Gå til innhold

Installasjon av WinXP uten CD

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel HP-laptop som cd-rommen er knust på.

PCen trenger en reinstallasjon av WinXP, og cd-rommen har jeg ikke bruk for i den daglige bruk. Da den bare brukes til surfing på nettet. Programmer kan jeg installere gjennom USB-hardisker, eller over nettverket.

MEN for å få inn Windows er jeg redd jeg må ha en CD-rom.

Jeg åpnet PCen og tok ut den lille 2.5" hd'en og satte den inn i min stasjonære PC. Formaterte den fra en MS-Dos med Dos7.1 (hirens Bootcd) kopierte I386 mappa fra en WinXP cd over til C:\I386. Satte tilbake disken i laptopen, og bootet.

Startet så filen "winnt.exe" og installasjonen var igang. Etter 10 minutter så "henger" pcen. Dvs. at det bare står "vennligst vent mens maskinen kopierer filer til harddisk. Slik har den stått ca 5-6 timer og jeg bootet pcen. Når jeg da booter så starter windows installasjonsprogrammet, og etter ett minutt så kommer den bare opp med:"Finner ikke lisensavtalen for sluttbruker" Dette er jo mens jeg enda er i den blåe tekstmodusen, altså før man kommer til den gui-moden... vist dere forstår.

Noen forslag? Trenger jeg mere en den I386 mappa fra CDen? Andre gode tips til å installere XP på en laptop uten CD-rom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo også prøve å kapre en ekstern cd-rom

6566583[/snapback]

Har samme problemet selv, sitter på en laptop med en to år gammel XP-installasjon. Har prøvd å installere med flere eksterne CD-spillere, men de dukker aldri opp før etter XP er oppe og kjører.

Hadde vært interessant å se om noen har en løsning på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...