Gå til innhold

Tråden for Samsung X820


Anbefalte innlegg

Til Du / Dere,som har bestilt tlf fra Frankrike og pixmania....

Er det normalt at telefonene da kommer med mulighet for Norsk spraak.

Og hva med sms skriving og Norsk.....

Noen som vet.

6812891[/snapback]

Hadde du kikket på en av postene over så hadde du sett at det er mulig.

Du kan velge inntastings språk til norsk, og menyspråk.

Eneste ulempen jeg kan komme på med å bestille derfra er fransk manual, samt du må betale momsen til dhl sjåføren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg holdt på å skaffe meg denne telefonen idag, men den ble fort veldig uaktuell når det viste seg at det var heller vanskelig å overføre kontaktlista uten å sende en og en via blåtann eller å kopiere til simkortet (noe som da blir litt dumt med flere nummer pr kontakt)

6820577[/snapback]

Du er litt kresen på mobiler eller?

Sammenlignet X820 med batteriet til min gamle Nokia 3330.

Batteriet veier mer en telefonen. Det er ca 9mm tykt....

post-17241-1157661195_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg hadde kanskje brukt telefonen i 2-3-4 uker, og da er det litt kjedelig å måtte knote med godt over hundre kontakter bare for den stunden..

6822477[/snapback]

Støtter ikke denne telefonen sync da?

Min gamle Samsung SGH-E730 støtta iallefall dette, og da var det bare å synce alle kontaktene til Windows adresse boka og så synce de over på den nye telefonen min. fikk med alle numrene, til og med de med flere numre, epost, osv..

Lenke til kommentar
Har nå lekt rundt med X820 en dag og er strålende fornøyd med den så langt. Kjempe skjerm, taster og flott meny og selvsagt designen  :D  Men det er en ting jeg ikke klarer å finne ut av, og det er hvor Opera Mini legger seg. Jeg har sett over alt, men finner den ikke. Vet noen hvor den blir lagt?

6825199[/snapback]

 

Har D-820 selv, og der legger den seg under

Applikasjoner > Java

Lenke til kommentar

Det ble x820 på meg og. Fikk den i dag tidlig, rett før jeg reiste bort. Sitter nå på et hotel og brukermanualen ligger hjemme. Kommer ikke hjem før Fredag, så med en gang 2 spørsmål.

 

Mitt display lyser hele tiden under lading. Hvorfor?

 

I hvilestilling/stand by, så er skjermen helt "død"?

Forsåvidt helt greit for meg.

Når det så kommer et anrop, er det normalt.

Så etter 15 sek som er innstilt, blir den helt "død" igjen.

Hvordan får jeg den til å vise at det har vært et tapt anrop, eventuelt en sms?

 

Sikkert en enkel forklaring, men jeg er uten manual.....

Lenke til kommentar
Da var min X820 kommet i hus. Ble sendt på mandag, jeg fikk den tidlig på onsdag.

Liker den bare mer og mer.

Ubesvart anrop og sms er lett og se, kommer opp et vindu som tar nesten halve skjermen.

6773579[/snapback]

Da misforsto jeg altså dette?

Jeg mente at den "døde" skjermen gir en melding som sier at det har vært et anrop for 10 eller 30 min siden f eks.....

Må ikke trykke på den for å se det....

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt anledning til å leke litt halvannet døgn.

Men ærlig talt.

Vet egentlig ikke hvor fornøyd jeg kommer til å bli med denne.

Masse er bra, men....Lurer litt på om det har gått litt langt med å få den så tynn som mulig.

 

Utseendemessig er den jo egentlig ikke så liten. Den er bare veldig flat.

Batteriet ble utrolig fort tappet synes jeg.

Skjermen lyser under lading. Gjør den det hos flere? Er det en bugs?...Eller er det bare meg, som fortsatt sitter her uten brukermanual.

Men det som irriterer meg personlig mest. Er at det ikke er mulig å se at det har vært et anrop, eller kommet en sms, når den står i stand by.

 

Erfaringer fra andre ønskes gjerne.

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

Skjermen lyser hele tiden når telefonen er til lading hos meg og jeg synes det er litt irriterende når jeg lader den om natten. Skjermen går i dvale etter 15 sek men dette kan justere opp til 10 min under innstllinger>lysinnstillinger>bakgrunnslys. Men jeg er enig i at det burde være noe som varsler et ubesvart anrop eller melding men de har vel valgt det bort for å øke den lille batteritiden som er. Jeg synes batteriet tappes litt for fort, særlig når jeg har på Bluetooth, men det er ingen stor problem for meg at den må lades ofte. I tillegg opplever jeg at lyden av og til blir forvrengt slik at det høres ut som man er under vann. Dette kan kanskje skyldes gamle murbygninger eller T-banetunneler, men vet ikke. Opplever dere andre dette?

Lenke til kommentar

Har lest på en utenlandsk forumside, at andre også har lys under lading. Så da er det vel så da.

Der ble det også spekulert i om dette var en enkel måte å få batteriet ladet saktere, for ytterligere å optimalisere den dårlige batterilevetiden.

Høres noe uprofesjonelt ut, spør du meg.

Dette er også den første mobil jeg har, som oppfører seg sånn.

Kanskje jeg kan leve med dette.

Men at det ikke gis et lite varsel om sms, eller tapt anrop, fra stand by posisjon. Det vet jeg ikkke om jeg kan leve med.

Store deler av dagen, står min mobil, i en hylle på et kontor jeg ikke oppholder meg hele tiden og da er det enkelt bare å kaste et blikk, for å se, om "noe har skjedd".

 

Har forresten Samsung en mailadresse hvor man kan spørre om slike ting? Et kort søk har jeg gjort, uten resultat.

 

Henvender meg altså en gang til til forumbrukere med denne telefonen her, for å høre om eventuelle tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...