Gå til innhold

Turtalls problem/start problem Suzuki 90


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurer på om noen kan hjelpe.

 

Jeg har den 90 hk suzuki (2 tkt) 94 modell med diverse problem. :thumbdown:

Det begynte med at motoren fusket på høyt turtall.Det virket ikke som om den fikk nok bensin.

Det hjalp å pumpe på bensinslangen, slik at den fikk mer bensin.

Jeg byttet tank, bensinslange og membransett i bensinpumpen, men etter jeg har gjort dette har det blitt verre. Nå kan motoren gå på tomgang i kun i kort tid før den stopper.

 

Hva kan dette være ?

 

Motoren var for 2 ukersiden (før jeg kjøpte den) på service (kvitt på 4300 kr), hvor bla plugger ble byttet og forgasser blåst rein.

 

Har det noen hensikt å bytte hele bensinpumpen ?

Jeg er ikke så dreven med reprasjoner på båtmotorer, så jeg tar mot tips og råd med stor takk, og hvis det er noen med peiling på båtmotorer i bergensområdet betaler jeg gladelig for at noen kan se på den. :yes:

 

Mail: [email protected]

Endret av bananaboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være veldig mye. Lever motor tilbake til selger. Det er mitt råd.

 

 

Mest sansynlig må motor taes ut for sjekk.

 

Her er noen enkle ting du kan gjøre:

 

Sjekk med en tenningslampe at pluggene tenner på riktig tidspunkt og at ikke tenningspunktet jager frem og tilbake. At det er feil her er bare noe sansynlig, men det er såpass enkelt å sjekke. Da fjerner du i vertfall alle elektriske tennings feilkilder.

 

Kikk også inni motoren om det er overslag på tennplugg kablene. Dette gjør du når det mørkt. Ser du små lyn inni motoren, så må du skifte deler.

 

Fusker den også når du tar motoren opp i driftsturtall uten belastning?

 

Har du åpnet lufteskruen på tanken?

 

Ville ikke skiftet bensinpumpen. Har du byttet membraner og pakninger der, så skal det holde.

Lenke til kommentar

Heisann og takk for svar

 

Nå har jeg fått motoren til å gå igjen. Når jeg skulle montere ny membran på bensinpumpen klarte jeg å rotere det yttereste dekselet slik at pilene på bensinpumpelokket ikke stemte overens med inngang og utgang. Som du sikkert forstår er jeg ny i gamet.

 

Jeg kjøpte ny tank (ikke biltema...), fant en defekt oring i canister bensinfilteret som jeg byttet, og kjørte en forgasserrens på boks inn i innsuget til forgasserene.

Etter dette går motoren som en klokke, jippi :D

 

Ellers kan jeg anbefale Bjordal og Madsen her i Bergen, selv om dem er dyre har dem peiling på båtmotorer og hvilke deler som trengs.

 

Er det noen som har pusset opp en Nordkapp 16" el. lignende, tar imot tips med takk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...