smegpot Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Heisann Prøver å lage et script som wrapper vorbiscomment da denne ikke støtter wildcards. Så for å kunne endre flere filer på en gang har jeg skrevet følgende: #!/bin/sh if [ $# -ne 1 ] then echo "Wrong number of arguments" echo "Aborting" exit fi for file in *.ogg; do vorbis_cmd="/usr/local/bin/vorbiscomment -a -t GENRE=$1 \"$file\"" echo $vorbis_cmd $vorbis_cmd done Hvis filnavnet inneholder [space] vil vorbiscomment alltid klage. Det som er litt snodig er at hvis jeg kjører den kommandoen som blir skrevet ut direkte i promptet fungerer det bra. Hva er forskjellen på å kjøre kommandoen fra scriptet og fra promptet? Alle svar mottas med takk. Smeg out... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Endre $1 til "$1" tror jeg skal fungere... Forskjellen er at fra promptet så vil et argument med mellomrom i f,x "hei og hopp.ogg" håndteres som et argument. I et script, så vil dette argumentet skrives ut uten anførselstegn. Og dermed vil det oppleves fra kommandoen i scriptet som tre separate argument. Ved å sette "" rundt variabelnavnet, så vil det fortsatt håndteres som ett argument. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå