E.T Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 INGEN som viser så liten respekt for autoriteter burde bo i dette landet, være det pakistanere eller nordmenn. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Mennene skal ha vært kriminelle norsk-pakistanere. Kan jeg aldri tenke meg 6566480[/snapback] Ozelot anbefaler: økonomi-klasse til det varme hjemland 6567584[/snapback] Ikke faen. De kan teipes fast på vingen. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Ser at mange hyler på lange og harde straffer, vis dagens nivå viser seg å være tilstrekkelig for å holde kriminaliteten nede, er det da noen grunn til å øke straffene ?Erfaringer fra andre land viser at det ikke altid lenen på straffer og mengde kriminalitet er omvendte proporsjonaler. 6570910[/snapback] Hvis du ser på nyhetene ser du at det skjeldent er gode nyheter. Straffene i dag er IKKE høye nok til å holde kriminaliteten nede. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Husker en gang på TG var det en fyr som ble tatt med noen pedobilder på pc-en sin. Vedkommende ville ALDRI igjen få elta noen av kandu sine arrangementer igjen. Straffen til kriminelle utlendinger bør være like alvorlig! 6570849[/snapback] Men hvorfor ikke til innenlendinger? Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Husker en gang på TG var det en fyr som ble tatt med noen pedobilder på pc-en sin. Vedkommende ville ALDRI igjen få elta noen av kandu sine arrangementer igjen. Straffen til kriminelle utlendinger bør være like alvorlig! 6570849[/snapback] Men hvorfor ikke til innenlendinger? 6576379[/snapback] Du ser jo at den er det. Innlendingen som du sier er jo ham som ble tatt. Les litt nøyere neste gang kanskje? eller kanskje bare forstå det du leser. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 INGEN som viser så liten respekt for autoriteter burde bo i dette landet, være det pakistanere eller nordmenn. 6571115[/snapback] vi burde sende dem til afrika? Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 INGEN som viser så liten respekt for autoriteter burde bo i dette landet, være det pakistanere eller nordmenn. 6571115[/snapback] vi burde sende dem til afrika? 6591447[/snapback] Nei la Bush ta seg av dem. Lenke til kommentar
salah Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Trist at så mange innvandrere skal bli kriminelle og ødelegge hverdagen for oss andre som prøver å være gode, ærlige og hyggelige borgere. Har sett at innvandringskriminaliteten i Norge har økt så mye at jeg ikke har mer ord til hva jeg skal si. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Å slå noen er ganske ille, å utøve vold mot noen i det heletatt er ille. Det samfunnet hvor det er greit å dra til noen, jage vekk politiet osv er et samfunn jeg ikke ønsker å leve i. 6566290[/snapback] Og et samfunn hvor man får flere år i fengsel for å slå til en fyr er et samfunn jeg ikke ønsker å leve i. Hvis du ser på nyhetene ser du at det skjeldent er gode nyheter. Straffene i dag er IKKE høye nok til å holde kriminaliteten nede. 6576369[/snapback] straffer holder ikke kriminalitet nede, eller mener du kanskje at USA som har både livstid og dødsstraff, er et fredfult land uten kriminalitet? Da tar du hvertfall feil, faktisk er flere byer i USA regnet som blant de farligeste i verden. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 At det skal være forskjellig straff for å slå ned meg/ deg iforhold til en politimann, er jeg uenig i. Det skal selvfølgelig være strengere straff for å slå ned en politimann enn "mannen i gaten". Politiet representerer staten, så alle overtramp som blir gjort på politiet, er et direkte overgrep på staten. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Jaja, jeg er fremdeles uenig. Ett angrep på staten, enten det er kake eller neve, bryr meg ikke nevneverdig :/ Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Det ligger helt sikkert noe bak politihatet deres, onkel blå kan være jævlige mot ungdommer, og spesielt hvis de er utlendinger. Jaja, det lå masse bak terroristenes sinne mot USA også, det gjør ikke hundretusen sivile til et legitimt mål. Og tror du virkelig at norsk politi er spesielt rasistiske? Eller har det kanskje noe med at innvandrere og utlendinger er ansvarlige for en majoritet av den alvorlige kriminaliteten i landet vårt, som tross alt er mer enn 95% "etnisk norsk"? Jeg ler meg skakk av disse latterlige unskyldningene venstreradikale stadig kommer med for å unskylde kriminalitet blandt visse minoriteter. Og et samfunn hvor man får flere år i fengsel for å slå til en fyr er et samfunn jeg ikke ønsker å leve i. Problemet er at du og mange andre later til å ha sett litt mye på Kung Fu filmer. Ett enkelt slag kan faktisk drepe en frisk person. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Altså, jeg er motstander av vold og alt det der (pasifist, har ikke sloss siden barneskolen), men tror det er litt lettvint å bure dem inne. Det ligger helt sikkert noe bak politihatet deres, onkel blå kan være jævlige mot ungdommer, og spesielt hvis de er utlendinger. 6566359[/snapback] ...blabla... 6566359[/snapback] Det er vel heller det at de vil drive narkohandel i fred. Å prøve å "ta" en politimann er ikke noe normale personer gjør. 6566468[/snapback] Narkohandel ja, "ok"! Hvor står det i artikkelen? 6566517[/snapback] Samma sted som det sto at onkel blå hadde vært jævlig mot ungdomene.... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Å slå noen er ganske ille, å utøve vold mot noen i det heletatt er ille. Det samfunnet hvor det er greit å dra til noen, jage vekk politiet osv er et samfunn jeg ikke ønsker å leve i. 6566290[/snapback] Og et samfunn hvor man får flere år i fengsel for å slå til en fyr er et samfunn jeg ikke ønsker å leve i. 6597318[/snapback] Jeg tror faktisk det er et samfunn jeg kunne tenke meg å leve i. Hadde man burt inne all faenskapen som bare skal ødelegge for andre, så hadde jeg trivdes mye bedre. Det ville også vært utrolig positivt i forhold til integreringen av den store delen av innvandrerne som ikke er tullinger. Det ville vært mye lettere å omgås dem uten å være fordomsfull. Men selve problemstillingen her er ikke om noen får seg en i trynet, men at noen får seg en i trynet uten god grunn og at dette representerer en utvikling der gjenger tar kontroll, har null respekt for samfunnet og jager de som er ansatt for å opprettholde loven og holde ro og orden. Og det er tragisk at så mange her inne ikke evner å se dette... Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Man kunne hvertfall bura inne gjengangskriminelle og folk som begår uprovoserte voldelige handlinger. Et lite antall folk i Oslo er ansvarlige for noe slikt som 30-40% av kriminaliteten (vites ikke sikkert var noe som ble blåst opp på nyhetene for et par år siden). At det ikke er fullstendig uholdbart forstår jeg ikke... det er snakk om folk som ikke har en eller to men titalls alvorlige lovbrudd. Vi MÅ ha strengere straffer for uprovosert og meningsløs vold, og for gjengangere. Og lovene som finnes må brukes, istedet for at vi lar narkogjenger herje fritt. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Å slå noen er ganske ille, å utøve vold mot noen i det heletatt er ille. Det samfunnet hvor det er greit å dra til noen, jage vekk politiet osv er et samfunn jeg ikke ønsker å leve i. 6566290[/snapback] Og et samfunn hvor man får flere år i fengsel for å slå til en fyr er et samfunn jeg ikke ønsker å leve i. Nesten litt synd for deg. Jeg hadde følt meg mye tryggere hvis jeg hadde vist at hvis noen slår meg vil de havne mange år bak fengsel. Jeg tror det iallefall ville satt en stopper for den idiotkulturen med at "en må tåle å få en på trynet". Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Faktum er at hadde en vanlig mann klinka til ti tilfeldige personer er sansyneligheten stor for at minst èn av dem ville alvorlig skadet, lam eller drept. Foruten at et knyttneveslag mot ansiktet kan være fatalt i seg selv, øker risikoen til nesten det dobbelt når de faller tilbake mot bakken. Personlig mener jeg at man ikke blir voldelig av å se mye vold på film og TV, men det kan nesten virke som om det har hatt en sterkt bedøvende effekt på vår evne til å fatte det mulige skadeomfanget. Selv boksere blir jo hjerneskadde og drept, og de bruker myke hansker, er trent opp til å ta slike slag, og danser rundt på mykt kanvas. Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Dette viser bare at den norske loven ikke duger. Den er for soft. Staten burde gi mer penger til politiet slik at de kan være mer synlige og ta de som prøver seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå