Ikhana Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Hei. Jeg har en diskett med sletteprogrammet killdisk, og jeg skal liksom slette alt og "starte på nytt", pga mye virus og for mye bull på datan. Problemet er at når jeg setter disketten inni og starter maskinen på nytt, så vil den ikke starte. Jeg bare ender opp i Windows med en gang ved oppstart. Hvordan skal jeg komme meg inn på DOS slik at jeg kan skrive killdisk.exe osv? Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Du må kanskje inni biosen og sette at pcen skal starte fra diskett. Hvorfor bruker du ikke bare windows cd-en til å formatere og reinstallere? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Du må lage en bootbar floppy. En måte å gjøre det på i XP er å formatere floppyen fra Utforskjer, og hake av for valget om MS-DOS oppstart disk. En annen mulighet er UBCD, da booter du fra CD. http://www.ultimatebootcd.com/ Endret 27. juli 2006 av hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå