MrLee Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Jeg kom over en Tamron 90mm SP f2,5. er det noen som har noe info om denne? er den ok? så litt for sent at den bare hadde macro forhold 1:2, men sånn går det når man har shottet fisherman hele kvelden/natta og bare sovet 1 time p.g.a. varme Ser ut som en knall portrettlinse dog...men ellers?, edit: det er en model 52E, men utover det vet jeg ikke så mye mer. (sitter på jobb, kan sikkert finne ut mer i kveld..) Endret 27. juli 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Regner med at du mener 90/2,8? Link her. Dette objektivet har 1:1 macro. Optisk og mekanisk sett er den meget bra, og fungerer også glimrende som portrettlinse. Jeg pleier å anbefale dette objektivet til de som vil ha en god portrettlinse og/eller macrolinse. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Regner med at du mener 90/2,8? Det regner ikke jeg med. Her f.eks. er nok den han mener. Har ingen formening om denne, da jeg bruker 90/2,8 selv som forøvrig er et kjempeobjektiv. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 ikke nøyaktig den, men det er nok en variant ja. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 A-ha! Det ser ut som originalen fra åttitallet. Tror den vi har i dag er en videreutvikling av denne. Den gamle var rett og slett knallbra i forhold til sin tid, og er sikkert like bra fremdeles. Den moderne er mer et makro-objektiv, men den er ikke nødvendigvis bedre optisk. Lenke til kommentar
kawak Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Har også hørt mye bra om det glasset. Du finner sikkert en test/brukererfaring et eller annet sted. Google og objektiver er veldig gode venner:) Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 A-ha! Det ser ut som originalen fra åttitallet. 6578651[/snapback] Snakker vi musikk her? Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) 2.8-versjonene har modellbetegnelse 72E, 172E og 272E, og er moderate evolusjoner av originalen, alle disse har 1:1 forstørrelse; fokusbegrensning og digitale linsebelegg har kommet med tiden. Uansett er selv 52E et ettertraktet portrett- og makroobjektiv, sjekk om det er bygget med orginalt feste for ditt kamera eller har Adaptall-feste, da det siste gir MF og eksponering etter kamerahus. Endret 29. juli 2006 av rotekaizer Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 det autofokus jepp, den jager som faen, men jeg skal bruke dem med MF ansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå