Gå til innhold

CPU- og RAM-upgrade

Anbefalte innlegg

Da skolen snart starter og første utbetaling er såpass at jeg kan skjemme meg litt bort. Jeg skal ha ny cpu og mer minne. Nå har jeg lest endel i disse forum, og mange av dere snakker om Conroe.

Nå har jo jeg Hk på Socket 939. Cpu er 3700+.Kommer AMD med noe ekvivalent til Conroe?

Jeg trenger også mer minne. Sitter nå på disse. Bør jeg discarde disse og kjøpe noe annet? Eller bare kjøpe 2gb til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Conroe er tingen akkurat nå, men jeg ville heller vente til bios og hovedkort har fått modnet seg litt. Sett av litt penger nå, og vent til oktober ellerno. Om du skal ha conroe, så , må du også ha ddr2. Personlig så ville jeg venta enda lengre med å oppgradere den pcen du har. Har du behov for mer, eller er det bare å svi av penger du har lyst til? Hvilket skjermkort har du? Hvor mye lagringsplass? har du stor nok skjerm synes du?

Lenke til kommentar

Det var ikke spørsmålet :D

Jeg klarer meg helt fint og kjører nye spill uten problemer. Pc-mark scorer også greit.

Jeg bare streber for å ha det bedre :D

Spørsmål: Kan jeg få Conroe på det hk jeg har?

Lenke til kommentar

Nei, du kan ikke få Conroe på ditt HK. Du har et AMD 939 HK. Conroe er for Intel 775, og man kan ikke engang bare sette inn et Conroe på et hvilket som helst 775 HK, fordi BIOS må støtte Conroe, og det gjør bare nyere chipsett.

Som jeg foreslo tidligere: det beste for deg (og det klart enkleste) er å skaffe en X2-CPU for socket 939. Da takler du alle spill og programmer som finnes, og multitasking vil heller ikke være noe problem. Blant annet så kjører maskinen mye lettere når f.eks. antivirus-programmet ditt jobber med tunge oppgaver (i bakgrunnen).

Lenke til kommentar
Sorry. Fikset nå.

6565895[/snapback]

Du må i tillegg til å aktivere visning av handlevogn som du nå har gjort, gi fra deg denne linken:https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=31757

Den står rett over alle varene dine.

Rett link

ville enten gått for en 939 x2 prosessor eller ventet på quad

Endret av norpreacher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...