Gå til innhold

SE K800i tråden - Spørsmål og erfaringer!


Anbefalte innlegg

Når jeg skal laste ned siste FW til min tlf via SE Updat server funker det ikke. Det funker å instalere det når jeg har lasta den ned men når jeg skal åpne den filen som er instalert kommer det en rar melding. Det kommer: Unntaket unknown software exception(0x80000003) oppstod i programmet på 0x7c901230. Hva er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om den står på 100% så vil jeg nok tro det skal gå bra å ta den ut. Selve flashinga er ferdig.

8132869[/snapback]

Joda.. det gikk bra, etter 50min så ga jeg F... og mobilen lot seg skru på igjen. Så da har jeg FW: R1GB0001 ....

Men når jeg søkte med mobilen på oppdatering så fant den en til?? er denne GB en Beta versjon tro?

Lenke til kommentar
Versjonen som er på oppdateringstjenesten via mobilen er nyere enn den du får via oppdateringsprogrammet til pcen (SEUS)

8134963[/snapback]

Ok det var kjekt å vite.. men kan du si meg hvorfor jeg ikke får lastet den ned? finner ny FW og klikker ja for nedlastning.. ser at jordkloden begynner å snurre (har på 3G og har dekkning der jeg bor) MEN.. så bare kommer det en beskjed at den IKKE kunne lastes ned...

 

Noen som vet noe om dette eller har vært borti det?

 

Ps: Takker Alle for mye bra info om denne mobilen :thumbup:

Lenke til kommentar
Versjonen som er på oppdateringstjenesten via mobilen er nyere enn den du får via oppdateringsprogrammet til pcen (SEUS)

8134963[/snapback]

Ok det var kjekt å vite.. men kan du si meg hvorfor jeg ikke får lastet den ned? finner ny FW og klikker ja for nedlastning.. ser at jordkloden begynner å snurre (har på 3G og har dekkning der jeg bor) MEN.. så bare kommer det en beskjed at den IKKE kunne lastes ned...

 

Noen som vet noe om dette eller har vært borti det?

 

Ps: Takker Alle for mye bra info om denne mobilen :thumbup:

8136640[/snapback]

 

Jeg og en til på forumet her hadde akkuratt samme problem, sikkert mange flere. Jeg skal stikke innom der jeg kjøpte min og høre. Og btw, etter jeg oppdaterte via pcen fikk jeg en del merkelige bugs husker jeg :thumbdown:

Lenke til kommentar
Prøv å endre til en annen datakonto under datakommunikasjon (instillinger) om du får beskjed om at du ikke kan laste ned men finner en nyere firmware via oppdateringstjenesten.

8138070[/snapback]

Vel det gjorde jeg men funket ikke.. men Nå som jeg fikk lastet ned via PC så fungerte det å laste ned fra oppdateringfunksjonen på mobilen. så nå har jeg FW: R1JG001 som jeg tror er den siste.. merket at alt ble raskere etter oppdat. supert :D

Lenke til kommentar
Hvordan slår man av/ på 3G da?

 

EDIT: Jeg trenger også litt hjelp her.

Jeg prøver å overføre filer fra PCen til mobilen, men har litt problemer.

Infrarød gir meg ikke muligheten til å overføre alt jeg vil, Bluetooth tror jeg ikke datamaskinen reagerer på, det skjer hvertfall ikke noe. Og nå har jeg koblet til USB-kabelen, installert programmene, men får ikke overført noe allikevel.

Og når jeg har fjernet SE USB..noe.. fra "Trygg maskinvarefjerning", så står det fortsatt på telefonen at jeg ikke må fjerne USB-kabelen uten å ha avsluttet programmet.

Hva gjør jeg galt? Jeg får følelsen av at jeg ødelegger telefonen når jeg fjerner USB-kabelen.

Og når jeg kobler til USB-kabelen og telefonen i datamaskinen vises ikke telefonen i noen FLyttbar Disk.

HVA gjør jeg galt?

6591599[/snapback]

 

AKkurat hva du gjør galt med henhold til den kabelen aner jeg ikke, men når du bruker bluetooth må du passe på at denne er skrudd på på selve pc'en også. Er ikke alle pc'er som har støtte for dette, da.

Lenke til kommentar
Noen andre her som har problemer med å få logget på Windows Live Messenger (det Djuice tilbudet) på K800i? Har hatt det i en måned nå, men får ikke logget på uansett om jeg bruker min e-mail eller når venner har prøvd. Feilmeldinga jeg får er: "Kommunikasjonsfeil. Forsøk på nytt eller kontroller instillingene." Har forresten Djuice Magnum abonnement og det er 3G her hvis det skulle ha noe å si.

 

Noen som kan hjelpe?

7941698[/snapback]

 

Hei! Tror nok at det kan være noe feil på wap oppsettet ditt. Gjør følgende: Gå til Instillinger - Kommunikasjon - Internett Instillinger - Internett Profiler og så sletter du alle profilene, og så kan du gjøre det samme på datakontoer (finnes under datakommunikasjon). Sjekk også at Foretrukket tjeneste er gprs&gsm (ps&ls) under datakommunikasjon, og send så nye instillinger fra Sony Ericsson - Da tror jeg dette skal være i orden. Send oppsett for både wap og mms du så du får ordnet det også når du har slettet også de instillingene, like greit.

Endret av angellwax
Lenke til kommentar
Ok det var kjekt å vite.. men kan du si meg hvorfor jeg ikke får lastet den ned? finner ny FW og klikker ja for nedlastning.. ser at jordkloden begynner å snurre (har på 3G og har dekkning der jeg bor) MEN.. så bare kommer det en beskjed at den IKKE kunne lastes ned...

 

Noen som vet noe om dette eller har vært borti det?

 

Har samme problem selv, får informasjon at ny oppdatering tilgjengelig (rett under 3MB), prøver å laste ned, men får beskjed at kan ikke laste ned.

 

Sendte en forespørsel til SE (fikk svar etter 10 min, imponerende..), og De sier det er sannsynligvis mobiloperatør som har lagt inn grense på størrelse fil som kan lastes ned..

 

Har sendt en forespørsel til Telenor om De har slike grenser, ikke fått svar enda (Har Ventelo, men bruker Telenors nett).

 

Bruker alle som ikke får lastet ned oppgradering Telenor sitt nett?

Lenke til kommentar

:D Har nettopp blitt den forhåpentlig glade eier av k800i. Og førsteinntrykket er meget bra. Og ser frem til å bli bedre kjent med telefonen og de muligheter som ligger der.

Har likevel et spørsmål. Er det noen mulighet for å få større skrifttyper på SMS mld. Både mottak og send. Det er ikke alle som har like gode øyne etterhvert. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...