Pekanorth Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Jeg står og tenker på å kjøpe meg et 7950GX2-kort, men til min store fortvilelse så står det skjeldent notert støy i dB på alt utenom vifter selv. Lurte på hvordan støynivået er på 7950GX2 sin orginale kjøler. I tillegg lurte jeg på om det finnes noen luft-alternativer som kanskje er mer støysvake enn orginalen i så fall. Eneste jeg har funnet er en vannkjøling som selges på en tysk nettbutikk, men gidder ikke sette opp et vannkjølings-system på denne PC. Så og si alle GPU-kjølere ligger på 3,0-3,2cm høyde og da blir det litt vanskelig å kaste det i en dobbeltdekker. I tillegg vil jo bare det "underste" korte bare blåse all varmen over på det "øverste" så blir bare å forflytte varmen fra et kort til et annet isåfall. Så løsningen må bli kjøleribber med en 120mm vifte som blåser direkte på skjermkorta om det ikke finnes kjølere som blåser ut på siden av kortet slik den orginale gjør. Kan det hjelpe på støyen å ha en 120mm blåsende direkte på skjermkorta for å senke hastigheten på kjøle-viftene? Eller er ikke viftene tempratur-styrt? Altså de har bare en hastighet de kjører på. På forhånd takk for innspill og hjelp. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Du trenger jo ikke og tenke på støy når kortet er konge! har det ikke men vet godt at det erkonge Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Du trenger jo ikke og tenke på støy når kortet er konge!har det ikke men vet godt at det erkonge 6565713[/snapback] Er litt kresen på lyd og hjelper ikke at kortet er konge om det bråker som et jetfly. Vil høre lyden selv om skjermen ser bra ut vettu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå