Gå til innhold

Microsoft viser ny hjemmeside

Anbefalte innlegg

Det blir jo forsåvidt brukerne av Microsofts produkter uansett om det er OSet de bruker eller annen programvare...

Nå bør du følge med på hva som blir skrevet her.

emacoolit lot til å synes at det var greit at sidene ble begrenset til de brukerne som bruker Internet Explorer, siden det var "Microsofts brukere". Det impliserer at man per i dag må bruke Windows, siden den nettleseren ikke tilbys for andre operativsystemer (med mindre du regner IE 5.5 for Mac som et alternativ, haha), og at kun Windows-brukere er Microsoft-brukere.

Det er altså helt feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg mente å gjøre oppmerksom på, var at Microsoft bruker IE til funksjoner som ikke kan utføres med andre browsere, fordi Microsoft gjør mer enn å lage IE: de lager også operativsystemene som nevnte browsere fungerer i, og dermed har behov for en integrering som går lenger enn bare å optimalisere surfing og nedlasting.

Jeg tror ikke at jeg har skrevet at det er 100% OK at Microsoft lager en hjemmeside som ikke følger standarden, men på den annen side så synes jeg heller ikke at det er 100% galt, fordi

1) det er en beta-side

2) det er en side for deres egne kunder, som i utgangspunktet har IE

3) en standard er ikke bedre enn dets begrensninger(?), og Microsoft synes visst at gjeldende standard er begrensende

Jeg har ikke engang gått inn på nevnte hjemmeside, verken med FireFox, Opera eller IE. Så lite interesse har jeg for Microsofts beta-produkter... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...