Gå til innhold

SE K800i tråden - Spørsmål og erfaringer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk min 2. K800i i dag, etter tyveri og synes jeg opplever noe skurring/spraking i høyttaler, både på min egen og andres stemme. Har ikke tatt så mange telefoner enda, men noen har det jo blitt..

 

Denne går i _retur_ hvis det fortsetter!

7387584[/snapback]

Jeg og sliter med det, veit ikke om det var der før jeg oppdaterte software, men jeg har en anelse om at det kanskje er den som gjør det. Problemet er at det ikke er kommet noen sy sw ettertid.

 

Du kan prøve å bruke den utenfor 3G-området, eller slå av 3G, og se om det blir bedre da.

Lenke til kommentar
Skal selge en k800 med tele2 abb, spørsmålet er dette:

Er telefonen låst slik at den låst til det UNIKE simkortet som kom med telefonen, eller er det kun at du må ha tele2 abb. for å kunne bruke telefonen?

7428527[/snapback]

 

Du må ha tele2 simkort i den låste, altså som du sier tele2 abn. Trenger ikke være din UNIKE simkort.

Endret av tvilling81
Lenke til kommentar

Jeg skal til utlandet til lørdag og vurderer å legge inn noen filmer/tvserier på mobilen, men jeg lurer på et par ting.

 

Jeg bruker ImTOO 3GP Video Converter, men den vil ikke konvertere til 320x240. Får bare error da så må sette den 352x288. Det kan jeg leve med men det hadde vel vært greit å fått det riktig så finnes det noe anna program jeg kan bruke?

 

Åssen bitrate burde jeg sette den på? Og jeg pleier å se filmene med skjermen liggenes. Burde jeg konvertere til en anna oppløsning da?

 

Er det noen spesiel codec jeg burde bruke? Nå bruker jeg h263.

 

Det hadde vært fint å få svar på noen av disse spørsmåla iallefall :)

Lenke til kommentar
Jeg skal til utlandet til lørdag og vurderer å legge inn noen filmer/tvserier på mobilen, men jeg lurer på et par ting.

 

Jeg bruker ImTOO 3GP Video Converter, men den vil ikke konvertere til 320x240. Får bare error da så må sette den 352x288. Det kan jeg leve med men det hadde vel vært greit å fått det riktig så finnes det noe anna program jeg kan bruke?

 

Åssen bitrate burde jeg sette den på? Og jeg pleier å se filmene med skjermen liggenes. Burde jeg konvertere til en anna oppløsning da?

 

Er det noen spesiel codec jeg burde bruke? Nå bruker jeg h263.

 

Det hadde vært fint å få svar på noen av disse spørsmåla iallefall :)

7440856[/snapback]

 

Selv bruker jeg Super til å konvertere filmer til min k800i.

Du kan velge 3gp formatet hvis du ønsker det, men jeg velger å kjøre i mpeg4 format. Da kan jeg spille av filmer på andre enheter som jeg har uten at jeg trenger å konvertere flere ganger.

 

På helaftens spillefilmer bruker jeg følgende:

 

Output; mpeg4

Codec: mpeg4

res: 320x240 @ 384 kbps, 25 fps (på serier, dvs mindre filer kan man godt øke til f.eks 480 kbps uten at filmen hakker)

 

Lyd: 22050 @ 128 kbps, 2 kanals.

 

Med disse innstillingene vil en 700-800 MB film bli ca. 250-300 MB.

 

Det er også mange som har eksperimentert med forskjellige formater og encodere på forumet til esato.

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
Argh! Etter bare en times bruk døde telefonen.

 

- Jeg holdt på å legge inn en datakonto manuellt da telefonen låste seg.

- Jeg tok ut batteriet og satt det inn igjen.

- Da jeg skulle starte den igjen fikk jeg ingen reaksjon. Den var død :(

- Eneste reaksjon jeg får er at IRporten blinker 5-6 blink når jeg forsøker å starte telefonen.

 

Dette må vel være et software problem for telefonen får jo strøm siden IRporten blinker.

 

Noen som har noen forslag?

 

Edit : Alt ordner seg for meg. Sendte telefonen tilbake til Mobilland og de har sendt meg en ny, den skal være hos meg (i Tromsø) i morgen. Gleder meg stort til å få en ny K800i

6577466[/snapback]

 

Akkurat det samme som skjedde med min k800i :no:

 

Jeg gikk til expert der jeg kjøpte den, og de sendte den til reparasjon. Men etter 1 mnd fikk jeg beskjed at de ikke klarte å ordne den, og de sendte meg ny :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...