deg, med visse krav til menneskene som ferdes på veiene.

6568044[/snapback]

Atte hva? :dontgetit:

6568048[/snapback]

Vet ikke helt om det bare var en måte å si «Joda, du sier noe der», eller om jeg forklarte litt dårlig.

Ferdsel med bil foregår på statens premisser, og sånn er det bare. Om de vil unngå at du skal dø i bil på grunn av mulighetene for at du enten skader/dreper noen andre, eller for å minske kostnadene ved en eventuell ulykke, så kan de altså pålegge deg å bruke sikkerhetsbelte, uten at vi egentlig skal klage over det.

6568066[/snapback]

At du føler det som et privilegie å få kjøre bil, er litt skremmende. Du er klar over hvor mye penger du betaler for å få kjøre den bedritne bilen eller? Uansett, ingenting av dette forklarer på noen måte rasjonelt hvorfor jeg skal lide for et personelig valg om å ikke bruke bilbeltet i en gitt situasjon. Det er, uansett hvordan du vrir og vender på det, ikke skadelig for andre enn meg. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

har vært i bilulykke en gang jeg da. vi var 4 i bilen, 2 på sjukehuset og en som fikk på seg krage på grunn av wiplash, de 3 hadde bilbelte, jeg hadde glemt det men kom helt uten skader... men får all del, jeg var sansynligvis bare heldig.. bruker det vanligvis, men var etter fylla og kjørte hjem(ikke i norge dette)

Lenke til kommentar
  zeph skrev:
Så din familie og vennar vil altså være heilt likegyldige om du omkom i ei bilulykke?

6568081[/snapback]

Hvis den var til meg, så er svaret: (igjen)

Hvorfor skal staten bøtelegge meg for en PERSONELIG ting?

fredrikrb skrev:
SkyMarshall, du står fritt til å ikke kjøre bil, om du ikke ønsker å følge reglene.

6568086[/snapback]

Ja nei du jeg tar bota de to gangene i året den kommer jeg altså.

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
  fredrikrb skrev:
Når man ikke engang utnytter muligheten man har til å klage har man allerede tapt. Kjemp, for faen.

SkyMarshall, kjørte du med eller uten belte og fikk bot?

Siden vi er inne på sikkerhetsbeltebruk: Jeg har aldri forstått hvorfor noen er så i mot sikkerhetsbelte. Om noen skal sitte på med meg når jeg får lappen får de vær så god bruke det jævla beltet. Det er ikke bare deg selv det går utover om du sitter i baksetet på en bil, uten belte.

post-31016-1154009232_thumb.jpg

Den beste holdningskampanjen jeg noen gang har sett i hvert fall.

6567491[/snapback]

Den "reklamen" som går på tv nå er virkelig bra! En av de beste jeg har sett faktisk.

Lenke til kommentar
  SkyMarshall skrev:
@ Den Røde Tsar:

Jo det er jeg som betaler når jeg lappes sammen. (begynn å jobb og lær deg konseptet "skatt")

Nei jeg skader ingen når jeg ikke bruker beltet. (nei, gjør ikke det gitt)

Ja man burde bruke beltet bak, for da gjelder det andre enn deg. (en selvfølge)

Så nei ... ikke enig! Også all denne navnekallingen da .. haha!

TOSK!  :)

@ Neptun_: Nettopp! Men lærer ingenting, blir bare provosert!

6568016[/snapback]

Blir provosert ja... Det forteller litt om deg.

Du er et godt eksempel på en typisk egoist, med holdningen "Hvorfor må jeg tilpasse meg verden, når verden kan tilpasse seg meg"

At du har lyst til å dø når du kræsjer med bilen din får være din sak, men problemet er at du er en sikkerhetsrisiko for de du koliderer meg og.

Skulle vel helst sett at det ble prikk-belasting for ikke bruk av setebelte, slik at vi ble kvitt sånne kverrulanter som deg på veien! :thumbup:

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
  [GDI]Raptor skrev:
  SkyMarshall skrev:
@ Den Røde Tsar:

Jo det er jeg som betaler når jeg lappes sammen. (begynn å jobb og lær deg konseptet "skatt")

Nei jeg skader ingen når jeg ikke bruker beltet. (nei, gjør ikke det gitt)

Ja man burde bruke beltet bak, for da gjelder det andre enn deg. (en selvfølge)

Så nei ... ikke enig! Også all denne navnekallingen da .. haha!

TOSK!  :)

@ Neptun_: Nettopp! Men lærer ingenting, blir bare provosert!

6568016[/snapback]

Blir provosert ja... Det forteller litt om deg.

Du er et godt eksempel på en typisk egoist, med holdningen "Hvorfor må jeg tilpasse meg verden, når verden kan tilpasse seg meg"

At du har lyst til å dø når du kræsjer med bilen din får være din sak, men problemet er at du er en sikkerhetsrisiko for de du koliderer meg og.

Skulle vel helst sett at det ble prikk-belasting for ikke bruk av setebelte, slik at vi ble kvitt sånne kverrulanter som deg på veien! :thumbup:

6568140[/snapback]

Ok, ærlig talt.

Fortell meg EN GANG FOR ALLE hvordan min mangel på bruk av beltet er en risiko for andre trafikkanter ... nå!

:)

Lenke til kommentar
  SkyMarshall skrev:
Ok, ærlig talt.

Fortell meg EN GANG FOR ALLE hvordan min mangel på bruk av beltet er en risiko for andre trafikkanter ... nå!

:)

6568151[/snapback]

Ganske enkel fysikk.... Når bilen stopper risikerer vi at du som et "løst" objekt fortsetter i full fart ut av frontruten, og treffer noen andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...