Papaja Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Har alltid hatt Siemens og liker menyene og funksjonalitet til kalenderen deres mm. best. Ser etter ny tlf nå og har ingen erfaring med Samsung. Gir Samsung deg muligheten til å oppgradere programvaren selv? Fint om jeg kan få litt innspill - gjerne fra noen som har brukt både Siemens (ikke BenQ-Siemens) og Samsung en del om hvordan programvaren til Samsung er. Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Ingen som har testet begge deler? Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Jeg har hatt begge både Samsung (E700) og Siemens (M65) og kan si at ingen av dem virker nå. Siemens har dårlig og kjedelig menysystem, etter min mening vel og merke, og Samsung har veldig gode menyer. Liker også å skrive meldinger på Samsung bedre kontra Siemens, til tross for at den har dårlig T9 modus. Min Siemens hadde i hvert fall veldig mange bugs. Ville gått for Samsung hadde jeg vært deg. Edit: Samsung sin programvare er veldig "lukket". Det er ikke mye du kan gjøre med den, tror ikke man kan oppdatere programvare selv. Tror ikke det er nødvendig likevel, veldig lite bugs. Endret 27. juli 2006 av Midi Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Jeg har hatt en del siemens telefoner og har nå en samsung d600. Har hatt desidert minst problemer med sistnevnte. Samsung er generelt meget gode på kvalitet, stabile telefoner rett og slett. Men det finnes elementer som f.eks laber mp3 spiller som ikke kan kjøres i bakgrunnen og flere "selvfølgeligheter" som jeg hadde forventet av min d600. Har hatt en del problemer med sending og mottak av visittkort. D600 har merket på esken: "The power of business", noe som er en sterk overdrivelse. Det er ikke en business telefon bare fordi den har blåtann, som samsung tror. Når telefonen er i standby ser den stilig ut, men i bruk synes jeg den ser noe useriøs ut. Jeg ville mye heller bli sett med en "kjedelig" siemens telefon enn samsung telefon med lyd og lys om hverandre Etter å ha vendt meg til å skrive meldinger på d600 mener jeg at det ikke er så forferdelig som mange vil ha det til. Riktignok er det feil som manglende stor bokstav etter punkum, samt at T9 funksjonen skrus av _hver_ gang man skifter felt i kalenderen, f.eks fra tittelen på plan til beskrivelse av plan. Da må man holde inne *-tasten for å aktivere T9. Det er vanvittig irriterende. --- Dette ble et litt rotete innlegg, kan prøve igjen over helga når jeg er litt mer våken Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Har også hatt begge merker, selv om jeg er fanatisk siemens tilhenger. Samsung synes jeg har et rotete menysystem med ikke alltid like logiske plassering av funksjoner. De er også veldig strippet for funksjoner. Noen av kamskjellmodellene, kanskje alle?, bruker selve batteriet som bakdeksel. Dette festes med en spinkelt feste oppe på batteriet som som forventet knakk etter kort tid. Ser jo litt teit ut med ny telefon som har teipet fast batteri. Kamera og skjerm er veldig bra, og designmessig ikke så verst men det er jo en smakssak. Det jeg har savnet mest på Samsungmobilene er ir og bluetooth som stort sett bare toppmodellene har. Minnekort savnes også på de billigere modellene. På grunn av den gode skjermen så har de modellene jeg har vært borti slukt batteri, så daglige oppladninger har vært normalt. Siemens kjører sitt eget sms-system som også er smak og behag, men noen av alternativene (mellomrom, stor bokstav, bla i t9 alternativer osv) ligger på andre knapper enn hos for eksempel nokia. Siemens har hatt endel modeller som har hatt og har en del ulogiske mangler, for eksempel mangler de fleste (alle?) telefonene blits og ikke alle mediaspillerne støtter mp3. Telefoner som skal være ekstra sikret, som m og me serien har flere utette gummideksler rundtom som gjør dem langt fra vannbeskyttet. siemens har også holdt seg til 1,3 mp kameraene og de krever mye lys for å gi brukbare bilder. Det beste med siemens synes jeg er at de er ekstremt funksjonsrike (stappfulle av programmer som værvarsling, cocktailoppskrifter, bilderedigeringsprogram osv), har mulighet for å ta egne oppdateringer, har stor skjerm og veldig bra batterikapasitet. Siemens var i sin tid først ute med å bryte 400 timer standbygrensen med sin s25 (tror jeg den het) og de var først ute med fargeskjerm på sin s10, selv om kvaliteten var så som så. Det har også vært noen merkelige feil på endel modeller, bl.a har tele2 problemer med enkelte sim-kort som ikke fungerer på siemensmobiler og enkelte modeller blandt annet m75 er mange levert med defekt minnekort. Jeg synes også at filbehandleren som ligger innebygd i telefoner er veldig bra og gjør at jeg får flyttet på filer slik jeg vil ha det. Elsker også muligheten til å gruppere oppføringer på en veldig bra måte, og kalender og alarmklokken er også suveren. Utseendet kan diskuteres, jeg liker det mens mange hater det. Det som etterhvert blir irriterende på siemens mobilerne er at de har svak hardwarekraft noe som er dokumentert i flere benchmarks. Det gjør at telefonene sliter med å kjøre 3d grafikk og rask bevegelse (blir mye hakking). Spilling av filmer blir også hakkete, så glem å fylle opp telefonen med simpsons episoder. Lenke til kommentar
Burns Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Har Også både siemens og samsung. Og jeg har nå fått meg en el71 fra siemens. Dette er en skikkelig liten sexy sak. Virker som om de har fått til ett noenlunde stabilt sw på denne telefonen. Har brukt min en uke, og den har ikke gjort noe feil av seg. Og jeg bruker telefonen mye. Har egentlig vært veldig fornøyd med samsung. Men nå anger jeg ikke ett sekund på at jeg kjøpte siemens. Denne har faktisk en ganske så bra innebygd blits (led-lampe). Og den hjelper faktisk ganske bra i mørket. Så jeg trur jeg ville gått for siemens. Utifra mine erfaringer i hvertfall Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Noen av kamskjellmodellene, kanskje alle?, bruker selve batteriet som bakdeksel. Dette festes med en spinkelt feste oppe på batteriet som som forventet knakk etter kort tid. Er slik på D600 og de fleste andre. Jeg synes det fungerer bedre enn et spinkelt, og ofte, knirkende plastdeksel som f.eks på Nokia 6233. På grunn av den gode skjermen så har de modellene jeg har vært borti slukt batteri, så daglige oppladninger har vært normalt. Ladet min telefon natt til fredag. Har vært på hyttetur med dårlig dekning, hørt ca 15 min på mp3, sendt ca 5 sms, snakket ca 15 min. Batterimåleren er på 2/3. Siemens kjører sitt eget sms-system som også er smak og behag, men noen av alternativene (mellomrom, stor bokstav, bla i t9 alternativer osv) ligger på andre knapper enn hos for eksempel nokia. De aller fleste produsenter har egne sms-systemer, forskjellige varianter av T9, iTap eller eZi (LG) Det beste med siemens synes jeg er at de er ekstremt funksjonsrike (stappfulle av programmer som værvarsling, cocktailoppskrifter, bilderedigeringsprogram osv), har mulighet for å ta egne oppdateringer, har stor skjerm og veldig bra batterikapasitet. Jepp, siemens er geniale her Noe av grunnen til at jeg bruker lengre tid på å gå lei av siemens telefoner enn andre merker. Siemens var i sin tid først ute med å bryte 400 timer standbygrensen med sin s25 (tror jeg den het) og de var først ute med fargeskjerm på sin s10, selv om kvaliteten var så som så. De har vært først ute med det meste av når det gjelder mobilteknologi. Hvis molna leser dette, kan han utdype dette videre ...kalender og alarmklokken er også suveren. Dette er dessverre forverret i de nyeste modellene til min, og mange andres store skuffelse. Dette er det ene punktet som gjør at jeg ikke har kjøpt siemens i det siste. De nyeste telefonene til (BenQ-) Siemens, SXG75, S88(bare benq) , EF81 osv har en meget laber kalender og en alarmklokke som lever i skyggen av de fra 65/75 serien med sine fantastiske kalendere og andre nyttefunksjoner. Adresseboken holder heldigvis mål, enn så lenge. Jeg savner de gode gamle siemens telefonene. Hadde de relansert S65 med skarpere skjerm, mp3 og bedre kamera hadde jeg ikke nølt 5 min å bestille den. I februar/mars 2007 vil vi se de første telefonene som er utviklet av BenQ-Siemens, noe som kan bli svært spennede. Jeg er godt fornøyd med min D600, men føler likevel den er moden for utskifting etter 7 mnd. Jeg kommer heller ikke til å kjøpe Samsung på noen år vil jeg tro. Slik det ser ut nå, er Sony Ericsson M600 neste kjøp, evt vente til februar/mars og ser om det kommer noen godbiter fra BQS Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Jeg har hatt 3 siemens telefoner som alle har vært utrolig dårlige. Skal sies at den siste av dem egentlig var en Bosch ("Siemens" St60). Skikkelig skrottlf. Har hatt en samsung som fungerte særdeles bra, veldig enkel modell riktignok, lite som kan bli ødelagt i den Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Jeg synest menyene til Samsung og Siemens er gode begge to. Uansett må en vende seg til nye menyer når en kjøper en ny telefon, for ingen har helt like systemer, men jeg synest det meste fungerer greit. (Motorola og LG er kanskje i en egen klasse, med mer rotete menyer, men det er nok en vanesak.) Ellers så synest jeg Samsung sine menyer ser finere og mer spennende ut, uten at det har så mye og si egentlig. Ja, det er sant at Samsung softwaren er veldig lukket, og det er et stort problem og sende f.eks .jar filer fra PC'en og til telefonen via bluetooth. Så du kan jo ta dette med i vurderingen din. Har hatt 2 Siemens telefoner tidligere, og bestemte meg etter den siste (S65) for å aldri gå tilbake til Siemens og "vent litt." (De som har hatt Siemens vet kanskje hva jeg snakker om! Men nå kommer det stadig nye modeller, og BenQ-Siemens ser ut til å ha fått fart på sakene. Så kanskje jeg ombestemmer meg da. Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Skeptisk til Benq-Siemens også, men kan jo hende de har fått orden på greiene sine. Får håpe det. Dog ganske lite sannsynlig at jeg skaffer meg en Benq-siemens med det første. Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Takk for interessante svar. Det føles som det ikke blir noen Samsung på meg heller så jeg får lete videre.. Har ikke testet LG heller så kan jo lage en egen tråd og spørre om det.. Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Takk for interessante svar. Det føles som det ikke blir noen Samsung på meg heller så jeg får lete videre.. Har ikke testet LG heller så kan jo lage en egen tråd og spørre om det.. 6590658[/snapback] LG er nok verdt et forsøk. Liten feilprosent på dem, kanskje litt grunnet at de ikke selger like mye som alt annet i norge Men de er jo gigantiske i asia! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå