GeirGrusom Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Dotfuscator Community Edition følger med Visual Studio. (.NET Obfuscator) krypterer .exe filene, for å hindre noen i å reverse engineere. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Men ikke Express Edition'ene? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Obfuscation krypterer vel ikke koden, men endrer navn fra f.eks. MyObject.MyFunction(var) til a.a(b), noe som gjør at koden blir vanskeligere å skjønne noe av. Det er fortsatt ikke helt sikkert da. Det du kan gjøre er å kryptere programmet, men slike programmer koster en del penger såvidt jeg vet Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Denne artikkelen er nok relevant til denne nye vendingen tråden min har tatt: http://itpro.no/art/9383.html Følger ikke DCE med Express-versjonene av VS? Degeim Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms227313.aspx Den krypterer stringer også, men det står PRO foran, så kanskje det ikke funker i gratisversjonen. Husker jeg lastet ned Texture Maker, og skulle prøve å .... leke med det, men så var alt kryptert, så da ga jeg opp ganske raskt :S Lenke til kommentar
operaman Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Dotfuscator Community Edition følger med Visual Studio.(.NET Obfuscator) krypterer .exe filene, for å hindre noen i å reverse engineere. 6682003[/snapback] Ikke vær for sikker, litt søking så finner du lett en MSIL dekompilator som jobber rundt slik kryptering rimelig enkelt (Sier de.) Uansett, så står det spesifikt i sikkerhets guiden til MS at man aldri skal hardkode et passord. EDIT: Søkte litt og fant en dekompilator som hevder å gjøre det har noen testet den mot Dotfuscator Community Editions kryptering? Endret 23. august 2006 av operaman Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Det er jo sant, det er ikke sikkert uansett hva du gjør hvis det står i exe fila på en eller annen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå