Gå til innhold

Hva er for varmt på en AMD 4000+?

Anbefalte innlegg

Jeg har klokket min AMD "San Diego" 4000+ til 2700MHz, altså 300MHz over stock.

Jeg lurer på ved hvilken temperatur det begynner å bli farlig for cpu'en? Har enda ikke passert 50 grader C ifølge Everest sin sensor, men så har jeg ikke gamet særlig lang tid heller etter jeg klokket opp.

Bruker boxed kjøleren og har satt volten på cpu til 1,5 i bios.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer jo litt ann på om 50 grader er idle eller load temp., men når du begynner å sprette opp mot enn 75 grader på load så bør du vurdere bedre kjøling eller klokke litt ned :)

Nå husker jeg ikke i farten hva det står i biosen min om på hvilken tempratur den maskinen vil slå seg av automatisk, er det 85?.

Lenke til kommentar
Kommer jo litt ann på om 50 grader er idle eller load temp., men når du begynner å sprette opp mot enn 75 grader på load så bør du vurdere bedre kjøling eller klokke litt ned :)

Nå husker jeg ikke i farten hva det står i biosen min om på hvilken tempratur den maskinen vil slå seg av automatisk, er det 85?.

6566014[/snapback]

Takk for svar :)

Ser ut som den legger seg rundt 41 grader idle. Har ikke sett skikkelig paa load enda. Har bestilt ny kjøler og regner med den blir litt lavere naar den er montert :)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Kjører samme cpu på 2.81ghz,og ligger da på ca 42 idle og rundt 56 på load. Det med en Zalman cnps9500 kjøler. Fin cpu å klokke forresten,hvis du har god ram. :)

Hadde min på 2.97 ghz (270x11) men da var det svært lite som var stabilt.(hvis noe)

Lenke til kommentar

Takk for svar igjen! Jeg håper å klare 2.8GHz jeg også :cool: Har Corsair 3500LL PRO så jeg prøver å sette volten på dette til 2,9 og timings til 2-3-2-6. FSB vil jeg ha på 234MHz.

Dette gir meg altså 2808MHz og da skal jeg ikke plage CPU'en mer :innocent:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er ikke helt sikker på hva som er maks på AMD, men vil nok tro at det er oppunder 75 grader, som generellt er den øvre grensen for de aller fleste CPUer.

Er nok uansett ikke såp godt for CPUen om du kommer over 65 grader Load, hva om det kommer en varm sommerdag, og du når 30 grader på rommet? da vil nok den tempen overstige 70 grader

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...