Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utvide trådløst nettverk.

Anbefalte innlegg

Jeg skal utvide det trådløse nettverket på jobben slik at jeg kan 'ta imot' signalene fra dette hjemme, ca 500m borte...

Det er 'nesten' fri sikt. bare taket på en skole som er i veien..

Er det noen som har noe erfaring med hardware som er egnet?

Jeg ser for meg at jeg må sette opp et trådløst tilkoblingspunkt på jobben med en utendørs retningstyrt antenne, samtidig som jeg må ha en retningstyrt antenne hjemme samme med en eller annen type 'router'.

Det koster sikkert litt, men det gjør jaggutimæ brebånd også..

Dessuten får jeg 7mb dedikert linje begge veier... :D

Noen som kan hjelpe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det er snakk om en sånn avstand er utvendige retningsantennen helt nødvendig. Men når vi snakker trådløse nettverk så er det ikke noe som heter nesten fri sikt. For at det skal fungere MÅ det være fri sikt for å få en stabil link så sant det ikke er snakk om veldi kort avstand. Valg av utstyr kan jeg trygt anbefale utstyr fra Linksys. Ta f.eks en titt på en WAP54G og en WET54G. Dette gjør at du får en helt "gjennomsiktig" forbindelse til jobben. En annen ting som er viktig å tenke på er kabel mellom AP og antenne. Denne bør være så kort som mulig for å få minst mulig tap. Derfor er det lurt å flytte AP nær antennen, og heller strekke nettverkskabel.

Lenke til kommentar
...

Det er 'nesten' fri sikt. bare taket på en skole som er i veien..

...

6565473[/snapback]

Et skoletak er ikke noe *bare*. I værste fall må du sette opp en repeater for å komme deg utenom skolen. Med flaks trenger du bare en retningsstyrt antenne i hver ende for å trenge gjennom.

Nesten alt demper radiosignaler, standard WLAN bryr seg ikke så mye om luft men er desto mer følsom for metall, stein, vann og tre. Ca i den rekkefølgen. Hvis taket er massivt med mye armert betong og metallplater overalt kan du bare begynne å planlegge en repeater med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...