Superior Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Du kan jo angripe en politimann for 100 forskjellige grunner?! 6566607[/snapback] En har iallefall en meget god grunn til å la være. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Det står ikke, men du trenger ikke være rakettforsker for å innse at gutta neppe livnærer seg som jordbærselgere. 6566536[/snapback] Hva som indikerer at de selger dop? At de er pakistanere? Ikke rart innvandrere ikke får jobb o.l når nordmenn har slike fordommer. @Superior; Så den eneste grunnen til å slå til en politimann er hvis du selger dop? Unnskyld at jeg ler, men det er dagens dummeste.. 6566572[/snapback] Dagens dummeste er at du forvarer narkohandlere. Jeg gir da faen i om de er pakistanere, men voldelig gjeng på kjøpesenrter = dopsalg. Folk slår faen meg ikke politimenn uten videre! 6566605[/snapback] Har dopselgere begynt å opprette torghandel/frimarked. Første gang jeg har hørt om flokker med dopselgere. Kanskje det er på salg ... Lenke til kommentar
Superior Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Det står ikke, men du trenger ikke være rakettforsker for å innse at gutta neppe livnærer seg som jordbærselgere. 6566536[/snapback] Hva som indikerer at de selger dop? At de er pakistanere? Ikke rart innvandrere ikke får jobb o.l når nordmenn har slike fordommer. @Superior; Så den eneste grunnen til å slå til en politimann er hvis du selger dop? Unnskyld at jeg ler, men det er dagens dummeste.. 6566572[/snapback] Dagens dummeste er at du forvarer narkohandlere. Jeg gir da faen i om de er pakistanere, men voldelig gjeng på kjøpesenrter = dopsalg. Folk slår faen meg ikke politimenn uten videre! 6566605[/snapback] Har dopselgere begynt å opprette torghandel/frimarked. Første gang jeg har hørt om flokker med dopselgere. Kanskje det er på salg ... 6566627[/snapback] Kjøpesentre er iallefall der dopselgere gjør sine salg. Det var vel heller ikke for ingenting at politimannen var der og spanet. Endret 27. juli 2006 av Superior Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Ok, jeg plasserer deg i bunken med brukere som ikke vet en dritt om hva de prater om Lenke til kommentar
Superior Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Ok, jeg plasserer deg i bunken med brukere som ikke vet en dritt om hva de prater om 6566647[/snapback] Javel? Bryr ikke meg noe særlig. Lenke til kommentar
Brokk Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Det står ikke, men du trenger ikke være rakettforsker for å innse at gutta neppe livnærer seg som jordbærselgere. 6566536[/snapback] Hva som indikerer at de selger dop? At de er pakistanere? Ikke rart innvandrere ikke får jobb o.l når nordmenn har slike fordommer. @Superior; Så den eneste grunnen til å slå til en politimann er hvis du selger dop? Unnskyld at jeg ler, men det er dagens dummeste.. 6566572[/snapback] Dagens dummeste er at du forvarer narkohandlere. Jeg gir da faen i om de er pakistanere, men voldelig gjeng på kjøpesenrter = dopsalg. Folk slår faen meg ikke politimenn uten videre! 6566605[/snapback] Har dopselgere begynt å opprette torghandel/frimarked. Første gang jeg har hørt om flokker med dopselgere. Kanskje det er på salg ... 6566627[/snapback] Kjøpesentre er iallefall der dopselgere gjør sine salg. Det var vel heller ikke for ingenting at politimannen var der og spanet. 6566640[/snapback] Å spekulere i om de selger dop eller ikke, er vel ikke så viktig? Mest sannsynlig driver de med noe kriminelt. På min tid hadde dealerene ett kundenettverk og mobil telefonen var et viktig verktøy. Men tidene kan ha forandra seg kansje de går i flokk og selger dop. Jeg synes det er synd at han politimannen måtte løpe fra stedet. Jeg synes også at det er rart av ledelsen og sette kun en politimann der, når de vet at det er et problematisk miljø der. Kansje ikke de prioterer riktig når det gjelder det kriminelle miljøet på Furuset. Edit: Fjernet en feil sitering Endret 27. juli 2006 av Brokk Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 God tid bak lås og slå? Ett slag i trynet er vell ikke det verste som kan skje? 6566160[/snapback] nei, men det er en start på en tendens, som en umulig ønsker i samfunnet. Du tror ikke at seriemordere helt tilfeldig begynner å drepe. Man ser tegn. Angrep på offentlige tjenestemenn er jo en fin indikasjon på hva de kan finne på senere om de slepper unna og lærer at et slag i ansiktet ikke er så ille. Altså, jeg er motstander av vold og alt det der (pasifist, har ikke sloss siden barneskolen), men tror det er litt lettvint å bure dem inne. Det ligger helt sikkert noe bak politihatet deres, onkel blå kan være jævlige mot ungdommer, og spesielt hvis de er utlendinger. 6566359[/snapback] tja, onkel blå har sine sorte får, men det finner du over alt. Det gir ikke hvem som helst rett til å slå dem ned heller. Om en er jævlig med meg, så forsvarer ikke det at jeg slår ned broren hans? Helt klin lik analogi. Det står ikke, men du trenger ikke være rakettforsker for å innse at gutta neppe livnærer seg som jordbærselgere. 6566536[/snapback] Hva som indikerer at de selger dop? At de er pakistanere? Ikke rart innvandrere ikke får jobb o.l når nordmenn har slike fordommer. @Superior; Så den eneste grunnen til å slå til en politimann er hvis du selger dop? Unnskyld at jeg ler, men det er dagens dummeste.. 6566572[/snapback] du presterte fordommer mot politiet, så du er ikke en smule hyklersk nå? Indikasjonen var at de hvert fall ikke hadde noen samfunnsnyttig for seg der. Hvorfor skulle de ellers angripe en offentlig tjenestemann? eller mener du at lovlydige har et slikt behov de og? Du kan jo angripe en politimann for 100 forskjellige grunner?! 6566607[/snapback] gi meg noen grunner. Dette kan bli moro. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 gi meg noen grunner. Dette kan bli moro. 6566843[/snapback] Kan fprsøke å gi deg en grunn: Spaner mener at han ser noe ulovlig(skjellig grunn), forsøker å pågripe, stanse vedkommende. Vedkommende blir stanset av sivilkledd "hvem som helst", reagerer med sinne, kliner til fjolset. Lenke til kommentar
Sannhet Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Du kan jo angripe en politimann for 100 forskjellige grunner?! 6566607[/snapback] Nevn en gyldig grunn til å angripe en politimann. Alle som har et visst kjennskap til Furuset senter vet at kriminelle gjenger av utenlandsk opprinnelse henger der, og at de foregår knarksalg der. Jeg synes det er på tide at de rette instanser foretar en oppryddingsaksjon. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 gi meg noen grunner. Dette kan bli moro. 6566843[/snapback] Kan fprsøke å gi deg en grunn: Spaner mener at han ser noe ulovlig(skjellig grunn), forsøker å pågripe, stanse vedkommende. Vedkommende blir stanset av sivilkledd "hvem som helst", reagerer med sinne, kliner til fjolset. 6567005[/snapback] det er en begrunnet grunn. Det er en irrasjonell handling som langt på vei overstiger det en selv ble utsatt for og således er straffbar Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 gi meg noen grunner. Dette kan bli moro. 6566843[/snapback] Kan fprsøke å gi deg en grunn: Spaner mener at han ser noe ulovlig(skjellig grunn), forsøker å pågripe, stanse vedkommende. Vedkommende blir stanset av sivilkledd "hvem som helst", reagerer med sinne, kliner til fjolset. 6567005[/snapback] det er en begrunnet grunn. Det er en irrasjonell handling som langt på vei overstiger det en selv ble utsatt for og således er straffbar 6567034[/snapback] Det kommer vel an på hvordan man oppfatter personen som griper tak i en. Begrunnelsen har ikke spaneren tid til å opplyse om, han forsøker å holde fast en person. Hvordan ville du reagert? La oss i tillegg si at spaneren så litt "sliten" ut, ønsket å gli best mulig inn i miljøet. Da ville du reagert med?? Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 nei, men det er en start på en tendens, som en umulig ønsker i samfunnet. Du tror ikke at seriemordere helt tilfeldig begynner å drepe. Man ser tegn.Angrep på offentlige tjenestemenn er jo en fin indikasjon på hva de kan finne på senere om de slepper unna og lærer at et slag i ansiktet ikke er så ille. Jeg mener ikke at de ikke skal få noen straff, men det er måte på hvor lenge de skal sitte inne for noe slikt. Jeg tror det viktigeste er at de får bra oppfølging når de kommer utav fengsel, har ikke troen på at lang tid bak lås og slå minsker gjentakelsesfaren. At det skal være forskjellig straff for å slå ned meg/ deg iforhold til en politimann, er jeg uenig i. tja, onkel blå har sine sorte får, men det finner du over alt. Det gir ikke hvem som helst rett til å slå dem ned heller. Om en er jævlig med meg, så forsvarer ikke det at jeg slår ned broren hans? Helt klin lik analogi. Ja, det er lik analogi. Men jeg mener ikke at han hadde rett til å slå ned politimannen, bare sa at det sannsynglivis ligger noe bak hatet. du presterte fordommer mot politiet, så du er ikke en smule hyklersk nå?Indikasjonen var at de hvert fall ikke hadde noen samfunnsnyttig for seg der. Hvorfor skulle de ellers angripe en offentlig tjenestemann? eller mener du at lovlydige har et slikt behov de og? Alle har fordommer, jeg og. Kall meg hykler, men jeg er fullt klar over mine. Fordommene mine mot politi er at de er assholes, basert utelukkende på negative opplevelser som ung. Har selv hatt lyst til slå ned politi, men jeg er såpass klar over hvor dumt det er, at jeg aldri har vært i nærheten av å gjøre det. Jeg tror uansett at det blir feil å spekulere i dopsalg o.l. Har kjøpt min andel dop i livet, og har enda tilgode å se/ høre noen pushe i gjeng utenfor ett kjøpesenter. gi meg noen grunner. Dette kan bli moro Hvis du seriøst mener at dopsalg er den eneste grunnen til å angripe en tjenestemann, kan jeg godt grave opp noen linker der folk har gjort pga noe annet.. Nevn en gyldig grunn til å angripe en politimann. Jeg snakker ikke gyldig grunn, jeg sier bare at det ikke automatisk er dopsalg fordi de slår til politimann. Kansje det er det, for all del. Men å automatisk konkludere med det, syntes jeg er feil, før vi vet noe sikkert. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Hvis du seriøst mener at dopsalg er den eneste grunnen til å angripe en tjenestemann, foreslår at du leser det jeg skrev en gang til Indikasjonen var at de hvert fall ikke hadde noen samfunnsnyttig for seg der. Hvorfor skulle de ellers angripe en offentlig tjenestemann? eller mener du at lovlydige har et slikt behov de og? forskjell mellom å antyde dopsalg og noe lite samfunnsnyttig. Tviler på at politiet tar alle og en hver uten grunn Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Kansje de solgte dop, kansje de fikk unødvendig pes av en politimann og ikke fant seg i det, kansje de ranet folk eller delte ut flyers for Al Qaida og ikke fikk lov. Jeg syntes det er lite vits i spekulere i hva som utløste det uansett, men at noen kan angripe tjenestemenn uten å ha gjort noe kriminellt tviler jeg ikke på. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Kansje de solgte dop, kansje de fikk unødvendig pes av en politimann og ikke fant seg i det, kansje de ranet folk eller delte ut flyers for Al Qaida og ikke fikk lov. Jeg syntes det er lite vits i spekulere i hva som utløste det uansett, men at noen kan angripe tjenestemenn uten å ha gjort noe kriminellt tviler jeg ikke på. 6567165[/snapback] Helt korrekt, det er ikke noen vits i å spekulere i hva som utløste voldshandlingen. Det vi må ta fatt i er at folk må lære seg at uansett hvor provosert en blir så har en ingen rett til å utøve vold ovenfor andre. Den eneste grunnen som legitimerer vold er selvforsvar. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Mennene skal ha vært kriminelle norsk-pakistanere. Kan jeg aldri tenke meg 6566480[/snapback] Ozelot anbefaler: økonomi-klasse til det varme hjemland Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124581 Politimann måtte løpe for livet fra rasende gjeng Den sivilkledde politimannen ble slått i ansiktet og bedt om å komme seg vekk fra Furuset senter. --------------- Når ordensmakten må flykte da er det vel på tide med "dialog" eller? Er det slik at Oslo begynner å bli som Malmø eller forstedene i Paris? Hvor går vi hen i dette multikulturelle paradiset som godhetsindustrien prakker på oss? Er det et slikt samfunn vi vil ha? Hva mener dere? 6566071[/snapback] Dette må slåes knallhardt ned på og ikke denne form for straff eller rettere sagt mangel på straff som fins i dag. Hvis man får fatt i den/de skyldige for en kriminell ugjerning og beviser er soleklare MÅ det strengere straffer til. Og det med straffer uten prøveløslatelser eller permisjoner. For utenlandske lovbrytere bør de sone harde straffer for deretter og bli utvist for all fremtid. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Husker en gang på TG var det en fyr som ble tatt med noen pedobilder på pc-en sin. Vedkommende ville ALDRI igjen få elta noen av kandu sine arrangementer igjen. Straffen til kriminelle utlendinger bør være like alvorlig! Lenke til kommentar
Laffo Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Ser at mange hyler på lange og harde straffer, vis dagens nivå viser seg å være tilstrekkelig for å holde kriminaliteten nede, er det da noen grunn til å øke straffene ? Erfaringer fra andre land viser at det ikke altid lenen på straffer og mengde kriminalitet er omvendte proporsjonaler. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Erfaringer fra andre land viser at det ikke altid lenen på straffer og mengde kriminalitet er omvendte proporsjonaler. 6570910[/snapback] Formuler deg bedre, og gi meg ett eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå