gwh Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 HTPC/Nettverk oppsett. Har fundert litt på dette med en liten htpc i stue, en jobbepc i hjørnet og en filserver på bakrommet. Hva jeg ønsker HTPC skal gjøre. Kunne ta opp, liveshift og spille av dvd filmer fra nettverk. Tv blir en LCD skjerm fra Sony. Inngående tv signaler blir fra UPC sin digital tv. Ved siden av denne kommer UPC’s internett, denne tenkte jeg å bruke på HTPC’en og jobbepc’en. Filserveren blir ikke direkte koblet til nettet. Hva trenger HTPC’en av maskinvare for å kunne gjøre dette? Skal kunne styres med en fjernkontroll. Konevennlighet er høyt prioritet. Vurderer også om den skal oppskalere til 720p eller i beste fall 1:1 mapping. Jobbepc’en blir en liten shuttlesak i hjørnet, og filserveren på bakrommet blir en Coolermaster stacker med 3 HDD til å begynne hvor alle dvd’ene kommer til å ligge i Iso format, musikk blir lagret i apple lossless for å streame til Squeezebox og så blir det en disk med backup. Hva trenger jeg av router/switch får å streame dette? Og hva slags kabling? Har xp pro på jobbepc’en i dag. Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Ser vi bortsett fra det selvfølgelige som er med i en pc, trenger du et tv-kort, og et kraftig nettverkskort (dersom ikke hovedkortet har dette bygget inn). Fjernkontroll med IR mottaker er lett å få tak i. Fjernkontrollen drives av batterier, og sender signalene til en IR-mottaker som plugges til en usb-port. Enkelte kabinetter har også en IR-mottaker som oftest bygget inn bak et VFD-display. Silverstone har en del fine kabinetter i min mening, men jeg har ikke fått IR-mottakeren på min Silverstone til å fungere med min Microsoft fjernkontroll. Endret 27. juli 2006 av Seb.R Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå