Gå til innhold

Bot for bruk av bilbelte

Bushnell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fått to i Tønsberg på 2 uker. 1500,- rett i dass.

Bare smiler, er så sarkastisk og subtilt møkkafrekk jeg bare kan jeg.

Så kjører jeg .... UTEN belte!

I D I O T E R ! ! !

6567133[/snapback]

Kjører du uten belte så er det du dom er en idiot...

Det er akkuratt sånne som deg som fortjener boten... :)

6567509[/snapback]

Ja jeg er sikkert den eneste i verden som mener den regelen er rimelig på trynet.

Men takket være idioter som deg, så er den dessverre fortsatt en realitet.

:)

Lenke til kommentar
Raptor,27/07-2006 : 16:08]
Fått to i Tønsberg på 2 uker. 1500,- rett i dass.

Bare smiler, er så sarkastisk og subtilt møkkafrekk jeg bare kan jeg.

Så kjører jeg .... UTEN belte!

I D I O T E R ! ! !

6567133[/snapback]

Kjører du uten belte så er det du dom er en idiot...

Det er akkuratt sånne som deg som fortjener boten... :)

6567509[/snapback]

Ja jeg er sikkert den eneste i verden som mener den regelen er rimelig på trynet.

Men takket være idioter som deg, så er den dessverre fortsatt en realitet.

:)

6567870[/snapback]

Hva er på trynet med å bruke bilbelte da?

Regner med at du har en god forklaring... :yes:

Lenke til kommentar

ja jeg har en jævela god forklaring også skal jeg si deg.

Det er deg SKREMMENDE likegyldig om jeg bruker bilbeltet eller ikke. Det er da mitt problem om jeg fronter med en lyktestolpe og forvandles til 1400 sølete biter når jeg passerer frontruta. Det skal ikke noen andre enn meg plages med. Å få en bot for å kjøre uten belte er meg totalt uforståelig faktisk. Regner med du har hundrevis av råe argumenter for beltebruk også?

Vet ikke om det er noe bedre å rive alt av nakkevirvler til pulver MED belte heller jeg altså.

Lenke til kommentar

Generelt sett er folk som ikke bruker belte i baksetet idioter. "Hvorfor?", spør du kanskje. Vel, hvis en bil kjører i 100 km/h og kræsjer vil du treffe forsetet foran deg med en kraft på mange ganger din egen kroopsvekt. På denne måten vil du med en hvis sannsynlighet ta livet av den foran deg, og det er ufint!

Sitter du i forsetet skader du ingen andre enn deg selv, og er derfor ikke en idiot. Bare utrolig uforsiktig! For belte kan skille mellom liv og død når du kræsjer.

Lenke til kommentar
ja jeg har en jævela god forklaring også skal jeg si deg.

Det er deg SKREMMENDE likegyldig om jeg bruker bilbeltet eller ikke. Det er da mitt problem om jeg fronter med en lyktestolpe og forvandles til 1400 sølete biter når jeg passerer frontruta. Det skal ikke noen andre enn meg plages med. Å få en bot for å kjøre uten belte er meg totalt uforståelig faktisk. Regner med du har hundrevis av råe argumenter for beltebruk også?

Vet ikke om det er noe bedre å rive alt av nakkevirvler til pulver MED belte heller jeg altså.

6567921[/snapback]

Med andre ord driter du i alle som er glad i deg, alle vennene dine og familien din?

Lenke til kommentar
Generelt sett er folk som ikke bruker belte i baksetet idioter. "Hvorfor?", spør du kanskje. Vel, hvis en bil kjører i 100 km/h og kræsjer vil du treffe forsetet foran deg med en kraft på mange ganger din egen kroopsvekt. På denne måten vil du med en hvis sannsynlighet ta livet av den foran deg, og det er ufint!

Sitter du i forsetet skader du ingen andre enn deg selv, og er derfor ikke en idiot. Bare utrolig uforsiktig! For belte kan skille mellom liv og død når du kræsjer.

6567930[/snapback]

Det er et godt poeng, som alle skjønner nytten av. Og gjør (regner jeg med)

Jeg personelig har ikke sitti bak i en bil siden jeg var 17, og da ble jeg tvunget til belte.

@ Neptun: Haha, nei? Men hvorfor skal det bøtelegges?

DET BURDE VÆRE EN INDUVIDUELL AVGJØRELSE!

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Det er forbudt å kjøre utan belte, eg bryr meg circa null om folk nyttar belte eller ei, med mindre eg kjenner dei godt og ikkje vil personen noko vondt.

Folk får synest kva dei vil om loven, eg meiner den er på sin plass og har lite sympati for dei som av grunnar eg ikkje forstår på død og liv må kjøre utan belte og får bot.

Lenke til kommentar

6567939[/snapback]

Det jeg mener er at når du sier at det kun er ditt problem om du kjører deg i hjel er det nesten det samme som å tro at alle problemer løser seg ved å ta selvmord. Hva med de som blir igjen? For all del, hvis dine venner og familie synes det er ok at du kjører uten belte er jo det helt greit. Tanken bak å gi bot for det å kjøre uten bilbelte er jo klinkende klar: Pengene er så fordømt sure å betale slik at du antagelig sjekker om du har på bilbelte de neste gangene du kjører. Om du skulle krasje (noe sansen er svært liten for bla bla bla) har du større sjanse for å overleve. Fint, flott, dine venner og familie får beholde deg, poeng oppnådd.

Lenke til kommentar

6567939[/snapback]

Det jeg mener er at når du sier at det kun er ditt problem om du kjører deg i hjel er det nesten det samme som å tro at alle problemer løser seg ved å ta selvmord. Hva med de som blir igjen? For all del, hvis dine venner og familie synes det er ok at du kjører uten belte er jo det helt greit. Tanken bak å gi bot for det å kjøre uten bilbelte er jo klinkende klar: Pengene er så fordømt sure å betale slik at du antagelig sjekker om du har på bilbelte de neste gangene du kjører. Om du skulle krasje (noe sansen er svært liten for bla bla bla) har du større sjanse for å overleve. Fint, flott, dine venner og familie får beholde deg, poeng oppnådd.

6567984[/snapback]

Ja, men igjen - hvorfor skal det bøtelegges?

Lenke til kommentar

6567930[/snapback]

Det er et godt poeng, som alle skjønner nytten av. Og gjør (regner jeg med)

Jeg personelig har ikke sitti bak i en bil siden jeg var 17, og da ble jeg tvunget til belte.

6567939[/snapback]

Det bøtelegges for at tullinger som deg også skal bruke belte. Som nevnt er du en risiko for andre enn deg selv.

I tillegg til dette kommer bilbeltets evne til å begrense skade i kollisjon. Det er ikke du som betaler når du lappes sammen etter en kollisjon. Dette kommer du sikkert til å tenke at er idiotisk, du må jo få ta dine egne valg og så videre, men mange vil være enige med meg når jeg sier at gjennomsnittsmennesket setter pris på at staten hjelper dem hvis de for eksempel blir maltraktert i en kollisjon.

Lenke til kommentar

6567939[/snapback]

6567984[/snapback]

Ja, men igjen - hvorfor skal det bøtelegges?

6568004[/snapback]

Så man forhåpentligvis lærer av det.. Og fordi Staten tjener på det. ;)

Lenke til kommentar

@ Den Røde Tsar:

Jo det er jeg som betaler når jeg lappes sammen. (begynn å jobb og lær deg konseptet "skatt")

Nei jeg skader ingen når jeg ikke bruker beltet. (nei, gjør ikke det gitt)

Ja man burde bruke beltet bak, for da gjelder det andre enn deg. (en selvfølge)

Så nei ... ikke enig! Også all denne navnekallingen da .. haha!

TOSK! :)

@ Neptun_: Nettopp! Men lærer ingenting, blir bare provosert!

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
hvis jeg først skal kræsje med bil, vil jeg heller dø enn å bli grønnsak.

6568005[/snapback]

Ja, for i alle kollisjonar så er du garantert død sjølv om du har belte på deg :roll:

Kva med den dagen du kræsjer i lågare fart og dør som følge av å ha blitt slengt i framruta? Når du alternativt kunne hatt bilbelte på og overlevd.

Kva som skjer når du dør veit eg ikkje, men eg er ikkje villig til å ta sjansen på å overleve ein kollisjon.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...